***TOUKOKUISTEN 2006 NIMIPINO***
Ajattelinpa et tehtäiskös mekin oma nimipino toukokuisille jotta päästään toistenkin nimiä ihastelemaan?:)
Eli listataan vaikka:
Syntymäpäivä:
Nimi:
Miksi valitsimme tämän nimen?:
Kommentit (36)
... seuraavaa nimeä...
Syntymäpäivä: 4.5.2006
Nimi: Miro Eetu Sebastian
Miksi valitsimme tämän nimen?: Miro vain kertakaikkiaan kolahti kun katseltiin poikien nimiä. Eetu oli yksi edesmenneen isäni lempi nimistä ja Sebastian on nimi joka on mieheni suvussa kiertänyt lähes jokaisella.
Syntymäpäivä: 5.6.2006
Nimi: Mai Selene
Miksi valitsimme tämän nimen?: Sonata Arctican biisistä My Selene " löydettiin" tää nimi. Mai tarkoittaa myös kirkas ja Selene kuuta joten siitä tulis kirkas kuu ja siitä vaikka täysikuu (huomattiin se siis myöhemmin). Mai myös toukokuu Ruotsiksi ja meillä oli laskettu aika toukokuussa.
my_selene ja Mai 4 vrk
Syntymäpäivä: 28.4.06
Nimi: Akseli Lauri Wihtori
Miksi valitsimme tämän nimen?: Akseli löytyi miehen ehdotuslistalta ja molemmat tykättiin nimestä heti. Lauri tulee mun vaarini mukaan ja Wihtori tulee miehen suvusta
miksi vailitsimme(ristiäiset kylläkin vasta tulossa):
4.5.06 eli Roosan päivänä syntynyt(oli tosin yksi vaihtoehd.ennen sitä), Maria on isoäitini nimi, Tuulikki miehen äidin toinen nimi ja minun äitini nimi Tuula, joten siitä sit myös väännetty.
Meillä näin:
Syntymäpäivä: 25.4.06
Nimi: Alina Emilia Aurora
Miksi valitsimme tämän nimen: Alina oli rakkaan edesmenneen mummini toinen nimi, Emilia puolestaan minun toinen nimi ja Aurora tarkoittaa italiaksi tähteä ja Alina on meidän perheen tähti
Emmi ja Alina kohta 8 viikkoa
Neiti syntyi:24.5.06
Nimi: Ella Sofia Alexandra
Etunimi oli mielessämme jo raskausaikana ja masuasukkia kutsuttiinkin jo Ellaksi. Toinen nimi olikin jo vaikeampi juttu. Minun ehdotus oli Ella Sofia, miehen Ella Alexandra, nimi on siis kompromissi :o)
* lähes 2 kk:n ikäisen " rinsessan" onnellinen äiti *
Vietettiin jo 9.7. mutta en ole mukamas saanut aikaseksi tänne nimeä laittaa. ;)
Nimeksi siis tuli Siiri Sofia.
Molemmat on top10 nimiä, mutta niitä ei kyllä sen takia valittu. Siiri on miehen mummon nimi ja Sofia muunnos omasta toisesta nimestäni. Molemmat omat nimeni alkavat myös S. kirjaimella, joten halusin tyttärelle samat soinnut. ;)
Näkyypä pari muutakin Siiriä nimipinossa jo olevan. :)
ja nimeksi tuli Fiia FannyAnnikki ja neitinenhän syntyi 19.5.
Nimeen ei liity sen kummempia tarinoita kuin et vähä oli jo rakenneultrassa tyttöä vihjailtu ja jostain toi Fiia tarttui ja siihen liittäen Fanny kuulosti ihan kivalle ja jotain täytyi ottaa myös suvulta ja kohta 90 mummoni nimi on Annikki jospa se toisi neidille pitkää ikää :). Nimi myös sopii muihin sarjaan kun on Kim Joska Johan, Minja Sofia Elisa, Ada Oona Olivia ja nyt siis Fiia Fanny Annikki.
Syntynyt: 25.5.06
Nimi: Aaron, Paavo, Juhani
Miksi: Loppu metreillä oli kaksi vaihtoehtoa, joista 2,5 vuotias isosisko teki valintansa ja sanoi veikkansa olevan Aaron, johon myös me vanhemmat lopulta päädyimme. Toinen ja kolmas nimi ovat 95 vuotiaan isoisänisän mukaan. Juhani nimi myös isoisällä ja isällä
mutta pinoon vähän jälkijunassa lomanvieton jälkeen.. =)
" Miettu" sai nimekseen
Mikael Wäinö Juhani
Mikael oli nimi jota mietittiin jo raskausaikana kun saimme tietää poikaa odottavamme, ja nimi tuntui sopivan pojalle hienosti kun häneen tutustuimme.
Tietty nimi sointuu myös siskon nimeen, joka on Minja Noora Maria
Nimi Wäinö tulee ukiltani, joka Mikaelin tapaan oli rauhallinen ja lempeä mies.. Juhani nimi puolestaan on mieheni edesmenneen kummin perintöä ja J-alkuinen nimi sopi muutenkin kuvioihin sillä mieheni suvussa kaikilla pojilla on J-alkuinen nimi.
=)
Poika syntyi 26. 5. eli oli huimat 2vk 2pv, kun kastettiin.
Nimeksi tuli Tommi Taneli.
Miksikö? Isääni on pikkupoikana sanottu Tommiksi ja tuntuntui, että oli aika saada papalle kaima, vaikkei ihan rehellinen vaan lempinimen. Lisäksi vauva olikin ihan Tommin näköinen :)
Taneli tuntui sopivan pehmoiselta jatkolta Tommille.
Syntymäpäivä: 18.4.2006
Nimi: Aki Raino Ensio
Miksi valitsimme tämän nimen?: Aki valittiin etunimeksi muutaman vaihtoehdon joukosta, ja lopulta se valittiin koska Aki Berg pelasi pojan syntymäpäivänä viimeisen ottelunsa NHL:ssä. Nimi tosin oltiin jo muinkin perustein alunperin mietitty. Raino on mieheni ja hänen isäsnsä toinen nimi, Ensio taas minun isäni ja ukkini toinen nimi. Näin ne suvussa kiertää:)
Br1t ja Aki huomenna 3 viikkoa
Syntymäpäivä: 3.5 06
Nimi: Sini Linnea
Miksi valitsimme tämän nimen?: mies keksi etunimen, minä toisen nimen. syy oli, että minä keksin kahden edellisen lapsen nimet, niin tasapuolisuuden vuoksi oli miehen vuoro. ja mies kiusasi koko raskausajan, että nimeksi tulee joku Kyllikki tai ' Annikki..:)
Löysin tälläsen niin laitan omani vaikka vähän myöhässä..
syntymäpäivä: 4.5.06
nimi: Julius Benjamin
miksi: mietittiin ja ehdoteltiin nimiä mieheni kanssa, Julius oli mun ykkösehdotus ja kelpasi miehelleni. Benjamin on mieheni isän setä, sopi mielestämme hyvin Juliuksen kanssa.
Poika syntyi 15.5 ja ristiäisiä vietettiin 9.7. Nimeksi tuli Lauri Mikael. Listasimme kumpikin suosikkinimiämme kalenterista, ja Lauri löytyi kummankin listalta. Minulla vaikutti kai myös se,että muistan yhden kivan Lauri-nimisen oppilaan... Kaunisnimi, joka sointuu sukunimeen hyvin. Mikaelsopi perään, se viittaa myös hiukan mieheni nimeen.
Syntymäpäivä: 10.5
Nimi: Jessica Maria
Jo esikoista odottaessa oli Jessica nimi valmiina jos tyttö olisi tullut. Maria taas on miun edesmenneen famun toinen nimi. Ristiäiset oli 15.7.
Syntymäpäivä:18.5.2006
Nimi: Iida Maria
Perustelut: Nimi on jo odotuksen alusta asti ollut mielessä ja ollaan ihastuttu siihen. Kaunis nimi. Iida on mummoni äitin nimi.
Heidi ja tyttö 2vk
JA 8.5.2006 syntynyt poikamme sai nimen
Atte Voitto Ilmari
Erityistä tarinaa nimelle ei ole. Voitto on miehen edesmenneen enon nimi, joten hän halusi sen mukaan. Sopii pojalle kuin hattu päähän.
Syntymäpäivä:14.5.06
Nimi:Eemeli Otso Olavi
Miksi valitsimme tämän nimen?: Eemeli oli mun ehdotuslistalla ja mies lämpeni siihen pikkuhiljaa. Lopulta ei voitu kuvitella pojalle mitään muuta nimeä. :) Ihan on Eemelin näköinen. Lisäksi sopii " sisarussarjaan" (vaikka kaksihan noita vasta on.. :)
Olavi tulee miehen suvusta, kulkee siellä toisena nimenä ja Otso on jotenkin ihanan suomalainen nimi siihen väliin.
...ennekuin katoaa ihan taivaantuuliin...Eipä ole toukoisilla vielä paljonkaan nimiä..