Marraskuu - masentavin kuukausi?
Pimeys, harmaus, kylmyys, sade. Isänpäivä (erityisesti isättömille), typerä Halloween intoilu (vaikkakin lokakuun viimeisenä päivänä). Yööök oksettaa!
Kommentit (12)
Inhoan kun pimeä tulee aikaisin. Lunta en silti toivo yhtään.
Ainahan voi matkustaa etelään, halpalennolla ja majoitus halvimpaan hostelliin.
Kyllä tää vielä menee, Jouluhan on tulossa...mutta tammikuusta en ole tykännyt ikinä.
Mä taas toivoisin, että tähän vuodenaikaan olisi jo edes vähän lunta niin ei olisi niin synkkää.
Marraskuu ja tammikuu ovat kyllä paskimmat kuukaudet. En osaa sanoa kumpi vie voiton. Ehkä tammikuu, koska silloin on aina ihan PA joulun jäljiltä, kevät kaukana eikä ole mitään juhliakaan tiedossa. Marraskuussa sentään on vain 30 päivää.
Vali vali... Mikä teitä vaivaa???
Minusta tämä on ihana vuodenaika - niin kauniita tunnelmavaloja ja kynttilöitä jo kaikkialla ainakin täällä Vantaalla.
Ja ulkona on niin raikas ilma ja hyvä tuoksu, olen niin täynnä energiaa just nyt - kesällä olin tosi uupunut, kun oli niin kuuma aina, eikä valoisalla saanut nukuttuakaan.
Helmikuu on helvetistä. Marraskuussa on vielä lämmintä ja joulunodotus on kivaa aikaa. Helmikuussa on aina kylmää ja ankeaa eikä mitään hauskaa eikä iloista tiedossa.
Itse otan yleensä marraskuussa äkkilähdön etelään. Satasella saa lennot Kanarialla eikä hotellitkaan kovin kalliita ole.
Marraskuu on mulle oikea horroskuu. En tykkää yhtään kellojen siirrosta, talviaika on ihan hanurista, on pimeää ja märkää, väsyttää...
Loppukuusta vähän helpottaa, kun voi alkaa suunnitella joulua.
Vierailija kirjoitti:
Pimeys, harmaus, kylmyys, sade. Isänpäivä (erityisesti isättömille), typerä Halloween intoilu (vaikkakin lokakuun viimeisenä päivänä). Yööök oksettaa!
Halloween on on tosiaan typerä amerikkalainen kauhu-perinne, joka voitaisiin täältä lakkauttaa kokonaan.
Hieno Pyhäinpäivän perinne meillä on ollut aina, kun viedään vainajien muistoksi kynttilöitä haudoille.
Vierailija kirjoitti:
Helmikuu on helvetistä. Marraskuussa on vielä lämmintä ja joulunodotus on kivaa aikaa. Helmikuussa on aina kylmää ja ankeaa eikä mitään hauskaa eikä iloista tiedossa.
Tammi- ja helmikuu ovat kylmimmät useimmiten. Tammikuussa on vain ankea 1. päivä krapulassa, mutta helmikuussa sentään Runebergin tortut ja laskiainen pullineen, niin ja ystävänpäivä. Viimeksi mainittu melko teennäinen ja väkisin väännetty tosin.
Vain masokisti nauttii tästä vuodenajasta. Tämä synkkyys on aivan sairasta.