Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haittaa on syrjäytymisestä?

Vierailija
03.11.2018 |

Nuoreni taitaa syrjäytyä. Itsellä ei enää riitä keinot aktivoida häntä. En olisi uskonut olevani näin huono vanhempi :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytynyt alkaa ajattelemaan omilla aivoilla mikä muuttaa kokonaan kuvan nykyisestä valheellisesta maailmasta.

Vierailija
2/9 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni on tehnyt erittäin hyvää olla välillä syrjässä muista ihmisistä ja maailman menosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan lähinnä se että sitten ei osallistu siihen koulutus-työ-perhe-kulutus -oravanpyörään johon muka pitäisi. Jos kovin yksin jää eikä keksi mitään järkeviä harrastuksia tai päätyy huonoon seuraan niin sitten voi seurata masennusta tai muita ikävyyksiä, mutta muuten syrjässä eläminen on kyllä mun mielestä ihan ok.

Vierailija
4/9 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha olla huolissaan. Luin aamulla Hesarista tätä syrjäytymispelottelua. Vaikea ottaa vakavasti, kun esimerkiksi omassa elämässä ei ole ollut yhtään noista listatuista riskitekijöistä, mutta hyvistä taustoista, koulutuksesta, päihteettömyydestä jne. huolimatta olen reilusti syrjäytyneempi kuin keskimääräiset "syrjäytyneet" nuoret.

Vierailija
5/9 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Ehkä ajatus, että mitä jos kaikki meistä syrjäytyisi? Mitä sitten tapahtuisi? Juttua lukematta hieman ihmetyttää nämä itsekeskeiset kotiinsa lukittautuvat nuoret, joiden mielestä se on normaalia, että yhteiskunta kustantaa heidän elämänsä.

Vierailija
6/9 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan kysyä näiltä aktivoinenista ja tukien pienuudesta valittavilta.

Vierailija
7/9 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. Ehkä ajatus, että mitä jos kaikki meistä syrjäytyisi? Mitä sitten tapahtuisi? Juttua lukematta hieman ihmetyttää nämä itsekeskeiset kotiinsa lukittautuvat nuoret, joiden mielestä se on normaalia, että yhteiskunta kustantaa heidän elämänsä.

Juttua lukematta. Niinpä.

Enkä oikein usko täystyöllisyyden olevan mahdollista nykyjärjestelmässä joten miksi turhaan kiristellä hampaita moisesta. Nuorille on lisäksi aika normaalia olla hukassa tässä maailmassa. Itse opiskelin pitkään mutta tuskinpa niillä opinnoilla varsinaisesti tulen koskaan työllistymään mihinkään. Aika monilla se koulutus- ja uraputki jossain vaiheessa pätkähtää poikki, useimmilla väliaikaisesti ja sitten taas joskus löytyy jotain työtä, jotkut jää pitemmäksi aikaa pois työstä. Ihan sama, en mittaile ihmisiä sen mukaan kuinka hyödyllisiä ovat tälle yhteiskunnalle, onko surkeampaa arvomaailmaa nähty?

Vierailija
8/9 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syrjäytynyt ja välillä mulla on tylsää ja ulkopuolinen olo. En kuitenkaan pystyisi mitenkään kuuntelemaan paljon musiikkia ja olemaan musikaalinen, jos minulla olisi oikea työ ja rikas sosiaalinen elämä. Olen tavallaan tyytyväinen tähän vaihtoehtoon.

Vierailija
9/9 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitään, asiasta aina vaan liioitellaan, mitään ongelmia ei ole kun niistä ei puhuta.