Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten työpaikalla hankitaan kavereita?

Vierailija
03.11.2018 |

Olen ollut jo parissa eri firmassa, jossa suurin osa työntekijöistä oli noin pari-kolmekymppisiä lapsettomia "nuoria". Ystävyyssuhteita muodostui paljon ja monet siis tapailivat ihan vapaa-ajallakin. Itse jään aina näiden kaveriporukoiden ulkopuolelle. Siis työ hoituvat kyllä, mutta minäkin mieluusti haluaisin työkavereista vapaa-ajan kavereita. En oikein ymmärrä, miten työkaveruutta syvennetään. Voisiko joku neuvoa? Millä tavoin työkaverin kanssa voi lähentyä niin, että siitä tulee kunnollinen ystävyyssuhde?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin tulevani työkavereille läheisemmäksi, kun paljastin heille heikkoja kohtiani. Se kai tekee ihmisestä jotenkin samaistuttavamman ja helpommin lähestyttävän. Ja ei, sen heikon kohdan ei tarvitse olla mikään lapsuuden hyväksikäyttö tai muu valtavan iso juttu, vaan esim. sen kertominen, että nukkui yöllä huonosti, on ollut vähän masentunut, uusi astianpesukone ei tunnu pesevän kunnolla tai toiselle äiti-ihmiselle voi tietysti sanoa vaikka, että lapsi sairastaa. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että ihmisille pitää työpaikalla alkaa valittamaan. Jokin ohimenevä juttu omasta elämästäsi voi saada toisen samaistumaan siinä määrin, että jutun juurta alkaa löytyä tuon ihmisen kanssa muutenkin.

Vierailija
22/23 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka ei ole kaverikerho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut työpaikalla hyviä kavereita pitkässä juoksussa. Kun on pitkään tehty tiiminä töitä, on väkisinkin tutustuttu ja nähty toista niin hyvinä kuin huonoina päivinä. Mutta sellaisista uusista työntekijöistä, jotka heti alkavat pyytää somekavereiksi ja heittää puhelinnumeroa sekä kutsua rientoihin, minulla nousee karvat pystyyn. Olen työpaikalla ensisijaisesti töissä ja oma elämäni on pääosin ihan erikseen.