Mitä ostatte 15-17v teineillenne joululahjaksi?
Todella, todella vaikeata ja pelkän rahakuoren antaminen ei tunnu hyvälle eikä korista kuusenalustaa 😕 😢 Lahjoja ei muilta tule kuin meiltä vanhemmilta ja yhdeltä mummolta (rahaa).
Kommentit (273)
100 tölkkiä ES energiajuomaa saavat sekä 13v. 15v ja 17v pojat.
Lippu Valioliigaotteluun ja neljän päivän Lontoon-matka.
Meillä pernteisesti kaikki saavat uudet yövuvut, kirjat ja suklaata.
Usein myös jotain kosmetiikkaa (laadukasta) myös.
Ja lahjat pitää olla kauniisti paketoituja!
Vierailija kirjoitti:
pihlajakadun pihla kirjoitti:
Hei! Olen itse juuri tuohon ikäluokkaan kuuluva tyttö. Itse tykkään erityisesti nyt tosi trendikkäistä tee-se-itse slime-pakkauksista. Lisäksi kaikenlaiset retrovyölaukut on nykyään tosi cooleja. Ai niin! Myös fidget spinnerit on ikäisteni keskuudessa tosi suosittuja! Tietenkin myös ihan perus lahjakortit on kivoja, mutta jo ostettuja tavaroita on niin paljon mukavampi saada :)) myös itse kudotuista sukista ja lapasista on aina tullut hyvä mieli. Toivottavasti tästä oli apua!
Fidget spinnerit ja 15-17 vuotiaille 😂
... tai limalelut....
Ei jatkoon.
Kannattaa ehdottomasti kysyä teiniltä. Vaikka haluaisi kovin yllättää jollakin mieluisella, on se teini iloisempi jos saa juuri sen mitä on toivonutkin.
Jos kuitenkin haluat ostaa yllätyksenä jotakin, niin leffaliput ja lahjakortit on hyviä. Oma äitini osti (sisustustyylini tuntien: mustaa ja puunväristä) pyyhepaketteja, lakanoita yms. On ostanut myös kylpytakin, kaupoista saatavia valmiita kosmetiikka-lahjapaketteja (itse ainakin tykkään kovin!), piirustusvälineitä yms.
Hikipinko 17v pojalle toivomansa Eddie Woon wonderful world of maths kirjan, Australiasta tilaan (tietääkö joku saako jostain muualta?)
15v pojalle ei hajuakaan, sen tiedän ettei mitään kirjaa ainakaan :D
Vierailija kirjoitti:
Kortsuja koko rahalla!
Täällä Helsingissä kaupunki hoitaa sen puolen, ilmainen ehkäisy nuorille. Jokavuotinen ongelma tämä lahjapuoli on, ilman teinin hyväksyntää on mahdotonta ostaa melkein yhtään mitään.
En lukenut kaikkia vastauksia läpi, joten voi olla, että on jo vinkattukin. Kerron kuitenkin, että ratkaisu lahjakorttien tai rahojen paketointiin on laittaa kirjekuori isompaan, vaikka tosi isoonkin laatikkoon ja täyttää laatikko karkeilla tms. Täytyy vaan muistaa vahtia vieressä, että lahjansaaja huomaa kirjekuoren seasta, eikä tyyliin heitä kierrätykseen. Nämä on ollut kivoja ylläreitä just teineille, joiden toiveet litteitä.
Meillä on neljä lasta (12v, 15v ja 2 x 19v). Tuolle 15-vuotiaalle ostan yleensä tarpeellisia treenikamoja, sillä poika harrastaa yleisurheilua ja jalkapalloa. Joululahjaksi tänä vuonna hän saa varmaan Craftin kerraston.
Nuo muut eivät kuulu kysymyksen ikäryhmään, mutta kerronpa nyt kuitenkin mitä ostamme. 12v saa futsalkengät, yksi 19v saa lahjakortin urheiluliikeeseen ja toinen 19v saa kalsareita ja sukkia. :-)
En tiedä, mitä oikein ajatella siitä, että saa joululahjaksi pelkästään kalsareita tai sukkia tai kerraston. Rehellisesti aika ankealta kuulostaa. Mielestäni tuollaiset kuuluvat peruselatukseen.
Eri asia tietenkin, jos kyseessä on jotain extrakallista ja hienoa, kauan ja hartaasti toivottua alusvaatetta tai esim. kalsarit ja sukat ovat ns. lisälahjana, ja se päälahja on jotain, jota lahjansaaja on kovasti toivonut.
Läppärireppu
Sukset
kylpytakki
Urheilutapahtumien pääsylippuja
Kirjoja
Lompakko
Urheilukello
Kaikilla ihmisillä on jo ihan hirveesti turhaa tavaraa ja ostetaan koko ajan uutta.
Ei ne tavarat ja vaatteet pidemmään päälle sen onnellisemmaksi tee, joten suosittelen kestävänkehityksenkin kannalta jotain kokemuksiin liittyvää:)
Esim. Salikortti,hieronta,leffalippuja
Leffalippuja, joogamaton, parfyymia etc.
Spotify lahjakortti
Huppari
Paysafe
Tuoksu
Sanot lapsilles että laittaa lahjalistaa ja jos ei suostu laittamaan niin sano että sitten lahjaksi tulee. "Samsung pocket" puhelin, niin kyllä lista tulee nopeesti.
Tyttäreni on etsinyt glitter mekkoa koulun diskoon, pienen googlailun jälkeen löysin mekon mutta onko se mielestänne hieman liian paljasta? Tämä mekko siis kyseessä: https://munmekko.fi/products/osta-naisten-hieno-glitter-bilemekko-netis…
17v tyttö : Marimekon astioita, kylpytakki, kauneustuotteita, matkalaukku + matka Tukholmaan.
15v poika : kylpytakki, kuulokkeet, vaatteita, lahjakortti Play-kauppaan, laskettelureissu Leville.
Seksi leluja, alkaa ottaa pattiin ku tolla meijän teinillä koko ajan mamman dildo pyllyssä...
Kaljaa, tupakkaa, makkaraa Ei parempaa joulua vois ollaa.
Pleikkari-lahjakortin
GameStopista toiveiden mukaisia juttuja
Vaatteita
Herkkuja
Hygieniatuotteita
Villasukat
Eipä sen ihmeempiä.
Joulussa on muutakin tärkeää kuin pelkät lahjat.