Lapseni " kammoaa" käsiensä sotkeentumista. Mikä avuksi?
Lapsellani on aika erikoinen " kammo" . Hän ei voi sietää sitä, että kädet sotkeentuvat. Ja ongelma on rajattu vielä siten, että ulkona ei juurikaan häiritse, vaikka kädet olisivat kyynärpäitä myöden mudassa, mutta auta armias, jos joutuu vaikka kastiketta tai jogurttia tmv. käsiin. Siis mikä ihme tää tällainen juttu nyt oikein on?! Onko kenenkään muun lapsella tällaista " vaivaa" ? Syömisestä ei meinaa tulla mitään, koska toki lapsi haluaa itse syödä ja sotkuahan siitä tulee. Lapsi huutaa kuin palosireeni jos kädet vähänkin sotkeentuvat ja äidin on pakko sillä punaisella sekunnilla pyyhkiä kädet puhtaiksi. Olisiko antaa vinkkejä miten ihmeessä tällaisesta pääsee eroon? Ei auta, vaikka kuinka yrittäisin sanoa, ettei se haittaa, vaikka käsissä on vähän ruokaa. Enkä voi jättää vaan pyyhkimättäkään, koska mistään ei tule mitään jos arvon neidin kädet ovat sotkussa. Kokemukset ja vinkit erittäin tervetulleita! Niin, ja tytöllä ikää 2v1kk.
Kommentit (5)
En usko, että on pelkkää uhmaa. Hän on saanut hysteerisiä kohtauksia aivan pienestä asti, jos esim. paita on likaantunut. Emmekä ole ylisiistejä itsekään.. En tosiaan tiedä. Perhepäivähoitajamme sanoi, että " jotkut vaan ovat sellaisia" - hänellä kuulemma ennenkin ollut pari samanlaista hoitolasta.
Itse olen aika siisti ihminen, enkä tykkää jos omat vaatteeni ovat likaisia, mutta en minäkään nyt mikään ylisiisti ole enkä tosiaankaan vaadi pieneltä lapselta mitään sellaista. Lapset sotkevat. That' s it. Ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä. Mistähän kummasta tuollainen sitten oikein johtuu?
kerta pelkästää yhden ruokailun aikana. Yritän kylläkin huijata tyttöä ja pyyhin tahrat pois ja laitan samat vaatteet taas päälle seuraavalla kerralla. Joskus onnistuu joskus ei. Lapsi on 2-vuotias.
annan ruokailessa käsipaperin niin itse pyyhkii sotkut käsistään ja pöydältä muuten siitä ei tulisi mitään, eikä tarvi kuunnella sitä huutoo. ikää nyt 2v3kk
kyllä väliin pistää ärsyttään yli reagointi.... mut ehkä se joskus helpottaa.
Kun asiat ei suju lapsen mielen mukaan, maailma romahtaa...