Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Toivottavasti avaa kotikoulua q&a videolla, koska se on oikeasti kiinnostavaa. Taina mainitsi jollain videolla, että kotikouluttaa lapset, koska "I want to make sure that they learn" eli takana saattaa olla myös ennakkoluuloja koulutussysteemiä kohtaan.
On myös maininnut, että opettaa homeschoolingia, ja että viranomaisten mukaan lapset ovat opiskelleet kotona enemmän kuin opetussuunnitelma vaatisi.
Jännä tuo hänen homeschooling kun täällä kuitenkin monet kertovat lasten kulkevan koulukyydillä kouluun ja joku tiesi jopa koulun jota on Jyväskylässä aiemmin käyty.
Minustakin Leonardo vaikuttaa ihan normaalilta nuorelta, tosin monet ei tietenkään mene noin nuorena naimisiin mutta mikäs siinä, en minäkään kovin vanha ollut kun menin ekaa kertaa naimisiin (olin pian täyttämässä 23). Toivon että Leon ja Jennan liitto kestää. Mutta joo videoiden perusteella normaali nuoripari, itse en semmosta kikattelua jaksa katsoa mutta en olekaan kohderyhmää ainakaan ikääni ajatellen. Se "Try not to laugh" -haaste oli liikaa, ihmettelin itsekin miksi katson kahta kakaraa jotka hihittävät ja sylkevät vettä toistensa päälle. Jenna vaikuttaa videoissa tosi epävarmalta (menee nuoruuden piikkiin), eiköhän se tuosta reipastu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina bongattu Prismassa. Oli Nefertitin ja Jerusalemin kans, puhuivat suomea jollekki suomalaiselle miehelle. Mietin, että ompa tutun näköistä porukkaa.
Missä Prismassa? Jkl?
Seppälän Prismassa käyvät jatkuvasti.
Hiukan repesin tolle Blackrambomatille!! Ihan paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina bongattu Prismassa. Oli Nefertitin ja Jerusalemin kans, puhuivat suomea jollekki suomalaiselle miehelle. Mietin, että ompa tutun näköistä porukkaa.
Missä Prismassa? Jkl?
Seppälän Prismassa käyvät jatkuvasti.
Joo, Seppälän Prismassa, se on yksi Jyväskylän Prismoista. Varmaan perhe tekee siellä yleensä ruokaostokset, kun moni on bongannut heidät sieltä.
Nefertiti oli nappy gang videossa pelkällä vaipalla. Näytti kieltämättä hiukan hupaisalta niin iso lapsi PELKÄLLÄ vaipalla.
Minua ei haitaa jos 4v on vaippa VAATTEIDEN alla
Vierailija kirjoitti:
Nefertiti oli nappy gang videossa pelkällä vaipalla. Näytti kieltämättä hiukan hupaisalta niin iso lapsi PELKÄLLÄ vaipalla.
Minua ei haitaa jos 4v on vaippa VAATTEIDEN alla
Miksi 4-vuotiaalla on vielä vaippa? (Sori, en oo seurannut nappy gangia, avasin vain tän ketjun ja tuo kiinnitti huomion....)
Niin, kuka siellä naapurissa nyt asuukaan: menevätkö lapset koulukyytiin vaikö eivät! Kyllä vai ei? Ja tuore tilanne, kiitos! :)
LUULISI että jos kävisivät koulua, täällä olisi JOKU kertonut missä koululla ja tyyliin "samalla luokalla meidän Jessiinan kanssa". Mutta ei kertaakaan, kukaan.
Amiskavereita on käynyt kommentoimassa, ja kyllä, olivat koulussa vuosia sitten, kaksi vuotta. Mutta muuta havaintoa ei ole näistä lapsista koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haitaa jos 4v on vaippa VAATTEIDEN allaMiksi 4-vuotiaalla on vielä vaippa? (Sori, en oo seurannut nappy gangia, avasin vain tän ketjun ja tuo kiinnitti huomion....)
Ikinä kuullu yökastelusta tai inkontinenssista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haitaa jos 4v on vaippa VAATTEIDEN allaMiksi 4-vuotiaalla on vielä vaippa? (Sori, en oo seurannut nappy gangia, avasin vain tän ketjun ja tuo kiinnitti huomion....)
Olen kyllä kuullut.
Videossa, jota katselin, tyttö leikki jollain palikoilla vaippa jalassaan, hän ei siis ollut nukkumassa tai sinne juuri menossa.
Minusta terveellä 4-vuotiaalla ei ole enää päivisin vaippa käytössä (yökuivuus on hormonaalista ja siksi sitä ei voi opettaa, vaan lapsi kypsyy aikanaan). Oletan siis, että tällä 4-vuotiaalla on jokin kehitysviivästymä, jos hän pitää hereillä ollessaan vaippaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kaveri perheineen asuu ulkomailla. Akateemiset ja fiksut suomalaiset vanhemmat. Käyvät täällä monta kertaa vuodessa, loma-aikoina ovat monesti pidempään. Kotona puhuaan suomea. Keski-Euroopassa kasvaneet alakouluikäiset lapset eivät puhu eivätkä varsinkaan kirjoita täydellistä suomea.
Se, että lapset eivät puhu tai kirjoita täydellistä suomea, ei ole vanhempien vika, vaan erikielinen ympäristö on vaikuttanut siihen, ettei suomi ole välttämättä vahvin kieli. Tärkeintä on se, että vanhemmat puhuvat lapsille omaa äidinkieltään aina. Tämä on ehdoton sääntö ja kielen oppimisen perusta. Kaikissa muissa tapauksessa kasvatetaan kielipuolia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä kuullut.
Videossa, jota katselin, tyttö leikki jollain palikoilla vaippa jalassaan, hän ei siis ollut nukkumassa tai sinne juuri menossa.
Minusta terveellä 4-vuotiaalla ei ole enää päivisin vaippa käytössä (yökuivuus on hormonaalista ja siksi sitä ei voi opettaa, vaan lapsi kypsyy aikanaan). Oletan siis, että tällä 4-vuotiaalla on jokin kehitysviivästymä, jos hän pitää hereillä ollessaan vaippaa.
No älyssä ei mitään vikaa itselläni ja käytän vaippaa hereillä ollessani. Olen 17v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä kuullut.
No älyssä ei mitään vikaa itselläni ja käytän vaippaa hereillä ollessani. Olen 17v.
Ei taida olla suoraan verrannollinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä kuullut.
Kesän videossa, jossa keräävät marjoja, N on lähemmäs neljä, vai oliko jo täyttänyt. Hän sanoo ulkona menevänsä vessaan. On siis oppinut jo siinä vaiheessa.
Taas uusimmassa videossa Taina puhuu Cleopatralle kuinka nuo heidän herkut on hyväksi kasvoille. Ja cleopatra näyttää olevan aivan haltioissaan asiasta.
Uusimmalla videolla kakussa epävegaanisia karkkeja. Oon tosi pettynyt. Miksi pitää esittää vegaania kun eivät selvästi ole. Näköjään karkkeja, joissa maitoa ja jopa karkkeja, joissa liivatetta!
Vierailija kirjoitti:
Uusimmalla videolla kakussa epävegaanisia karkkeja. Oon tosi pettynyt. Miksi pitää esittää vegaania kun eivät selvästi ole. Näköjään karkkeja, joissa maitoa ja jopa karkkeja, joissa liivatetta!
Nykyään Taina taitaa käyttää ruokavaliostaan enimmäkseen ilmausta ”plant based”. Eivät tosiaan ole puhtaasti vegaaneja tainneet olla missään vaiheessa.
Herätköön vaikka yheltä yöllä.Herään puolen päivän maissa,yöunet semmosta pätkää että sillon nukutaan,jos voi.