Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina laittaa YouTubeen videoita ja instagramiin kuvia perheestään mutta kuka hän on ja miksi on ilmeisesti joku tunnettu henkilö?
Mitä hän tekee muuta kuin on suurperheen äiti?
Kasvattaa kauniita lapsiaan, on vegaani, minimalisti ja näyttää hyvältä. On myös oletettavasti maailmallakin kuuluisan aussi(uskonpiiirissä)saarnaajan miniä.
En vieläkään ymmärrä miksi hän on julkisuuden henkilö tai että hänet pitäisi tietää.
Ei hän olekaan. Eikä tarvitsekaan. Mikä muuten toi sinut lukemaan ketjua hänestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aussisaarnaajan sukunimi on Toivola?
Alapeukkujen sijaan joku asiasta tietävä voisi valaista tyhmiä eikä vain ylimielisesti peukuttaa.
Yhdistelmänimi antaa ymmärtää että Licciardo on tyttönimi ja Toivola se aussinimi mieheltä.
Licciardo-Toivola on hänen taiteilijanimensä, jota hän käyttää julkisuudessa.
Hänen oikea nimensä on Licciardo-Smith ja ei, Licciardo ei ole hänen tyttönimensä eikä mitään kytköksiä Italiaankaan ole. Tuo on siis yhtä sukunimeä koko setti eikä kahden sukunimen yhdistelmänimi. Eli hän on mieheltään avioliiton myötä saanut sen käyttöönsä. Miehensä on australialainen eikä Suomen nimilakeja voi näin ollen soveltaa tähän.
Tämäkin sinulle olisi helposti selvinnyt, jos olisit lukenut ketjua vähän taaksepäin. Siitä varmaan ne alapeukut.
Luin alkua ja luin lopusta taaksepäin mutta ketju on kovin pitkä, mistäpä sen tietää että vähän vielä ja asia olisi minullekin selvinnyt. Mutta kiitos vastauksesta sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taina laittaa YouTubeen videoita ja instagramiin kuvia perheestään mutta kuka hän on ja miksi on ilmeisesti joku tunnettu henkilö?
Kasvattaa kauniita lapsiaan, on vegaani, minimalisti ja näyttää hyvältä. On myös oletettavasti maailmallakin kuuluisan aussi(uskonpiiirissä)saarnaajan miniä.
En vieläkään ymmärrä miksi hän on julkisuuden henkilö tai että hänet pitäisi tietää.
Ei hän olekaan. Eikä tarvitsekaan. Mikä muuten toi sinut lukemaan ketjua hänestä?
Ketjun pituus ja erikoinen nimi. Ei kai yhdentekevästä henkilöstä keskustella 120 sivua.
En minäkään jaksa lukea ketjua löytääkseni mahdolliset vastaukset vaan kysyn ja toivon että joku viitsii vastata:
onko hän siis jonkun sortin taiteilija?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat niin kauniisti kuin Licciardoilla? En näe noissa videoissa mitään erityistä kauneutta tai onnea.
Minä taas olen aivan mykistynyt siitä miten 10 lapsen perheessä kaikki voi olla noin kaunista ja onnellista. Kaunis, tyylikäs, aina siisti koti. 10 kaunista ja hyväkäytöksistä lasta, joilla läheiset ja riidattomat välit. 41-vuotias äiti, joka näyttää 25-vuotiaalta, herää klo 03, on aina pirteä, vaikka hänellä on 10 LASTA joista vielä moni ihan pieniä. Juuri tuo kauneuden ja seesteisyyden määrä noilla spekseillä on se syy, mikä saa epäilemään, että voiko tämä olla totta.
Terv. 39-vuotias 3 lapsen äiti, jolla silmäpussit roikkuu polvissa, koti on vähän väliä kaaoksessa, lapset kinastelevat keskenään ja ruokavalio on nakkikeitto ennemmin kuin vegaaninen luomu superfood-tarjotin.
Mistä päin katsottuna Taina muka näyttää 25-vuotiaalta? On kyllä ihan ikäisensä näköinen, hoikka kylläkin.
No ihan mistäpäin vain. Mielestäni hän on ikäistään nuoremman näköinen. Mikä on entistä yllättävämpää, kun kuulee että hän on 10 lapsen äiti.
Netissä on kuvia, joissa on paljon vanhemman näköinen. Jotain on tehnyt naamalleen. Kasvot aina liikkumattomat.
Jännä että (kristitty)uskovassa perheessä lapselle annetaan kreikkalaisen jumalattaren nimi.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään jaksa lukea ketjua löytääkseni mahdolliset vastaukset vaan kysyn ja toivon että joku viitsii vastata:
onko hän siis jonkun sortin taiteilija?
Ei. Hän on vain äiti, jolla on kymmenen lasta, pitää itsestään huolta ja jakaa elämäänsä netissä. hänen vloginsa sai viimeisen kahden viikon aikana yhtäkkiä noin 280 000 seuraajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi hän puhuu ja kirjoittaa kaiken englanniksi?
Hän on suomalainen, joka on 4-vuotiaana muuttanut vanhempiensa kanssa Australiaan. Hän muutti vuonna 2007 takaisin Suomeen miehensä ja lastensa kanssa. Hän puhuu ja kirjoittaa siis englanniksi, koska se on hänelle vahvempi kieli. Hän on käynyt koulut Australiassa ja heidän kotikielensä on englanti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on some-julkkis. Some-julkkius on jo aika yleinen ilmiö tänä päivänä. Ei häntä mistään muualta pitäisikään tietää, kuin siitä että tekee videoita youtubeen ja kuvia instagramiin ja hänellä on paljon seuraajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat niin kauniisti kuin Licciardoilla? En näe noissa videoissa mitään erityistä kauneutta tai onnea.
Minä taas olen aivan mykistynyt siitä miten 10 lapsen perheessä kaikki voi olla noin kaunista ja onnellista. Kaunis, tyylikäs, aina siisti koti. 10 kaunista ja hyväkäytöksistä lasta, joilla läheiset ja riidattomat välit. 41-vuotias äiti, joka näyttää 25-vuotiaalta, herää klo 03, on aina pirteä, vaikka hänellä on 10 LASTA joista vielä moni ihan pieniä. Juuri tuo kauneuden ja seesteisyyden määrä noilla spekseillä on se syy, mikä saa epäilemään, että voiko tämä olla totta.
Terv. 39-vuotias 3 lapsen äiti, jolla silmäpussit roikkuu polvissa, koti on vähän väliä kaaoksessa, lapset kinastelevat keskenään ja ruokavalio on nakkikeitto ennemmin kuin vegaaninen luomu superfood-tarjotin.
Mistä päin katsottuna Taina muka näyttää 25-vuotiaalta? On kyllä ihan ikäisensä näköinen, hoikka kylläkin.
No ihan mistäpäin vain. Mielestäni hän on ikäistään nuoremman näköinen. Mikä on entistä yllättävämpää, kun kuulee että hän on 10 lapsen äiti.
Netissä on kuvia, joissa on paljon vanhemman näköinen. Jotain on tehnyt naamalleen. Kasvot aina liikkumattomat.
Linkkiä tällaisiin kuviin? Kovasti täällä väitetään että on tehnyt jotain naamalleen, mutta kaikissa kuvissa joita olen hänestä nähnyt, uusia tai vanhoja, näyttää ihan samanlaiselta eli nuorekkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi hän puhuu ja kirjoittaa kaiken englanniksi?
Hän on suomalainen, joka on 4-vuotiaana muuttanut vanhempiensa kanssa Australiaan. Hän muutti vuonna 2007 takaisin Suomeen miehensä ja lastensa kanssa. Hän puhuu ja kirjoittaa siis englanniksi, koska se on hänelle vahvempi kieli. Hän on käynyt koulut Australiassa ja heidän kotikielensä on englanti.
Englanti varmaan myös siksi, jos moni aussikaveri tai sukulainen seuraa heidän juttujaan ja toki kun tavoittelee mahd. isoa yleisöä netissä niin englanti on siihen hommaan paras yleiskieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä tällaisiin kuviin? Kovasti täällä väitetään että on tehnyt jotain naamalleen, mutta kaikissa kuvissa joita olen hänestä nähnyt, uusia tai vanhoja, näyttää ihan samanlaiselta eli nuorekkaalta.
Minusta myös. Poikkeuksena kyllä Tainan omastakin instasta löytyvä kuva, jossa on juuri synnyttänyt Omegan ja nauraa sekä itkee onnesta samaan aikaan. Siinä on vähintäänkin ikäisensä näköinen, muissa kuvissa ja videoissa kyllä paljon nuorekkaamman ja kireämmän näköinen naama.
Älkää hermostuko jos/kun tämäkin asia varmasti selviäisi ketjusta mutta miksi he tulivat Suomeen?
Jos käytännössä koko ikänsä asunut Australiassa niin miksi tulla kolmekymppisenä Suomeen kun miehellä ei tänne juuria lainkaan, jäivätkö naisen vanhemmat Australiaan?
Vierailija kirjoitti:
Älkää hermostuko jos/kun tämäkin asia varmasti selviäisi ketjusta mutta miksi he tulivat Suomeen?
Jos käytännössä koko ikänsä asunut Australiassa niin miksi tulla kolmekymppisenä Suomeen kun miehellä ei tänne juuria lainkaan, jäivätkö naisen vanhemmat Australiaan?
Täällä on veikattu syyksi ainakin jumalan sanan levitystä, kun miehen äiti on profeetta Marie Licciardo, joka käy myös saarnaamassa täällä ja mies ilmeisesti myös pitää jotain saarnoja. Joku taas kertoi, että paineet elämän täydellisyyteen ja steppiharrastukseen(? :D) pakotti perheen tänne, keskelle ei mitään rauhoittamaan elämän ja kolmas arvaus oli se, että kun Taina on itse suomalainen niin haluttiin viisi lasta Ausseissa ja viisi täällä ja tätähän Taina jaksaa aina korostaa, että "five of us are australian and five are finnish", mikä minusta on ihan hassua erottelua perheen sisällä, kun voisi vaan sanoa, että "australian-finnish family" tmv.
Ja neljäs arvaus on ollut se, että 12 henkiseksi perheeksi Suomessa on yksinkertaisesti parempi sosiaaliturva ja puitteet suurperheen elätystä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta myös. Poikkeuksena kyllä Tainan omastakin instasta löytyvä kuva, jossa on juuri synnyttänyt Omegan ja nauraa sekä itkee onnesta samaan aikaan. Siinä on vähintäänkin ikäisensä näköinen, muissa kuvissa ja videoissa kyllä paljon nuorekkaamman ja kireämmän näköinen naama.
Botoxia ei kyllä periaatteessa saisi käyttää raskaana ollessa - ja tuskin vastuulliset kosmetologit (vai ketkä sitä nyt pistävätkään) suostuvatkaan laittamaan. Varmaan imetyksen aikana suositellaan samaa, ja Tainahan on aina joko raskaana tai imettää, joten tuskin on ottanut botoxia jos on yhtään järkeä päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä löytyi helposti vielä jokin aika sitten, nyt on varmaan poistattanut niitä. Varmaan se tyttären laulukisavideo löytyy vielä, siitä ainakin näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Botoxia ei kyllä periaatteessa saisi käyttää raskaana ollessa - ja tuskin vastuulliset kosmetologit (vai ketkä sitä nyt pistävätkään) suostuvatkaan laittamaan. Varmaan imetyksen aikana suositellaan samaa, ja Tainahan on aina joko raskaana tai imettää, joten tuskin on ottanut botoxia jos on yhtään järkeä päässä.
Muitakin fillereitä on. Ero ainakin on huomattava verrattuna vanhoihin kuviin, jotka nyt on ilmeisesti poistettu netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraako täällä vielä se seurakuntalainen? Millaista perheen käytös on oikeasti?
Seurailen tätä tässä töiden lomassa aina toisinaan, ja anonyymeja kun nyt ollaan, niin... perhe on tosi erilainen kuin videoilla.
Taina ei juuri koskaan puhu mitään. On aina vähän sivussa, hoitaa lapsia. Jotenkin ylimielisen oloinen aina, eikä aina vastaa tervehdyksiin. Joko liikkuu miehensä vanavedessä tai istuu syrjässä lasten kanssa. Minulle on jäänyt Tainasta todella tympeä kuva mm. sen takia, ettei juttele mitään tai tervehdi takaisin. En usein itsekään enää sano mitään, kun tiedän ettei minua tervehditä takaisin.
Paul on taas äänekkäämpi ja tuntuu jotenkin retostelevan a) lasten määrällä, b) heidän talolla, c) äidillään ja nyt vlogisuosiollaan. Puhuu vain miesten kanssa, naisia ei edes tervehdi. Hänen juttunsa ovat aina olleet niin sovinistisia ja inhottavia, että kovin moni minun lähimmistäni ei enää juttele kuin niitänäitä. Paul pysyttelee seurakunnan "vanhan linjan" miesten kanssa. Avoin sovinismi ja inhottavat jutut ovat aika järkyttäviä noin suoraan sanottuna. Olen myös käsittänyt, että Taina on tässä liitossa aika tossun alla ja Paul sanelee, mitä tehdään. Taina tuntuu olevan hänelle enemmän näytösesine, kun taas Cleopatra saa tuntea niskoissaan ihan kaiken.
Lapset ovat kyllä mukavia ja hyväkäytöksisiä, vetäytyvät usein syrjään ja pysyttelevät keskenään, eivätkä helposti lähde mukaan mihinkään. Oma tyttöni leikkii joskus pienempien kanssa.
Tämä oli mielenkiintoinen kommentti. Mä olen aiemmin tuntenut perhettä jonkun verran ja tämä ei oikein sovi siihen kuvaan mikä mulla on. Mä en huomannut mitään sovinistisuutta. Tosin nyt Leonardon videoista olen huomannut, että sikäli ei yllättäisi. Ennemmin tuli sellainen kuva että Taina johtaa perhettä, niin kuin nyt noista videoistakin.
Mutta myös tuo, että Taina olisi tervehtimättä ja Paul puheliaampi miesten kanssa - vaikea ainakin kuvitella että Paul juttelisi suomeksi.
No, kyllä tavallaan voin kuvitella. Taina vetää niin omaa linjaa että ei varmaan usko että saisi ystäviä kenestäkään. Tulee mieleen että onko Tainalla joku autismin kirjoon liittyvä juttu, kun ei tosiaan noiden lasten tunnetarpeista tunnu välittävän. Ja sitten tuo ettei srk:ssa tervehtisi. Se on todella tyly juttu.
Joo toi Aphroditen rääkkääminen meni niin yli ☹️