Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
8761/10856 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on vaikka kuinka paljon ihmisiä jotka ovat aikuisiässä opiskelleet vaikka kuinka paljon. Oma setäni kävi lukion keski-iässä ja suoritti ylemmän korkeakoulututkinnon 50-vuotiaana. Työskenteli varatuomarina korkeassa asemassa eläkkeelle asti. Eikä hän ole mikään suuri harvinaisuus. Licciardon lapset ja nuoret ovat saaneet mielestäni laajan koulutuksen elävässä elämässä. Nähneet ja kokeneet valtavasti. Näistä videot kertovat. Olen itse työskennellyt opettajana erilaisissa tehtävissä, erilaisten ja eri-ikäisten kanssa. Kokemukseni on laaja ja olen oppinut arvostamaan erilaisia elämänpolkuja. Nyt 70-vuotiaana opiskelen koko ajan lisää, uusia kieliä, uusia kulttuureja, uusia alueita. Toki kävin lukion mutta suhteellisen huonolla menestyksellä. Kaksi eri tutkintoa olen suorittanut. Toisen niistä 38-vuotiaana. Vaikka eivät nämä tutkinnon suorittamiset sinänsä kerro välttämättä mitään ihmisen sivistyksestä.

Vierailija
8762/10856 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on vaikka kuinka paljon ihmisiä jotka ovat aikuisiässä opiskelleet vaikka kuinka paljon. Oma setäni kävi lukion keski-iässä ja suoritti ylemmän korkeakoulututkinnon 50-vuotiaana. Työskenteli varatuomarina korkeassa asemassa eläkkeelle asti. Eikä hän ole mikään suuri harvinaisuus. Licciardon lapset ja nuoret ovat saaneet mielestäni laajan koulutuksen elävässä elämässä. Nähneet ja kokeneet valtavasti. Näistä videot kertovat. Olen itse työskennellyt opettajana erilaisissa tehtävissä, erilaisten ja eri-ikäisten kanssa. Kokemukseni on laaja ja olen oppinut arvostamaan erilaisia elämänpolkuja. Nyt 70-vuotiaana opiskelen koko ajan lisää, uusia kieliä, uusia kulttuureja, uusia alueita. Toki kävin lukion mutta suhteellisen huonolla menestyksellä. Kaksi eri tutkintoa olen suorittanut. Toisen niistä 38-vuotiaana. Vaikka eivät nämä tutkinnon suorittamiset sinänsä kerro välttämättä mitään ihmisen sivistyksestä.

Ovatkohan nuo alapeukuttajat niitä ketkä eivät itse viitsi opiskella mitään pakollisen ja valmiiksi räätälöidyn opiskelun lisäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8763/10856 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toki voit vaikka millaselta pohjalta ponnistaa kouluun.

Jos itse haluat. Vaikuttaako kauheasti siltä että heidän lapsiaan kauheasti kannustetaan muuttamaan pois kotoa ja opiskelemaan? Toki heitä tietyt asiat kiinnostaa, mutta jos lapsesta saakka kasvatetaan tuollaiseen elämäntyyliin missä huolehditaan sisaruksista ja puhutaan vaan Australiaan muutosta vuosikausia, on ehkä vähän eri tilanne.

Jossain instan kommentissa Taina tosin sanoi että kaikki vanhimmat lapset työskentelee. En kyllä tiedä missä, mutta hyvä heille.

Vierailija
8764/10856 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko, että heidän kotikoulusta saamansa peruskoulutus antaisi minkäänlaisia mahdollisuuksia korkeakoulutason opintoihin. Aika paljon pitäisi töitä tehdä, että saisi edes lukion opintoja tehtyä.

Hienoa tietenkin, että on kiinnostunut luonnontieteellisistä ilmiöistä. Jaksollisen järjestelmän ulkoa opettelu ei vain riitä korkeakouluopintoihin...

Ei tuo ihan tyypillinen pohja opinnoille ole, mutta ei me kaikkea tiedetä. Riippuu lahjakkuudesta ja muista kyvyistä (verkostoituminen, se että uskaltaa kysyä neuvoa yliopistolla...) myös.

Luovemmilla aloilla yliopistoissa on paljon porukkaa myös jopa ilman lukiota opiskelemassa. Tausta esim. amiskoulutus. Päästy taiteellisen lahjakkuuden ansiosta yliopistoon. Mutta kyllä luonnontieteisiin tarvitaan hyvä pohja peruskoulusta + lukiokoulutus.

Vierailija
8765/10856 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoon päästäkseen täytyy olla toisen asteen koulutus suoritettuna. Tietääkseni Cleopatralla ei ole? Kampaajan opinnot taisi jäädä kesken.

Vierailija
8766/10856 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin muuttavat Australiaan?

Vierailija
8767/10856 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Very Soon. Joka Taina-Suomi-Taina-sanakirjassa tarkoittaa "ei koskaan". 

Vierailija
8768/10856 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan tänä vuonna. Australiassa on rajat kiinni.

Vierailija
8769/10856 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Very Soon. Joka Taina-Suomi-Taina-sanakirjassa tarkoittaa "ei koskaan". 

Very soon sanoivat jo v. 2018. Paljon ennen koronaa. Kokoajan very soon.

Vierailija
8770/10856 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tainalta uusi henkilökohtainen ennätys: neljä videota samalta päivältä tuolta vanhalta kaivokselta? Kivan näköinen paikka oli mutta ei mitään kivaa katsottavaa kun pienet lapset seisoo jyrkänteen reunalla kun Taina kuvaa tai editoi eikä sitten paljon muuta tapahtunutkaan videoilla. Pisti taas sekin silmään kuinka pojat vs. tytöt asetelma on heillä aina kovasti käytössä. Nytkin tytöille pinkit ja pojille vihreä/siniset uima-asut ja sitten tytöt saavat olla perhosia tai leppäkerttuja ja pojat haita tai sammakoita. Sitten tytöt toiselle puolelle ja pojat toiselle poseeraamaan. Omega sanoi haluan olla leppäkerttu, Taina sanoi ei kun sinä olet sammakko :D

Vierailija
8771/10856 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että vaikka e näitä videoita nyt mitenkään fanita, niin sen mitä olen Tainaa tai perhettään kohdannut, niin ovat todella miellyttäviä ja ystävällisiä ja huomioivia ihmisiä.

Vierailija
8772/10856 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, toki voit vaikka millaselta pohjalta ponnistaa kouluun.

Jos itse haluat. Vaikuttaako kauheasti siltä että heidän lapsiaan kauheasti kannustetaan muuttamaan pois kotoa ja opiskelemaan? Toki heitä tietyt asiat kiinnostaa, mutta jos lapsesta saakka kasvatetaan tuollaiseen elämäntyyliin missä huolehditaan sisaruksista ja puhutaan vaan Australiaan muutosta vuosikausia, on ehkä vähän eri tilanne.

Jossain instan kommentissa Taina tosin sanoi että kaikki vanhimmat lapset työskentelee. En kyllä tiedä missä, mutta hyvä heille.

Vanhimmat lapset kaikki työskentelee videoiden editoinnin, sähköpostiin vastailun ja muun Tainan sometyön parissa josta ei kyllä neljälle ihmiselle riitä paljon tekemistä eikä ole heidän koulutustaan vastaavaa joten tämä ”työskentely” on varmasti lähempänä harrastelua kuin työkokemuksen hankkimista. Ovatko Tainan yrityksessä edes virallisesti töissä?

Vierailija
8773/10856 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Cleon tuon ikäisenä (plus vuosi-pari tai millon lie sinne Australiaan edes pääsevät) enää kovin helppoa löytää seurustelukumppaniakaan? Olettaen, että pitää olla uskispiireistä? Eikös siellä pariuduta suhteellisen nuorena?

Höpölöpö. On teillä palstalaisilla erikoinen kuva uskovaisista. Itse olen uskovainen, eikä monet tuntemani uskovaiset nuoret aikuiset (eri seurakunnista / piireistä ) ole vielä naimisissa. Kyllä, jotkut menevät naimisiin 21-vuotiaana, mutta suurin osa lähempänä kolmeakymppiä tai 30 jälkeen.

Ihan hyvät mahdollisuudet Cleolla on. Kaikinpuolin viehättävä ja vaikuttaa mukavalta videoiden perusteella.

Australiassa on vieläpä isot uskispiirit, luultavasti sieltä jonkun löytää....

Vierailija
8774/10856 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään ymmärrä, että miksi puhua Australiaan muutosta jatkuvasti, kun sitä ei ole tulossa lähiaikoina?

Vierailija
8775/10856 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Cleon tuon ikäisenä (plus vuosi-pari tai millon lie sinne Australiaan edes pääsevät) enää kovin helppoa löytää seurustelukumppaniakaan? Olettaen, että pitää olla uskispiireistä? Eikös siellä pariuduta suhteellisen nuorena?

Höpölöpö. On teillä palstalaisilla erikoinen kuva uskovaisista. Itse olen uskovainen, eikä monet tuntemani uskovaiset nuoret aikuiset (eri seurakunnista / piireistä ) ole vielä naimisissa. Kyllä, jotkut menevät naimisiin 21-vuotiaana, mutta suurin osa lähempänä kolmeakymppiä tai 30 jälkeen.

Ihan hyvät mahdollisuudet Cleolla on. Kaikinpuolin viehättävä ja vaikuttaa mukavalta videoiden perusteella.

Australiassa on vieläpä isot uskispiirit, luultavasti sieltä jonkun löytää....

Puhuin ihan omista kokemuksistani. En ole itse uskovainen, mutta kaveripiirissä oli yksi helluntailainen ja hänen uskovassa kaveripiirissään kyllä tuntui n. kaikki löytävän poikaystävän siinä 20 ikävuoden tienoilla, kun oli ammattikoulu ja lukio käyty. Myös useat alkoivat saamaan lapsia hyvin nuorena (vrt. "normaaliin" ikään, joka on nykyään siinä 30 tienoilla).

Vierailija
8776/10856 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti noi lapset saa omat elämät jossain vaiheessa. ainakin leonardo sai, ja kertoi myös masennuksestaan. toi mukavaa rosoa tähän kiiltokuvaperheeseen. en ole kasvatusalan ammattilainen, mutta minusta  näyttää siltä ettei ole tervettä miten kiintyneiltä kaikki näyttävät olevan äitiinsä. 

Vierailija
8777/10856 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tämä hiekkalouhos on? Aivan upea paikka!

Vierailija
8778/10856 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instan louhoskuvat näyttää olevan Kaatialan louhokselta Kuortaneelta.

Vierailija
8779/10856 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tässä viime videoissa on näytetty ruokailuja, niin miksi he aina syövät vain papusoossia ja säilöttyä ruokaa? Missä kaikki kasvikset ja vihannekset ja hedelmät? Syövätkö he tosiaan noin yksiouolisesti? Kyllähän kasvikset autossa säilyy, ja veikkaan että käyvät silti usein kaupassa. Miksi ei koskaan lautasella ole mitään kukka/parsakaalia, kurkkua, tomaattia, salaattia tms muita tavallisia asioita? Kaupan vihannesosastohan on TÄYNNÄ kaikkea hyvää, miksi he eivät koskaan näytä syövän tuoreita asioita?

Vierailija
8780/10856 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt taas tätä. Näin keväällä painajaista jossa jankkasin Tainalle "miksi heräät niin aikaisin" , heräsin itse ja katsoin kelloa , se oli kolme. En saanut enää unta kun vaivasi miksi se Taina herää niin aikaisin.

Ketju on lukittu.