Mitä ostatte 15-17v teineillenne joululahjaksi?
Todella, todella vaikeata ja pelkän rahakuoren antaminen ei tunnu hyvälle eikä korista kuusenalustaa 😕 😢 Lahjoja ei muilta tule kuin meiltä vanhemmilta ja yhdeltä mummolta (rahaa).
Kommentit (273)
Nippu valkoisia tennissukkia kaikille teineille.
iPhone Xs Max 512 Gt -puhelimet molemmille.
Kysy mitä teini toivoisi lahjaksi. Siitä on helppo aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Nippu valkoisia tennissukkia kaikille teineille.
Lenitako siellä?
Kannattaa kysyä lahjan saajalta. Ite pyysin astioita sitä varten kun muutin pois, mutta tosiaan en todellakaan suosittele ostamaan ilman kysymistä saajalta jos ei varmasti tiedä tämän makua. Jos ei halua kysyä niin sitten rahaa. Kukaan ei halua lahjaksi mitään turhaa tavaraa vaikka se kuinka koristaisi kuusenalustaa.
Vierailija kirjoitti:
Kertovat itse.
Ja sinä ostat, mitä käsketään?
Esim.Joku vähän kalliimpi vaate mitä toivoo, kirjoja, jos lukee, kosmetiikkaa, lahjakortti vaatekauppaan, peli, kuulokkeet, tai muuta elektroniikkaa jos tarvitsee tai toivoo.
Uudet kuulokkeet musiikin kuuntelua varten, sellaiset nappimalliset. Vaatetta (ainakin sukkia ja kalsareita). Leffalippuja. Mahdollisesti jonkun isomman tekniikkalegon koska tykkää niistä kovasti.
Olen vanhanaikainen ja kannatan käytännöllisiä lahjoja. Sopisiko kiva pussilakanasetti, kylpytakki, pyjama, astiat jne. Jos äiti tai mummi on käsityöihmisiä, niin ihanat lämpimät villasukat lämmittävät niin varpaita kuin sieluakin. Ja kai ne teinit edelleen kulkevat niissä huiman isoissa villapipoissa ja kintaissa. Nekin siis listoille. Lukeahan nykyteinit eivät ilmeisesti enää osaa, joten omaa suosikkilahjaa, hyvää lukuromaania, on turha edes ehdottaa.
Harrastukseen liittyviä välineitä ja varusteita
Kirjoja
Merkkivaatteita, joista on puhunut mutta ei ole raaskinut itse ostaa
Suklaata
Itse ostai 1-2 lahjaa ja sukulaisilta tulee muutamia. Yhteensä paketteja on alle 10 kpl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertovat itse.
Ja sinä ostat, mitä käsketään?
Sinun tulkintasi.
Listaan tähän vaihtoehtoja, mitä tulee mieleen. Harrastuksiin liittyviä juttuja (tykkääkö tietokoneista, onko jokin urheilulaji tärkeä, entä kokkailu, retkeily, musiikki, jne...niin esim. niihin liittyviä varusteita), vaatteita ja /tai lahjakortteja, leffalippuja, arpoja, suklaata. Toki uusi puhelin tai kaiuttimet, pelikuulokkeet, lahjakortti Netflixiin tms. Kiinnostaisiko valokuvausharrastuksen aloittaminen? Niin ja jopa polaroid-kamerat on pop joissain piireissä taas. Iso palapeli, jota kootaan joulunpyhät porukalla - on hauskaa. Jokin lautapeli, joka kiinnostaisi kaikkia? Monesti nuoret tykkää jouluna pelata niitä, kun muulloin tulee vain koneella pelailtua. Tytöt pitää lisäksi sisustusjutuista, kosmetiikasta, jos tykkää piirtää/luonnostella, niin hyvät Promarker tussit ja lehtiö jne. Jos asuu sellaisella alueella maalla, että voi lennättää, niin drone on kiva. Kaikki reissut ja lahjakortit johonkin toimii, vaikkei ne kuusenalustaa niin täytäkään. Mukavaa joulunodotusta sinne!
Toivevaatetta, kirjoja, karkkia, villasukat, kosmetiikkaa ym. Ei vaikeaa ollenkaan
Äh nykylahjat on tyyliin personal trainer ja sisustussuunnittelu palvelu teinin huoneeseen.
Meillä 15v poika toivoo tietokoneeseen pelihärpäkkeitä, esim. tietynlaista hiirtä jne. Tytär 17v toivoo aamutakkia ja muita pehmeitä paketteja. Tykkää myös kirjoista ja kosmetiikasta. Pojallekin pehmeät paketit ovat mieluisia. Yhteiseksi lahjaksi olen ostanut erikoisristeilyn, joka tehdään tammikuussa. Se tulee yllätyksenä heille.
Kokemukseni perusteella teineille joulu on hyvin tärkeä juttu, ei ollenkaan yhdentekevä. Tykkäävät, että joulu laitellaan niin kuin on aina ollut. Toiveita on hyvä kuulla, jos niitä on. Silti jotain yllättävääkin lahjaa salaa toivovat. Ei se niin vaikeaa lopulta ole yllättääkään, kun nuorensa tuntee.
Olisi varmaan pitänyt mainita etteivät harrasta sen kummemmin mitään eli se lahjaidea vesittyy siinä, samoin vaatelahjat-ja kortit evvk, leffoissa eivät käy. Viinejouluiset paketit joissa tuoksuva dödö, vartalonpesuaine jne ovat edelleen avaamattomina.
Eli jooo, vaikeata on.
Ap
En mitään, tuon ikäisen pitää jo ymmärtää että mitään ei tipu ilmaiseksi ja että joulu on tekopyhyyden aikaa.
Lontoon matkan