Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00

Vierailija
03.11.2018 |

On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.

Kommentit (10856)

Vierailija
1321/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin englantia äidinkielenään puhuvien mielestä vanhempien lasten kielitaito ei vaikuta aidolta. Tarkoittaen etteivät ne puhu kuten natiivit.

Vierailija
1322/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin englantia äidinkielenään puhuvien mielestä vanhempien lasten kielitaito ei vaikuta aidolta. Tarkoittaen etteivät ne puhu kuten natiivit.

Kyllä he ihan englanninkielisinä tulivat Australiasta silloin kahdeksan vuotta sitten, mutta Suomen vuodet ovat tehneet tehtävänsä kai sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huolissani perheen lasten jodinsaannista. Taina näytti yhdessä videossa, että käyttävät pelkästään jotakin erikoissuolaa (ruususuolaa?), sellaista jota ei ole jodioitu. Lisäksi jodinpuute on muutenkin vaarana vegaaniruokavaliossa. Myös se, että lapset ovat lähes pelkästään kotona tehdyn ruoan varassa, vaikuttaa sen, että sitä jodia ei saada myöskään esim. päiväkodin ruoasta tai kaupan eineksistä.

Jodinpuute voi johtaa kasvuhäiriöihin ja kehityshäiriöihin. Googlatkaa niin Mielestäni perheen keskimmäiset pojat ovat huomattavan lyhyitä. Tiedän että erikoissairaanhoidossa on käyty kasvuhäiriöiden vuoksi. Tarkkaa ikää en tiedä mutta sen tiedän että ikäero Jerusalemin ja Romeon välillä ei ole hurjan suuri. Nefertitillä taas saattaa olla kehitysviivästymää, puhe on hyvin vähäistä ja epäselvää.

Lisäksi Nefertitin hampaiden huono kunto voi liittyä yhdistelmään tuttipullo lähes 24/7 ja ei fluoria hampaidenpesussa (tiedän että perhe ei käytä, koska on "myrkkyä"). Isommat lapset ovat ehkä selvinneet hampaidensa kanssa, kun ruokavalio on ollut erilainen, vegaania tosiaan vaan ehkä viimeiset kolme vuotta.

Toivon että perhe/lähipiiri huomaa tämän viestin ja asiat korjataan, kun vielä voidaan. 

Jodia saa oikeasti tosi vähän, jos ei käytä maitotuotteita. Ja suolalla ei siinä vaiheessa ole mitään merkitystä. Jos pelkästä suolasta meinaa jodinsa saada, niin sitä pitää syödä ihan jäätävä määrä. Ja se taas olisi tosi epäterveellistä, jos edes mahdollista. Oma lapseni on nimittäin maitoallergikko, munaa ja kalaa menee jonkin verran, mutta silti joutuu ottaa jodia purkista. Toivottavasti hekin jotain vitamiineja käyttävät, vegaanienhan muutenkin pitäisi b12 purkista saada, joten olisiko monivitamiini käytössä?

Vierailija
1324/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niillä vitamiinit käytössä.

Vierailija
1325/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan aika huumorintajuton, mutta mua on monessa Leonardon kanavan videossa pistänyt silmään se miten kiusoittelee vaimoaan. Mä en katsoisi kovinkaan kauan sellaista käytöstä poikaystävältä. 

L on esim tarjonnut jennalle ulkona loput kahvistaan, mut sit pudottikin kupin maahan tahallaan kun jenna oli ottamassa sitä. Heittää JOKAISESSA videossa Jennaa jollain! Vedellä, ruoalla jne! 

Kaupassa ollessaan leikkimielisesti uhkailee kirveellä :D johon sit joku ulkopuolinen jopa puuttuu,

Sit siinä todella oudossa vesihaastevideossa jossa ne sylkee vettä toistensa päälle, niin kuvaa jenna todella alistavasti siinä lopussa, mulle tuli mieleen oikeesti joku pokeleffa :D 

siis oon varmaan tosi tiukkapipo, mut en vaan pidä tollaisia hauskoina juttuina, VARSINKAAN nettiin kuvattuna. Mut ehkä se on sitä niiden huumoria.... 

Vierailija
1326/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa vielä, ja mä siis oikeasti pidän muuten Leonardon tyylistä tehdä videoita, se on tosi hauska ja nokkela poika muuten. Noita tavaroiden heittelyitä en vaan mitenkään tajua :D 

Vierailija
1327/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jenna vielä opiskelija?

Vierailija
1328/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen varmaan aika huumorintajuton, mutta mua on monessa Leonardon kanavan videossa pistänyt silmään se miten kiusoittelee vaimoaan. Mä en katsoisi kovinkaan kauan sellaista käytöstä poikaystävältä. 

L on esim tarjonnut jennalle ulkona loput kahvistaan, mut sit pudottikin kupin maahan tahallaan kun jenna oli ottamassa sitä. Heittää JOKAISESSA videossa Jennaa jollain! Vedellä, ruoalla jne! 

Kaupassa ollessaan leikkimielisesti uhkailee kirveellä :D johon sit joku ulkopuolinen jopa puuttuu,

Sit siinä todella oudossa vesihaastevideossa jossa ne sylkee vettä toistensa päälle, niin kuvaa jenna todella alistavasti siinä lopussa, mulle tuli mieleen oikeesti joku pokeleffa :D 

siis oon varmaan tosi tiukkapipo, mut en vaan pidä tollaisia hauskoina juttuina, VARSINKAAN nettiin kuvattuna. Mut ehkä se on sitä niiden huumoria.... 

Mistäköhän oppinut tämän naisten alistamisen hmm...h

Vierailija
1329/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden usk0nt0 on lahk0l4isuutta.

Kyseessä on Living Waters viritelmä:

http://www.livingwaterseu.com/

https://www.youtube.com/channel/UCE2zZBaWVeNsq5JdIALLJkQ

Perheen isä on kyseisen uskonnon saarnaaja ja tuli vissiin Suomeen käännytysreissulle.

Isoäiti (perheen isän äiti) on vallan LW:n profeetta, että sillai!

Siltäviisiin populalla on rahaa rellestää kun yhteisö maksaa.

Aikuiset lapsetkin käyttäytyvät perin omituisesti: Leonardon hupia on heitellä kivillä postilaatikoita. (!!) (Siitäkin on videolla materiaalia netissä.)

Porukka on kovaa sakkia leventelemään ja isottelemaan olemattomilla rahoillaan.

Iloinen ja aurinkoinen rakastava perhe on julkisivua, jonka takana piilee rumia totuuksia.

Nämä asiat lipsautti perheen tyär kerran kiukkupäissään julkisuuteen, mutta ne siistittiin siltä vikkelästi bittien taivaaseen.

Nyt rupes kiinnostaa mitä se C on lipsautellut!

Leonardolla on MEET MY SISTER -video ja siinä Cleopatralla on aika rajut muuvit :D kohdassa 1:20

Vierailija
1330/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en tykkää, mun mielestä noilla muillakin pojilla on levotonta meininkiä ja jollain tavalla väkivalta puskee esiin. Katsoneet ehkä liikaa sellaisia elokuvia tai jotain. Jotenkin outo yhdistelmä hengellisyyden kanssa. 

Vierailija
1331/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että joku muukin on miettinyt tätä! :D kattelin vähän aikaa sitten Leonardon videoita, haluisin kovasti tykätä niistä mut munkaan pää ei kestä sitä että heittää esim. vettä Jennan (ja yhellä videolla myös pikkuveljensä) päälle, ainakin. Mulla ei kestäis pää sellasta yhtään :d Ja se vesihaastevideo.. tuli jotenkin todella vaivaantunut olo jostain syystä -ja siinäkin videon loppupuolella Leonardo tais kaataa Jennan maahan tmv. Muuten munkin mielestä Leo on tosi hauska tyyppi, mutten voi sietää tota ”hihihihi heitän vettä/ruokaa/mitätahansa VAIMONI päälle”. Voihan se olla, että molempien mielestä kyseinen läppä on parasta ikinä, mä en sitä vaan ymmärrä D:

Vierailija
1332/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

leonardosta tulee jotenkin läpi vaan sellainen minä minä minä -fiilis. en palkkaisi sähköasentajaksi.

Vierailija
1333/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en tykkää, mun mielestä noilla muillakin pojilla on levotonta meininkiä ja jollain tavalla väkivalta puskee esiin. Katsoneet ehkä liikaa sellaisia elokuvia tai jotain. Jotenkin outo yhdistelmä hengellisyyden kanssa. 

No jep. Yhdellä leonardon videolla Shakespeare selittää jostain pitkästä naulasta sängyssä, johon haluaisi pamauttaa leonardon pään?! :D siis ja S oli siinä videolla ehkä 4-5v. En i k i n ä kehtaisi laittaa tollaisia puheita nettiin! Siis vaik lapsi kotona puhuis tollaisia outoja, ni ei kai niitä tarvii koko kansalle jakaa. Aika kyseenalaista. 

Vierailija
1334/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no älkääpä nyt, menee jo vähän yli :D

Vierailija
1335/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että joku muukin on miettinyt tätä! :D kattelin vähän aikaa sitten Leonardon videoita, haluisin kovasti tykätä niistä mut munkaan pää ei kestä sitä että heittää esim. vettä Jennan (ja yhellä videolla myös pikkuveljensä) päälle, ainakin. Mulla ei kestäis pää sellasta yhtään :d Ja se vesihaastevideo.. tuli jotenkin todella vaivaantunut olo jostain syystä -ja siinäkin videon loppupuolella Leonardo tais kaataa Jennan maahan tmv. Muuten munkin mielestä Leo on tosi hauska tyyppi, mutten voi sietää tota ”hihihihi heitän vettä/ruokaa/mitätahansa VAIMONI päälle”. Voihan se olla, että molempien mielestä kyseinen läppä on parasta ikinä, mä en sitä vaan ymmärrä D:

Joo! Ihanaa että oot samaa mieltä! :D Joo, siis yhdessä videossa menee koputtaa cleopatran ovelle ja heittää lasillisen vettä päälle. Ja monessa videossa kastelee jennan..

Ja joo ihmettelin kans sitä jennan kaatamista siinä haastevideossa : O Sit kuvataan jennan litimärkää naamaa jossa meikit valuneet... ja se katse :D just niinku jossain aikuisviideleffassa 

Vierailija
1336/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no älkääpä nyt, menee jo vähän yli :D

No en mä nyt tiedä, en ikimaailmassa kuvaisi tollaisia juttuja tai puheita koko kansan nähtäville :D joku raja. Vaikka olis miten "läppää" ni noikin jutut voi helposti irrottaa asiayhteydestä, ja sit ne tosiaan kääntyy itseään vastaan. 

Vierailija
1337/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iloinen ja aurinkoinen rakastava perhe on julkisivua, jonka takana piilee rumia totuuksia.

Nämä asiat lipsautti perheen tyär kerran kiukkupäissään julkisuuteen, mutta ne siistittiin siltä vikkelästi bittien taivaaseen.

Mikäköhän on Jennan rooli tässä? Oikeasti yksinäinen, epävarma tyttö, joka huomattiin ja vedettiin mukaan romantiikan kautta ja sen jälkeen tehtiin vielä prinsessaunelmavideo tosielämän prinssistä, joka tulee ja pelastaa ja sitten lennetään häämekko päällä häämatkalle? Oliko ulkopuolinen vai sisäpuolelta ja tietää pelin hengen?

Muistetaan nyt kuitenkin, että tässä puhutaan muutaman videonpätkän synnyttämistä mielikuvista. Joo, Jenna vaikuttaa epävarmalta tytöltä, jolle on auennut kokonainen uusi maailma itsevarman aussipojan rinnalla. MUTTA kun emme kuitenkaan TUNNE näitä ihmisiä ...totuus voi olla jotain ihan muuta

Ei hän nyt ihan älyttömän epävarma voi olla. Minä olin epävarma nuori, enkä uskaltanut ikimaailmassa lähestyä poikia. Eka seurustelu +20v.

Jenna on mennyt kihloihin 16-vuotiaana.

Kirjoitin jo aiemmin, että Jennan instan mukaan hänelle ostettiin auto ajokortin muassa - samalla isänsä päivitti oman autonsa tuliterään. Hän ei ihan köyhästä perheestä ole.

Ihana Jenna. Kaikkee hyvää hänelle.

Vierailija
1338/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jep. Yhdellä leonardon videolla Shakespeare selittää jostain pitkästä naulasta sängyssä, johon haluaisi pamauttaa leonardon pään?! :D siis ja S oli siinä videolla ehkä 4-5v. En i k i n ä kehtaisi laittaa tollaisia puheita nettiin! Siis vaik lapsi kotona puhuis tollaisia outoja, ni ei kai niitä tarvii koko kansalle jakaa. Aika kyseenalaista. 

Muistetaan että aussien kulttuurissa vaikuttaa se, että siellä on ollut paljon vankeja, ehkä väkivaltavankeja myös tai nimenomaan. Kulttuuria tuntevat, onko aussikulttuuri jotenkin väkivaltaista, tai sellaista että hyväksytään väkivallalla leikkiminen?!?

Vierailija
1339/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1340/10856 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen huomio L:n videoista: useasti sanoo jtn tyyliin ”women can’t do anything” ja kuittaa sen kirjoittamalla/sanomalla ”joking”.

OK, tollaset vitsit välillä on, etenkin jos vähän musta huumori. Mutta eikö jatkuvasti toistettuna vitsi vanhene? Eli onko se enää sadatta kertaa hauska? Omasta mielestäni ei ole.

Ketju on lukittu.