Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
1801/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraako täällä vielä se seurakuntalainen? Millaista perheen käytös on oikeasti?

Seurailen tätä tässä töiden lomassa aina toisinaan, ja anonyymeja kun nyt ollaan, niin... perhe on tosi erilainen kuin videoilla.

Taina ei juuri koskaan puhu mitään. On aina vähän sivussa, hoitaa lapsia. Jotenkin ylimielisen oloinen aina, eikä aina vastaa tervehdyksiin. Joko liikkuu miehensä vanavedessä tai istuu syrjässä lasten kanssa. Minulle on jäänyt Tainasta todella tympeä kuva mm. sen takia, ettei juttele mitään tai tervehdi takaisin. En usein itsekään enää sano mitään, kun tiedän ettei minua tervehditä takaisin.

Paul on taas äänekkäämpi ja tuntuu jotenkin retostelevan a) lasten määrällä, b) heidän talolla, c) äidillään ja nyt vlogisuosiollaan. Puhuu vain miesten kanssa, naisia ei edes tervehdi. Hänen juttunsa ovat aina olleet niin sovinistisia ja inhottavia, että kovin moni minun lähimmistäni ei enää juttele kuin niitänäitä. Paul pysyttelee seurakunnan "vanhan linjan" miesten kanssa. Avoin sovinismi ja inhottavat jutut ovat aika järkyttäviä noin suoraan sanottuna. Olen myös käsittänyt, että Taina on tässä liitossa aika tossun alla ja Paul sanelee, mitä tehdään. Taina tuntuu olevan hänelle enemmän näytösesine, kun taas Cleopatra saa tuntea niskoissaan ihan kaiken.

Lapset ovat kyllä mukavia ja hyväkäytöksisiä, vetäytyvät usein syrjään ja pysyttelevät keskenään, eivätkä helposti lähde mukaan mihinkään. Oma tyttöni leikkii joskus pienempien kanssa.

Tämä oli mielenkiintoinen kommentti. Mä olen aiemmin tuntenut perhettä jonkun verran ja tämä ei oikein sovi siihen kuvaan mikä mulla on. Mä en huomannut mitään sovinistisuutta. Tosin nyt Leonardon videoista olen huomannut, että sikäli ei yllättäisi. Ennemmin tuli sellainen kuva että Taina johtaa perhettä, niin kuin nyt noista videoistakin.

Mutta myös tuo, että Taina olisi tervehtimättä ja Paul puheliaampi miesten kanssa - vaikea ainakin kuvitella että Paul juttelisi suomeksi.

No, kyllä tavallaan voin kuvitella. Taina vetää niin omaa linjaa että ei varmaan usko että saisi ystäviä kenestäkään. Tulee mieleen että onko Tainalla joku autismin kirjoon liittyvä juttu, kun ei tosiaan noiden lasten tunnetarpeista tunnu välittävän. Ja sitten tuo ettei srk:ssa tervehtisi. Se on todella tyly juttu.

Paul puhuu kyllä meillä ihan englanniksi - 30% seurakuntamme jäsenistä on englanninkielisiä, mutta myös suomenkieliset puhuvat ihan sujuvaa englantia. Suomea en ole kuullut puhuvan koskaan. Itse olen aina ajatellut, että perhe tietää eroavansa seurakunnan kaavoista ja vakiomenosta, ja pysyvät siksi erillään etteivät herättäisi suurempaa huomiota. En tiedä, onko myös lapsia kielletty olemasta tekemisissä meidän muiden jäsenten lasten kanssa, tai mikä juttu tässä on taustalla. Minusta koko uskonto tuntuu heidän kohdalla todella päälleliimatulta ja enemmänkin siltä, että sillä perustellaan kummallista elämäntyyliä ja osin myös Paulin "vaimon paikka on keittiössä" -sovinismia. He eivät esimerkiksi osallistu ikinä paastoon tai seurakunnan töihin, ja käyvät tilaisuuksissakin hyvin harvoin verrattuna meihin muihin.

Huh huh, mitä dissaamista.

En usko sanaakaan mitä kirjoitat.

En minäkään. Tuttavani ainakin on seuraunnan touhuissa tutustunut perheeseen ja ihan juttelee kyllä heidän kanssaan, on fb-kaverina (joo, stalkkasin) ja on sinnekin laittanut viestiä.

Vierailija
1802/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Paulin "vaimon paikka on keittiössä" -sovinismia. [/quote]

Miten tämä sopii yhteen sen kanssa että Paul tekee heillä ruoat?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, jos srk:ssa kytätään paastoamisia ja osallistumisia, niin ihan oikein että eivät käy kyseisessä seurakunnassa!

Vierailija
1804/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että kaikki lapset ovat niin tottelevaisia eivätkä ollenkaan kapinoi vastaan vaatteissa jne? Nefertiti kylläkin vaikuttaa omatahtoiselta jo pienestä pitäen, toivottavasti säilyttää tuon asenteen jatkossakin. Hän voisi olla sellainen joka ei alistu perheen kummallisiin sääntöihin.

Tämä siis vain videoiden perusteella, enhän minä oikeasti tiedä vaikka siellä riideltäisiin ja kapinoitaisiin koko ajan. Ei vaan vaikuta yhtään siltä.

Nefertiti on mun lemmikkini heistä. Hänellä tosiaan on omaa tahtoa ja persoonaa, mikä tekee hänestä mielenkiintoisimman perheenjäsenen. 

Ja minusta on mukavaa, kun hän aina tahtoo puhua suomea.

Tänkö takia se pakotetaan pysymään pienenä ettei kapinois.

Vierailija
1805/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien helluntai-/vapaaseurakunnassa on osallistuttu kollektiivisesti paastoon ja vielä tiedotettu omasta/naapurin osallistumisesta? Itse en ole tähän ilmiöön törmännyt 34 vuotta kestäneen seurakunta"urani" aikana. Vai mikä tämä teidän seurakunta nyt sitten on?

Kyllä paastouhrit annetaan niin ev.lut kirkossa kuin helluntaikirkossakin, miksei sitten vapaakirkossakin? Mutta ei kristityillä paasto tarkoita ruoatta olemista missään - lähinnä rahan antamista, hengellistä syventymistä ja kirkossa käymistä useammin. Joissain saattaa olla hyväntekeväisyyttä, esim. äitini seurakunnassa.

Vierailija
1806/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien helluntai-/vapaaseurakunnassa on osallistuttu kollektiivisesti paastoon ja vielä tiedotettu omasta/naapurin osallistumisesta? Itse en ole tähän ilmiöön törmännyt 34 vuotta kestäneen seurakunta"urani" aikana. Vai mikä tämä teidän seurakunta nyt sitten on?

Kyllä paastouhrit annetaan niin ev.lut kirkossa kuin helluntaikirkossakin, miksei sitten vapaakirkossakin? Mutta ei kristityillä paasto tarkoita ruoatta olemista missään - lähinnä rahan antamista, hengellistä syventymistä ja kirkossa käymistä useammin. Joissain saattaa olla hyväntekeväisyyttä, esim. äitini seurakunnassa.

Taidat olla mormoni???

Vierailija
1807/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paastouhrit? Kävin helluntaiseurakunnassa 10 vuotta enkä ikinä kuullut paaatouhrista? Ylipäätään ei ollut paastosta puhetta edes ennen pääsiäistä. :o

Vierailija
1808/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi hän puhuu ja kirjoittaa kaiken englanniksi?

Hän on suomalainen, joka on 4-vuotiaana muuttanut vanhempiensa kanssa Australiaan. Hän muutti vuonna 2007 takaisin Suomeen miehensä ja lastensa kanssa. Hän puhuu ja kirjoittaa siis englanniksi, koska se on hänelle vahvempi kieli. Hän on käynyt koulut Australiassa ja heidän kotikielensä on englanti.

No virheitä hän kuitenkin tekee englanniksi... Outoa.

Vierailija
1809/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on suomalainen, joka on 4-vuotiaana muuttanut vanhempiensa kanssa Australiaan. Hän muutti vuonna 2007 takaisin Suomeen miehensä ja lastensa kanssa. Hän puhuu ja kirjoittaa siis englanniksi, koska se on hänelle vahvempi kieli. Hän on käynyt koulut Australiassa ja heidän kotikielensä on englanti.

Ei oikeastaan ollenkaan outoa. SIlloin, kun ihmisellä on monta kieltä elämässään, on täysin tavallista, että on ns. puolikielinen. Kuitenkaan tätä ei enää nykyaikana katsota pahaksi vaan vanhempia kannustetaan ympäristökielestä huolimatta puhumaan lapselleen omaa äidinkieltään.

Vierailija
1810/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla mormoni???

Ev.lut. kirkon palveluksessa. Paastouhrilla tarkoitetaan yleensä pääsiäismessujen kolehtia.

Vierailija
1811/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan ollenkaan outoa. SIlloin, kun ihmisellä on monta kieltä elämässään, on täysin tavallista, että on ns. puolikielinen. Kuitenkaan tätä ei enää nykyaikana katsota pahaksi vaan vanhempia kannustetaan ympäristökielestä huolimatta puhumaan lapselleen omaa äidinkieltään.

On se outoa jos on elänyt 4-vuotiaasta kolmekymppiseksi englantia puhuvassa maassa.

Olen itse "puolikielinen", vanhemmat eri kansallisuutta ja hallitsen kyllä suomenkielen hyvin mutta sen toisen kanssa on nykyään vaikeuksia kun lapsuusajoista (kaksikielinen koti) on kolme-neljäkymmentä vuotta ja se ei-suomalainen vanhempi kuollut 20 vuotta sitten ja sen myötä kontaktit hänen puolen sukuun hiipuneet.

Vierailija
1812/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hänhän kuuli ja puhui varhaislapsuudesta aikuisuuteen englantia. Silloinhan sen luulisi olevan äidinkieli ja suomenkielen kanssa heikompaa.

Vierailija
1813/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lapset ovat oppineet suomea?

Vierailija
1814/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taina osaa kyllä suomen kieltä ja ilmeisesti puhuvat kotona suomea ja englantia. Kannattaa muistaa, että onhan Tainan vanhemmatkin suomalaisia joten eiköhän heillä lapsuudessa molempia kieliä puhuttu ja myöhemmin isovanhemmatkin puhuneet lapsille Australiassa suomea. Viimeistään täällä suomessa sitä kieltä oppii kunnolla koulussa ja harrastuksissa.

Vierailija
1815/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Taina ole puhunut kaikille lapsilleen suomea. Videoilla puhutaan englantia, jotta saataisin mahdollisimman suuri katsojakunta. Tainasta myös huomaa, että ei pidä suomenkieltä kovin suuressa arvossa.

Vierailija
1816/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hänhän kuuli ja puhui varhaislapsuudesta aikuisuuteen englantia. Silloinhan sen luulisi olevan äidinkieli ja suomenkielen kanssa heikompaa.

Oletko kuullut kuinka Selänteiden nuorin lapsi puhuu suomea. vaikka heilläkin kotona puhutaan suomea ja muu perhe puhuu hyvin.

Vierailija
1817/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli myös hyvin arveluttavaa, miten Taina käyttäytyi vesisotavideolla. Pienet lapset olisi pitänyt ohjata pois leikistä, koska selvästi pelkäsivät. Aphrodite piti hakea pois sisältä takaisin vesisodan keskelle, vaikka selvästi hakeutui turvaan sisälle.

Vierailija
1818/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla mormoni???

Ev.lut. kirkon palveluksessa. Paastouhrilla tarkoitetaan yleensä pääsiäismessujen kolehtia.

Ja tosissaan ihmettelet sitä että helluntai-/vapaakirkkoon/tms kuuluva Taina perheineen ei anna rahaa luterilaisen kirkon pääsiäismessuissa?

Vierailija
1819/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pienemmillä lapsilla ollut joskus omat Instagram-tilit? Mulla on semmonen muistikuva, että aiheesta keskustelu aikaisemmassa ketjussa kuukausia sitten. Sen takia hämmästyin paljon, kun heille ei ollutkaan enää tilejä paitsi isommilla lapsilla. Ja pienempien tilit oli tietenkin vanhempien päivitettävissä.

Vierailija
1820/10856 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pienemmillä lapsilla ollut joskus omat Instagram-tilit? Mulla on semmonen muistikuva, että aiheesta keskustelu aikaisemmassa ketjussa kuukausia sitten. Sen takia hämmästyin paljon, kun heille ei ollutkaan enää tilejä paitsi isommilla lapsilla. Ja pienempien tilit oli tietenkin vanhempien päivitettävissä.

Joo lähestulkoon kaikille taisi olla syntymästä lähtien tehtynä omat tilit jossain kohtaa. Mietin myös, että miksiköhän Cleopatra ja Jerusalem eivät enää päivitä instatilejään? Ovatkohan tehneet uudet, yksityiset tilit tmv?

Ketju on lukittu.