Taina Licciardo-Toivola herää klo 03:00
On pistänyt videon Youtubeen aamurutiineistaan. Herää kolmelta ja tekee omia juttujaan, kunnes pienimmät lapset heräävät klo 6. Ajatuksia? Kuulostaa hullulta tuohon aikaan herääminen, mutta samalla olen hieman kateellinen, että joku saa itsensä noin aikasin ylös viettämään omaa aikaa.
Kommentit (10856)
Eivät he käy lääkärissä kuin äärimmäisessä hädässä. Miten muuten käy jos lapsia ei käytä neuvolassa edes yksityisellä? Puuttuuko jokin taho asiaan?
Kuvittelisin vaateasian johtuvan äidin tarpeesta hallita arkea, ja hänhän perustelikin jossain videossa asiaa pyykinpesun helppoudella. Kun ei ole kuin 3-4 eri väriä vaatteita, ei tarvitse lajitella sen kummemmin. Varmaan myös kierrättävät valkoiset t-paidat ja farkut lapselta toiselle, ovat ns. helppoja perusvaatteita jotka sopivat jokaiselle. Jonkinlainen ocd tuossa täytyy olla taustalla. Ymmärrettävää sinänsä kymmenlapsisessa perheessä.
Mitä on tuo blanket training, josta ulkomaalaisessa nettikestelussa oltiin kauhuissaan?
Joku moittii sitä makuuttamista lattialla ja mitä muuta kaikkea, mutta ovathan isommat lapset tosi hyvällä mallilla.
Tällä tarkoitan siis, että mikäli noita isompiakin lapsia on hoidettu samalla tavalla, makuuttamalla ja kulkemassa vaipoissa, niin eipähän ole heitä turmellut millään tavoin. Eli eivätköhän pienemmistäkin tule ihan kelpo kansalaisia.
Musiikkikaupassa vierailu oli myös kiva video. Itse ahdistuisin valtavasti ajatuksestakaan viedä omiani musiikkikauppaan, olisin niin stressaantunut. Mutta hienostihan he siellä käyttäyttivät ja pienemmät olivat koko ajan tarkkailun alla, mitään eivät rikkoneet vaan uteliaina ja iloisella mielellä tutustuivat soittimiin ja paljon ostivat. Ja kuitenkin taas kommentoinnissa oli niin ikävää palautetta. Mutta niin se vain on, pitää olla voimakas ihminen kestääkseen kaiken roskapalautteen.
Vierailija kirjoitti:
Eivät he käy lääkärissä kuin äärimmäisessä hädässä. Miten muuten käy jos lapsia ei käytä neuvolassa edes yksityisellä? Puuttuuko jokin taho asiaan?
Kuvittelisin vaateasian johtuvan äidin tarpeesta hallita arkea, ja hänhän perustelikin jossain videossa asiaa pyykinpesun helppoudella. Kun ei ole kuin 3-4 eri väriä vaatteita, ei tarvitse lajitella sen kummemmin. Varmaan myös kierrättävät valkoiset t-paidat ja farkut lapselta toiselle, ovat ns. helppoja perusvaatteita jotka sopivat jokaiselle. Jonkinlainen ocd tuossa täytyy olla taustalla. Ymmärrettävää sinänsä kymmenlapsisessa perheessä.
Jep, ja tosta OCD:stä Taina on ite joskus ainakin jollain videolla maininnut ”läpällä” Cleopatralle, kun Cleo lajitteli sen saunomisvideon ykkösosassa ruuanlaiton lomassa veitsiä kokojärjestykseen keittiön laatikostoon :D muistan Tainan sanoneen ”Oh and you have serious case of OCD.” Eikä siinä, taitaa mulla itelläkin olla vähän samaa vikaa, en sit vaan tiiä kuinka pitkälle tää OCD tossa perheessä ylettyy.
Vierailija kirjoitti:
Mutta niin se vain on, pitää olla voimakas ihminen kestääkseen kaiken roskapalautteen.
varsinkin kun julkisuus ja riepottelu tuli noin yhdessä yössä.
Valkoiset vaatteet ovat käytännölliset. End is near ja kun tempaus tulee niin eipähän tarvitse Pietarin Taivaan portilla etsiä sopivia vaatteita kun ne ovat jo kaikilla valmiina 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja tosta OCD:stä Taina on ite joskus ainakin jollain videolla maininnut ”läpällä” Cleopatralle, kun Cleo lajitteli sen saunomisvideon ykkösosassa ruuanlaiton lomassa veitsiä kokojärjestykseen keittiön laatikostoon :D muistan Tainan sanoneen ”Oh and you have serious case of OCD.” Eikä siinä, taitaa mulla itelläkin olla vähän samaa vikaa, en sit vaan tiiä kuinka pitkälle tää OCD tossa perheessä ylettyy.
On kyllä omituinen tapa vitsailla lapsilleen, että näillä on mielenterveyden ongelmia. Enkä ymmärrä sitäkään, että oman lapsen hiuksia kutsutaan "chicken butt"iksi (omituinen käännös englanniksi).
Täällä tuo nimetään vain rakastavaksi hassutteluksi. Ja jos tässä ketjussa todetaan, että synttäritytöllä taitaa olla aika laaja-alainen kehitysviivästymä (puheen kehitys, motoriikan puutteet näkyvät esim. lahjapaketteja käsitellessä ja avatessa - eikä päivänsankari ymmärrä selitettynäkään, että palapelissä ja kirjassa on itse päähenkilönä. Oman kuvansa kuitenkin takakannesta tunnisti.), se tietenkin on ihan selkeää ilkeilyä ja kiusaamista.
Tuossa uusimmassa videossa (kohdassa 9:48) Taina sanoo tosi hyvällä suomella ”se on esimmäinen mitä se on halunnu”
Ennemmin on mielestäni puhunut suomea jollain aksentilla/muuten vain oudosti. Nyt puhui samalla tavalla kuin esimerkiksi minä
Vierailija kirjoitti:
Tuossa uusimmassa videossa (kohdassa 9:48) Taina sanoo tosi hyvällä suomella ”se on esimmäinen mitä se on halunnu”
Ennemmin on mielestäni puhunut suomea jollain aksentilla/muuten vain oudosti. Nyt puhui samalla tavalla kuin esimerkiksi minä
ensimmäinen* :)
Mitä uskovaisia nää on? Jotain mormoneita? Onko Paulilla muitakin vaimoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä omituinen tapa vitsailla lapsilleen, että näillä on mielenterveyden ongelmia. Enkä ymmärrä sitäkään, että oman lapsen hiuksia kutsutaan "chicken butt"iksi (omituinen käännös englanniksi).
Täällä tuo nimetään vain rakastavaksi hassutteluksi. Ja jos tässä ketjussa todetaan, että synttäritytöllä taitaa olla aika laaja-alainen kehitysviivästymä (puheen kehitys, motoriikan puutteet näkyvät esim. lahjapaketteja käsitellessä ja avatessa - eikä päivänsankari ymmärrä selitettynäkään, että palapelissä ja kirjassa on itse päähenkilönä. Oman kuvansa kuitenkin takakannesta tunnisti.), se tietenkin on ihan selkeää ilkeilyä ja kiusaamista.
Itse huomasin tuolla Nefertitin synttärivideolla että äiti sanoi ”it doesn’t look like a chicken butt” ja tähän Nefertiti ”nooooo”, Taina ”NO it doesn’t!”
Nefertiti sanoi sen jotenkin surullisesti ja hetken päästä katsoo kameraan surullisesti (ainakin omasta mielestäni). Tuntuu, että Taina haukkuu hänen hiuksiaan useinkin kanan pepuksi
Huomasiko kukaan KingJamesin uutta hiustyyliä videolla :D Ei ehkä paras vaihtoehto
Vierailija kirjoitti:
Mitä uskovaisia nää on? Jotain mormoneita? Onko Paulilla muitakin vaimoja?
Eivät ole mormoneja, vaan kristittyjä. Yksi vaimo on. Luulen että he ovat semmoisia Jeesukseen rakastuneita intoilijoita johon sekoitetaan vähän maailmanlopun odotusta ja kenties hippunen menestysteologiaa. Itse olen maltillinen evankelinen kristitty ja tämä perhe aiheuttaa epämiellyttäviä tuntemuksia... Ihan kuin jotain olisi pielessä, mutta vaikea sanoa mitä se konkreettisesti on.
Vierailija kirjoitti:
Huomasiko kukaan KingJamesin uutta hiustyyliä videolla :D Ei ehkä paras vaihtoehto
Esimerkiksi kohta 12:40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Nefertitiä nostetaan framille jatkuvasti? Puolet videoiden pikkukuvista on N:stä ja häntä kuvataankin eniten. Säälittää nuo väliinputoaja-pojat joiden puhettakaan ei ole koskaan kuulunut ;(
Onhan hän sellainen enkelimäisen kaunis lapsi, joskin aika vauvamainen ikäisekseen, ja Taina vaikuttaa tosi ulkonäkökeskeiseltä. Kun N kasvaa niin alkaa varmaan sama fit vegan girl -mantra kuin Cleopatran kohdalla. Mielestäni Taina toimii vastuuttomasti kun edes esittelee lapsia nimeltä julkisuudessa. Joku vikapää löytää perheen helposti noilla nimillä ja alkaa ahdistelemaan lapsia.
Itse en ole antanut edes päiväkodille, koululle tai harrastusseuroille lupaa julkaista kuvia lapsistani missään yhteydessä. En halua että kukaan lähtee etsimään tiettyä lasta tietystä paikasta nähtyään kuvan tai kenties nimenkin.
Jenkeissä eräs äiti oli ottanut tyttärestään suloisen kuvan ekana koulupäivänä ja jakanut sen lapsen nimen kera julkisesti. Koululle saavuttuaan hän oli päivittänyt olevansa paikassa X (koulun nimi). Kun hän iltapäivällä saapui hakemaan lasta, kerrottiin että joku mies oli jo hänet hakenut - esitellyt itsensä ties keneksi tuttavaksi tai sukulaiseksi, en muista enää.Siis toi on vaan sairasta. En syyttäisi tarinan äitiä kuvan julkaisemisesta. Ketää_ei_saa kaapata tai ahdistella, vaikka mitä julkaisisi. Toi on vaan typerää.
Joo Tainalla tuo esittely on mennyt vähän liian pitkälle, mutta KUINKA MONI TÄÄLLÄ ITSE KYSELEE NIMIÄ JA IKIÄ. Selvittää ihan itse missä nuo asuu. Voi herran jestas, ne olis tullu esille, vaikka mitään ei olis kerrottu!!
Kyllä se on ihan vanhemman vastuulla miettiä mitä kuvia ja tietoja lapsista julkaisee. Tästä sanoo jo lastensuojelulakikin.
Maailmassa on kieroon kasvaneita ihmisiä ja osa niistä vielä syyntakeettomia, ei voi elää siinä uskossa että ympärillä leijailee vaan enkeleitä ja perhosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mullakin on käsitys että Taina on maininnut tuosta ocd:sta välillä vitsin tapaan. C:llä luki yhdessä vaiheessa instassa "ocd tendenses". Nyt ei lue enää.
Heillä on siis selvästi puhuttu aiheesta.
Vaikuttaisi että ottavat aiheen kuitenkin kevyemmin, eikä mitään sairautta ole.
Oikeasti pakko-oireisesta häiriöstä kärsivä ei kyllä kirjoita siitä mihinkään.
Olen kyllä miettinyt voisiko Tainalla oikeasti olla tämän häiriön oireita??
Siis itse olen ollut pahasti pakko-oireinen. Tiedän mitä se on. Tainan käytöksestä ei saa selvää. Se on jonkun verran pakonomasta (siisteydessä, estetiikassa). Tavallaan vaikuttaa vähän muulta kuin pakko-oireisuudelta. Tai en tiedä mikä se suunta sitten olisi.
No tietty totaalisen järjestyksen tavoittelu voisi olla. Kokeeko elämän niin kaoottiseksi muuten? Kymmenestä lapsesta voisi olla aika huoli. Jos pakonomainen järjestys "auttaa" hallinnoimaan sitä? Se olisi ocd:ta. Tämä ihan omaa spekulaatiota.
Ocd:n määrittelee se kuinka paljon asiasta ahdistuu. Taina ei vaikuta ahdistuneelta.
Jos ihan vaan tykkää järjestyksestä ja tekee sitä mielellään, eikä haittaa, jos joskus joku paikka on vinksallaan, tai likainen - se on sitten vaan mieltymys. Jos tykkää että veitset näyttää kivalta koko järjestyksessä, mutta ei ajattelee asiaa sen enempää, sekin on vain mieltymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Nefertitiä nostetaan framille jatkuvasti? Puolet videoiden pikkukuvista on N:stä ja häntä kuvataankin eniten. Säälittää nuo väliinputoaja-pojat joiden puhettakaan ei ole koskaan kuulunut ;(
Onhan hän sellainen enkelimäisen kaunis lapsi, joskin aika vauvamainen ikäisekseen, ja Taina vaikuttaa tosi ulkonäkökeskeiseltä. Kun N kasvaa niin alkaa varmaan sama fit vegan girl -mantra kuin Cleopatran kohdalla. Mielestäni Taina toimii vastuuttomasti kun edes esittelee lapsia nimeltä julkisuudessa. Joku vikapää löytää perheen helposti noilla nimillä ja alkaa ahdistelemaan lapsia.
Itse en ole antanut edes päiväkodille, koululle tai harrastusseuroille lupaa julkaista kuvia lapsistani missään yhteydessä. En halua että kukaan lähtee etsimään tiettyä lasta tietystä paikasta nähtyään kuvan tai kenties nimenkin.
Jenkeissä eräs äiti oli ottanut tyttärestään suloisen kuvan ekana koulupäivänä ja jakanut sen lapsen nimen kera julkisesti. Koululle saavuttuaan hän oli päivittänyt olevansa paikassa X (koulun nimi). Kun hän iltapäivällä saapui hakemaan lasta, kerrottiin että joku mies oli jo hänet hakenut - esitellyt itsensä ties keneksi tuttavaksi tai sukulaiseksi, en muista enää.Siis toi on vaan sairasta. En syyttäisi tarinan äitiä kuvan julkaisemisesta. Ketää_ei_saa kaapata tai ahdistella, vaikka mitä julkaisisi. Toi on vaan typerää.
Joo Tainalla tuo esittely on mennyt vähän liian pitkälle, mutta KUINKA MONI TÄÄLLÄ ITSE KYSELEE NIMIÄ JA IKIÄ. Selvittää ihan itse missä nuo asuu. Voi herran jestas, ne olis tullu esille, vaikka mitään ei olis kerrottu!!Kyllä se on ihan vanhemman vastuulla miettiä mitä kuvia ja tietoja lapsista julkaisee. Tästä sanoo jo lastensuojelulakikin.
Maailmassa on kieroon kasvaneita ihmisiä ja osa niistä vielä syyntakeettomia, ei voi elää siinä uskossa että ympärillä leijailee vaan enkeleitä ja perhosia.
Siis se on erittäin hyvä, että tällaisia lakeja on. Tietenkin vanhemmalla on joku vastuu, mutta ei tässä maailmassa voi alkaa varomaan jokaista asiaa.
Kuten sanoin, katsojat itse haluavat tietää.
Miksi samalla jaatte osoitetietoja ja samalla kauhistelette?
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tuo blanket training, josta ulkomaalaisessa nettikestelussa oltiin kauhuissaan?
Yleisesti ottaen mitä blanket trainingilla tarkoitetaan: Mitä luin alla olevasta linkistä, jonka joku tänne laittoi, niin vauva yleensä opetetaan pysymään viltillä rajatulla alueella fyysisen rangaistuksen avulla, jotta hän oppii ”tottelevaiseksi”. Tällä muokataan ihmisen perusydintä vauvasta lähtien, jotta hän on mukautuvaisempi, eli ottamaan vastaan käskyjä ja tottelemaan auktoriteetteja.
Tiukassa uskonnollisessa yhteisössä pidetään hyvänä asiana, että ihminen ei liikaa kyseenalaista asioita ja pysyy heidän määrittelemällään kaidalla tiellä. Lähtenyt jonkun uskonnollisen lahkon parista/suosituksista alunperin tämä käytäntö. Ihan kauhea minusta, ja aika uskomaton nykypäivänä!
https://www.babygaga.com/what-parents-dont-know-about-blanket-training-…
Täytyy tunnustaa nyt, että olen aiemmin kirjoittanut tähän ketjuun hieman ikävään sävyyn nähtyäni vain muutaman videon.
Yöllä kuitenkin katsoin lisää videoita ja tykkäsin tosi paljon. Se neljävuotiaan tytön synttärivideo oli niin kiva. Hän oli todellinen prinsessa ja kaikki lapset käyttäytyvät niin hyvin.
Joku moittii sitä makuuttamista lattialla ja mitä muuta kaikkea, mutta ovathan isommat lapset tosi hyvällä mallilla.
Tulee surullinen olo heidän puolestaan, mikäli tätä ketjua sattuvat joskus lukemaan.
Lapset ovat hyvin kasvatettuja ja pitävät toisistaan huolta.