Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ostatte 15-17v teineillenne joululahjaksi?

Vierailija
04.11.2018 |

Todella, todella vaikeata ja pelkän rahakuoren antaminen ei tunnu hyvälle eikä korista kuusenalustaa 😕 😢 Lahjoja ei muilta tule kuin meiltä vanhemmilta ja yhdeltä mummolta (rahaa).

Kommentit (273)

Vierailija
141/273 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle, miten olisi keittokirja, jos nuoresi laittaa mielellään ruokaa? Joko huippukokin reseptejä ( Blumenthal, Ramsey) tai johonkin erikoistunut (silver spoon italialaisesta keittiöstä, 100+ sienireseptiä, tms). Lisäksi voisi olla sitten vaikka pastakone, kuparinen paistinpannu tai muuta vähän hienompaa ruuanlaitto-välineistöä?

Vierailija
142/273 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ihan suosiolla heiltä itseltään.

Tietysti teinit useimmiten tuntuvat toivovan rahaa, mutta kysy vaikka "Mitä haluaisitte rahan lisäksi joululahjaa?"

14 ja 16 vuotiaiden siskontyttöjen toiveet olivat uudet puhelimen suojakuoret, Lushilta kylpypommeja, puhelimen varavirtalähde, leffalippuja, tiettyjen bändien/sarjojen/leffojen faniroinaa, sisustustavaraa ja vanhempi toivoi vielä urheiluharrastukseen liittyvää tavaraa.

Eivät ne teinit mitään mystisiä selvittämättömissä olevia mysteereitä ole. Vaikka nyt eivät tykkäisi käydä leffassa, niin ehkä saattaisivat käydä jos olisi lippuja valmiina, uudet lenkkarit saattaisivat innostaa lenkille vaikka nyt ei kiinnostaisi, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/273 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tavallisia asioita meillä on aina laitettu joululahjakääreisiin. Onhan se hauskempi saada ne alushousut tai sukat paketissa, kuin että ne vain ilmestyisivät kaappiin. Säästetään tuollaisia ostoksia varta vasten jouluun, ja hankitaan sitten jotain vähän jotain kivempia kuin tennissukat :D Tänä vuonna ajattelin ostaa pojille ja miehelle The Other Danish Guy- pöksyjä ihan kokeeksikin, että onko oikeasti hyvät. Toki sitten yksi tai kaksi(hinnasta riippuen) ns. oikeita lahjoja, elektroniikkaa tms. mitä nyt haluavatkin. Turhaa krääsää ei osteta lainkaan

Vierailija
144/273 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinini tykkää kokkaamisesta. Hän saa veitsisetin ja kunnon paistinpannun. 

Vierailija
145/273 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen itse juuri tuohon ikäluokkaan kuuluva tyttö. Itse tykkään erityisesti nyt tosi trendikkäistä tee-se-itse slime-pakkauksista. Lisäksi kaikenlaiset retrovyölaukut on nykyään tosi cooleja. Ai niin! Myös fidget spinnerit on ikäisteni keskuudessa tosi suosittuja! Tietenkin myös ihan perus lahjakortit on kivoja, mutta jo ostettuja tavaroita on niin paljon mukavampi saada :)) myös itse kudotuista sukista ja lapasista on aina tullut hyvä mieli. Toivottavasti tästä oli apua!

Vierailija
146/273 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihlajakadun pihla kirjoitti:

Hei! Olen itse juuri tuohon ikäluokkaan kuuluva tyttö. Itse tykkään erityisesti nyt tosi trendikkäistä tee-se-itse slime-pakkauksista. Lisäksi kaikenlaiset retrovyölaukut on nykyään tosi cooleja. Ai niin! Myös fidget spinnerit on ikäisteni keskuudessa tosi suosittuja! Tietenkin myös ihan perus lahjakortit on kivoja, mutta jo ostettuja tavaroita on niin paljon mukavampi saada :)) myös itse kudotuista sukista ja lapasista on aina tullut hyvä mieli. Toivottavasti tästä oli apua!

Fidget spinnerit ja 15-17 vuotiaille 😂

Vierailija
147/273 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan säilyttäisi Savonia-aterinsettiä sänkynsä alla?

Vierailija
148/273 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan säilyttäisi Savonia-aterinsettiä sänkynsä alla?

Voihan jollakin olla sängynaluslaatikko sänkynsä alla ihan pienenä varastotilana. Meilläkin on lapsilla vanhoja pelejä sänkyjensä alla kannellisissa laatikoissa. Kätevää!

Vierailija
149/273 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v tytölle ostan mopoilua varten crossikypärän ja ajohanskat ja lasit. Ja tottakai myös mopon ja kortin maksan

Vierailija
150/273 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

dildon

Vierailija
151/273 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsuja.. Nille on käyttöä.

Vierailija
152/273 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään nuo seksileluviestit huomiotta kokonaan. EI Peukkuja suuntaan tai toiseen.

Vierailija
153/273 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perinteiset lahjat:

-yöpuku/oloasu (jotka pesen valmiiksi, että sen voi heti aattoiltana laittaa päälle)

-mummin kutomat villasukat/lapaset (erilaisia, joskus villin värisiä)

-suklaata/ lempikarkkeja

-lahjakortti johonkin kiinnostavaan kauppaan/ harrastukseen

-lisäksi aina joku älytön, hauska pikkujuttu

Olemme vähävaraisia ja lapset tietävät sen, etteivät voi saada kaikkea, mitä kaverit. Ostan lahjoja pikkuhiljaa vuoden varrella. Joulun alla leivotaan paljon enemmän kuin tavallisesti. Lapset ovat aina tykänneet ruuanlaitosta, saavat vapaasti kokeilla kaikenlaista, väistyn keittiöstä takavasemmalle...

Vierailija
154/273 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortti Pakohuonepeliin koko perheelle. On muodostunut jo perinteeksi ja ollaan kaikki tykätty kovasti.

Vierailija
155/273 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun myös tähän ikäluokkaan ja hyviä lahjaideoita olisi esim kosmetiikkaa, meikkejä, merkki alusvaatteita esim Calvin Klein (toki ei tarvitse olla merkki alusvaatteita mutta jotkut nuoret tykkäävät), pelikonsoleille uusia pelejä, lahjakortteja vaikka kampaajalle, kauneushoitolaan tai ihan vain kauppoihin, kirjat ovat myös kiva lahja sellaiselle joka niitä lukee! Uudet lakanat ja suihkupyyhe voisivat olla myös kiva idea:)

Vierailija
156/273 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 15v tyttö ja en oikein itsekään keksi lahjatoiveita :D Motocrossia harrastan ja oikeastaan ainoana toiveenani on mm. uudet ajokengät (sillä tämänhetkiset ovat jo n. 2v vanhat & kuluneet, ja hintaa kengillä on sen verran, ettei uusia kovin usein kehtaa pyytää) sekä muuta ajokamoihin liittyvää (pienempää) kuten laseja ja hanskoja, sillä niitä kuluu myös jatkuvasti. Kaikki tarvittava elektroniikka, piirrustusvälineet, vaatteet, yms. löytyy jo, joten ihan hirveästi en mitään tarvitse, vapaa-aika kun menee urheillessa, opiskellessa ja kavereiden kanssa. Lahjakorttejakaan en enää erityisemmin toivo, sillä kaapit alkavat tosiaan olla täynnä vaatteita. Itse en meikkaa, joten meikkejäkään en toivo. Jäljelle jää siis vain pienempiä toiveita, kuten karkkipusseja, lautapelejä, dödö/saippua/tms... Yleensä äiti on ostanut yllätyksenä esim. yöpaidan tai alusvaatteita, jotka olen aina ottanut hyvillä mielin käyttöön :)

Itse suosittelisin siis vastaavia pieniä "yllätyksiä", joista teinisi saattaisivat tykätä. Voisitko kenties tarjota myös mahdollisuuden mieluisan harrastuksen aloittamiseen? Joskus esim. uudet lenkkaritkin saattavat motivoida aloittamaan lenkkeilyn. Toivottavasti tästä oli edes jotain apua. :)

Vierailija
157/273 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17v pojalle jota vaatteiden sovitus kuumottaa, ostan joka vuosi vaatteita.

- pari tyylikästä neuletta, viimeksi yhden hupulla, yhden v-aukolla

- makeita t-paitoja Kampin keskuksesta

- Björn Borg- alusvaatteita

- Maastokuvioisia tai muuten kivoja pitkiä kalsareita

- Beanien

- kauluspaitoja, viimeksi punamusta-ruudullisen ja mustan kuvioidun

- trendikkäitä verkkareita

- salivaatteita

- tuoksun ja ihonhoitoaineita

jos ostaa merkkikuteita ja pitää kuitin niin voi vaihtaa. Viimeksi farkut vaihdettiin, muut menivät nappiin.

Tällainen on järkevää koska teinipojat ei mielellään shoppaile...

Vierailija
158/273 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Meidän poika 15v. ei todellakaan tarvitse mitään. Mennään jouluksi italiaan.

Vierailija
159/273 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin antamaan lapsille rahaa, kun heille ei kelvannut ostetut lahjat.

Vierailija
160/273 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-v poika saa ps4 konsolin ja pelin ja varmaan suklaata, villasukat ja pyjaman. 17-v tyttö saa uuden sähkökitaran, suklaata, villasukat ja pyjaman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme