Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa heität pyyhkeet ja lakanat pois?

Vierailija
03.11.2018 |

Meillä on esim valkoisia käsipyyhkeitä joissa on tahroja jotka ei irtoa pesussakaan. Kunto on muuten hyvä. Tekisi mieli hankkia uusia, mutta kun eivät ole risoja niin en ole raaskinut.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjääminen on hyvä idea jos kerran muuten ovat hyväkuntoisia.

Vierailija
22/24 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohenneen lakanan leikkaan keskeltä pitkittäin kahteen osaan ja ompelen kaistaleet entisistä sivuista yhteen, joten keskellä on taas tukevaa kangasta ja lakanan käyttöikä pitenee kummasti. Keskisauma ei haittaa, ei se paina, jos ei ompele hulpioreunasta, vaan sen vierestä. Olen myös yhdistänyt kahta eriväristä lakananpuolikasta (uusi design!) On muuten helppo tapa yhdistää kahden entisen sinkun erilaiset lakanat parivuoteeseen.

Käytän ohenneita lakanoita kaksinkertaisina ja pussilakanan puolikkaita myös nojatuolin, sohvan ja jopa autonistuimen suojina, varsinkin kesäkuumalla, pysyvät verhoillut kalusteet raikkaina - vieraiden tullen toki keräämme suojat pois. Käytän niitä myös sängyssä lakanan alla poikkilakanoita, pysyy petauspatjat puhtaina ja raikkaina.

Tyynyliinatkin kuluvat epätasaisesti, joten ei muuta kuin saumat auki ja ompelu niin, että kuluvimmille kohdille tulee taas hyvää kangasta. Nämä ovat kokemattomallekin helppoja ja rahaa säästäviä ompelutöitä, jos sattuu olemaan kone käytössä.

Jos teillä on niin, että käsipyyhkeitä käytetään vain toisesta päästä, huolehtikaa siitä, että molemmissa päissä on ripustuslenkit ja kääntäkää pyyhkeitä välillä, niin ne kastuvat, kuivuvat ja kuluvat tasaisesti.

Ainakin meilläpäin löytöeläintalo ottaa mielellään vastaan kuluneita pyyhkeitä.

Hei sielun sisko, luulin ettei tällaisia ole kuin minä.😊

Käytän aina kaiken loppuun ja lopuksi vien ne liiterin miehelle traktoriremonttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohenneen lakanan leikkaan keskeltä pitkittäin kahteen osaan ja ompelen kaistaleet entisistä sivuista yhteen, joten keskellä on taas tukevaa kangasta ja lakanan käyttöikä pitenee kummasti. Keskisauma ei haittaa, ei se paina, jos ei ompele hulpioreunasta, vaan sen vierestä. Olen myös yhdistänyt kahta eriväristä lakananpuolikasta (uusi design!) On muuten helppo tapa yhdistää kahden entisen sinkun erilaiset lakanat parivuoteeseen.

Käytän ohenneita lakanoita kaksinkertaisina ja pussilakanan puolikkaita myös nojatuolin, sohvan ja jopa autonistuimen suojina, varsinkin kesäkuumalla, pysyvät verhoillut kalusteet raikkaina - vieraiden tullen toki keräämme suojat pois. Käytän niitä myös sängyssä lakanan alla poikkilakanoita, pysyy petauspatjat puhtaina ja raikkaina.

Tyynyliinatkin kuluvat epätasaisesti, joten ei muuta kuin saumat auki ja ompelu niin, että kuluvimmille kohdille tulee taas hyvää kangasta. Nämä ovat kokemattomallekin helppoja ja rahaa säästäviä ompelutöitä, jos sattuu olemaan kone käytössä.

Jos teillä on niin, että käsipyyhkeitä käytetään vain toisesta päästä, huolehtikaa siitä, että molemmissa päissä on ripustuslenkit ja kääntäkää pyyhkeitä välillä, niin ne kastuvat, kuivuvat ja kuluvat tasaisesti.

Ainakin meilläpäin löytöeläintalo ottaa mielellään vastaan kuluneita pyyhkeitä.

Hei sielun sisko, luulin ettei tällaisia ole kuin minä.😊

Käytän aina kaiken loppuun ja lopuksi vien ne liiterin miehelle traktoriremonttiin.

Siskot! Minäkin olen tällainen. Meillä kuluu keittöpyyhkeet saumojen vierestä puhki. Minä leikkaan risat pois ja päärmään uudelleen, hyviä ovat , mulla on Marimekon Unikkoa keittiöpyyhkeinä ja en raaskinut hävittää.

Vierailija
24/24 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohenneet lakanat vien isännän traktoripajalle öljyräteiksi. Huonot pyyhkeet vien navetalle lypsyräteiksi ja käsipyyhkeiksi. Näihin kohteisiin päätyy samoihin hommiin myös kaikki muukin käyttökelpoinen riepu t-paidoista mikrokuituliinoihin. Meillä on myös aina joskus koirapentue, niin pentulaatikkoon ja siivoukseen tarvitaan kaikenlaista pehmikettä ja pesuliinaa. Voi sitten laittaa pennun matkaan uuteen kotiin emontuoksuisen palasen kangasta ikävää helpottamaan.