Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on pussilakanoita yms.?

Vierailija
02.11.2018 |

Tympäännyin tänään täysinäiseen liinavaatekaappiin. Joo, ok, ei ole ongelmista(ni) suurin, mutta haluaisin vähän keskustelua. Paljonko teillä on pussilakanoita, aluslakanoita ja tyynyliinoja yhtä perheenjäsentä kohden? Mitä suosittelisitte tehtäväksi ylimääräisille?

Meitä on 4-henkinen perhe, 2 aikuista ja 2 noin 10-vuotista lasta. Laskin nopeasti, että meillä on reilusti yli 20 kpl pussilakanoita, joista suurin osa joko aikuisten kaksi samanlaista, tai lasten. Parivuoteen aluslakanoita on neljä ja tavallisia noin 15. Tyynyliinoja kaikki yhteensä noin 30...Yövieraita meillä käy yleensä 1-2 kerrallaan, joskus harvoin nelihenkinen perhe.

Haluan kaappiin tilaa ja mietinkin, että ottaisiko muutamia perussettejä jemmaan varastoon odottamaan lasten kotoa muuttoa tai odottamaan vuoroaan hajonneiden tilalle. Vai veisikö vaan kirpparille. Sinne olen niitä jo tasaisin väliajoin vienytkin. Itse en ole liinavaatteista juuri mitään ostanut, vaan lähes kaikki on lahjaksi saatu. Tai jonain kylkiäisenä johonkin lehtitilaukseen tai muuhun. Ei ole suuri murhe, mutta olis kiva kuulla ajatuksia.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 hyllyllistä.

Vierailija
2/40 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä lisäys, pesen lakanat aina heti vaihdettuani, että sen varaan ei tarvi laskea jäljelle jäävää määrää, että niitä lojuisi pyykkikopassa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiiivan h**v**isti, mutta ap:n kannattaa jättää se sika!

Terv. Äitisi

- jepu, olen taas täällä : )

Vierailija
4/40 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahdelle aikuiselle varmaan kymmenet tai useammat lakanat, mutta vain kaksi aluslakanaa. Pussilakanseteistä kahdet on Muumia ja kahdet Vallilaa, muut yksittäisiä. Voisi siitäkin karsia joitain, mutta kaikilla on tunnearvoa tai ne on muuten vaan kivoja. Joistain luovuttiin hetki sitten. Jokaiselle kaksi kaikkea on aika lailla minimi, niin toiset ehtii pesemään aina välillä. Helposti myös muodostuu suosikkeja, ja toiset jää vähemmälle käytölle tai jopa kaappiin lojumaan. Niistä voi luopua, jos raaskii.

Vierailija
5/40 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapillinen.

Vierailija
6/40 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, entäpä jos lahjoitat pari settiä diakoniaan tai vastaavaan, mistä ohjautuisi tarvitseville...

Vierailija
7/40 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden hengen talous ja meillä on 6 settiä pussilakanoita, sisältää siis 2×pussilakana ja 2xtyynyliina. Lisäksi kaksi aluslakanaa ja pari tyynyliinaa. Näissäkin on jo liikaa ja olen päättänyt että uusia en osta. Olen laskenut että kolmella setillä pärjäisin ja siihen olen nyt pyrkimässä.

Vierailija
8/40 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tuplapeitteen pussilakanaa, 3 aluslakanaa. Teinillä samoin 3 settiä. Vierassänkyyn lisäksi 1 setit kahdelle.

3 pyyhesettiä, teinullä 2. Plus käsipyyhkeitä 6

Vierailija
9/40 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin antanut eläinsuojelutaloon, mutteivät ota vastaan, kun saavat niitä niin paljon.

Vielä muitama vuosi sitten sivuillaan pyysivät vanhoja liinavaatteita.

Siksi osan laitan roskiin, vaikka tuntuukin ikävältä.

T. Eri

Vierailija
10/40 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin laitatte vanhat lakanat? Meillä on paljon semmoisia että on jo kuluneita ja ei kovin kivoja mutta ei rikkikään niin ei haluais roskiinkaan laittaa.

Vierailija
11/40 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahdelle yhteensä kolme settiä. Eli kuusi pussilakanaa ja tyynyliinaa, sekä kolme lakanaa. Niissäkin on yksi setti liikaa kun ihan hyvin pärjäisi kahdella, mutta en raaski luopua. Hyvin hyvin harvoin käy yövieraita, ja yhden yön nyt voisi vaikka itse nukkua ilman lakanoita.

Vierailija
12/40 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä asuu kaksi tässä  taloudessa ja varmaan 15 pussilakanaa/hlö. Samoin tyynyliinoja. Aluslakanoita ehkä 7/hlö. Turhan paljonhan noita on, myönnän. 

Mutta olen sitäkin miettinyt, että jos on vain suunnilleen kolmet (yksi käytössä, yksi pyykkikorissa ja yksi varalla) niin kyllähän ne sitten kuluu paljon nopeammin ja uusia joutuu ostamaan joka tapauksessa? Konmaritus ei minusta tässä ole ehkä ideaali. Ja pitäähän vierasvara kuitenkin olla.

Vierailija
13/40 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin laitatte vanhat lakanat? Meillä on paljon semmoisia että on jo kuluneita ja ei kovin kivoja mutta ei rikkikään niin ei haluais roskiinkaan laittaa.

Mä revin siivousrättejä niistä. Ja eläinsuojeluun vien lahjoituksena. Siellä tarvitaan eläinten nukkumapaikkojen alustaksi ja myös siivousräteiksi. 

Vierailija
14/40 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden hengen talous ja kaksi settiä, ei vie paljon tilaa kun tarvitsee säilyttää vain yhtä settiä toisen ollessa sängyssä.

Vierailija
15/40 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä asuu kaksi tässä  taloudessa ja varmaan 15 pussilakanaa/hlö. Samoin tyynyliinoja. Aluslakanoita ehkä 7/hlö. Turhan paljonhan noita on, myönnän. 

Mutta olen sitäkin miettinyt, että jos on vain suunnilleen kolmet (yksi käytössä, yksi pyykkikorissa ja yksi varalla) niin kyllähän ne sitten kuluu paljon nopeammin ja uusia joutuu ostamaan joka tapauksessa? Konmaritus ei minusta tässä ole ehkä ideaali. Ja pitäähän vierasvara kuitenkin olla.

No tuo sama logiikka pätee sitten mihin tahansa. Osta 20 talvitakkia, niin ei kulu yksittäinen niin pian 🙄.

Mitä sitten jos "kuluu äkkiä", eipähän ole kaappi koko ajan täpötäynnä! Sitäpaitsi kunnolliset ei kyllä kulu, vielä eläessäni en ole saanut liinavaatteita rikki kulutettua. Nyt käytössä olevia on käytetty ja pesty varmaan lähemmäs sata kertaa, ja ihan uutta vastaavia nuo vielä on.

Vierailija
16/40 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyrin siihen kolmen pussilakanasetin tilanteeseen, mutta ongelma piilee siinä ettei ne saamarin pussilakanat kulu, jotta niistä voisi sitten hyvillä mielin luopua. Makukin muuttuu vuosien saatossa, nykyisistä lakanoistani ostaisin tänäpäivänä kaupasta tuskin yksiäkään.

Vierailija
17/40 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat lakanat on himottuja esim. jotka kutovat mattoja. Nyt se on taas kovin suosittua.

Vie kirpparille, kierrätyskeskukseen, srk, SPR:lle jne joiden kautta ne menevät tarvitsijoille.

Vierailija
18/40 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain kaksi settiä lapsille ja kaksi paripeiton lakanaa meille. Varmaan vuoden on käytetty samoja valkoisia lakanoita, koska systeemi on sängystä koneeseen, kuivuriin ja takaisin sänkyyn. Samoin pyyhkeet heti pesuun ja takaisin käyttöön.

Ei ole enää kaapit täynnä.

Vierailija
19/40 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaapillinen lakanoita, ihan liikaa. Aattelin just että veisin eläinsuojeluun kassillisen. Osa kun on sellaisia että en enää tykkää ja vuosiin en oo käyttänyt. Oon huomannut, että käytösdä pyörii 4 pussilakanaa, harvemmin muita tulee käytettyä. Häälahjaksi saatiin 18 vuotta sitten marimekon pussilakanat, ne on ollut koko ajan ns käyttökierrossa, hyvin ovat kestäneet ja tykkään niistä edelleen.

Vierailija
20/40 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ehkä alle 20 pussilakanaa, neljä lastenkokoista ja neljä vauvakokoista (jotka saan nyt laittaa kirpparille). Osaa noista pussilakanoista käytän aluslakanoita, koska ovat revenneet yläreunasta, mutta ovat muuten ehjiä.