Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten olette rahoittaneet aikuisiän opinnot?

Vierailija
03.11.2018 |

???

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kokopäivätöitä ja opiskelen vain sellaisia kursseja, mikä onnistuu työn ohessa. 

Vierailija
42/43 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainalla. Lisäksi kun mummini kuuli tilanteesta antoi minulle rahaa varmaan noin kymppitonnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
08.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nyt ehkä voisin opiskella kuntoutustuella jos keksisin mitä opiskella."

Unta näet.

Kuntoutustukea ei nykyään myönnetä juuri kenellekään, vaikka olisi todella hyvät perustelut. Hylätään ihan uskomattomilla perusteilla, eikä valituksetaan mene läpi.

Kuntoutusrahalla opiskelu voisi onnistuakin, eli opiskele ammatillisena kuntoutuksena. Kuntoutustuen saaminen on nykyisin lähes mahdotonta.

Täh, olen tällä hetkellä kuntoutustuella tapaturman vuoksi ja olen saanut ennakkopäätöksen ammatillisesta kuntoutuksesta jossa mainittiin uudelleenkoulutus. En pysty tekemään aiempia koulutuksiani vastaavaa työtä. Eli voin sitten unohtaa tuon??? Aika järkytys...

Jos joudut vaihtamaan alaa, kyllä kuntoutusraha voi olla saatavissa aika helposti. Sitä ei vaan saa pelkällä hakemisella, vaan pitää olla lääkärin lausunto. Useimmissa tapauksissa, missä olen kuullut kuntoutusrahan evätyn, on ollut kyse siitä, ettei ole ymmärretty sitä selvää kohtaa, missä Kelan sivuilla sanotaan, että lääkärin B-lausunto pitää olla, sekä opintosuunnitelma.