Otatko influenssarokotuksen?
Kommentit (43)
Otin jo tänään, mies sai jo aiemmin. Nyt pitäis teinikin saada rokotetua. Mieheni kuuluu riskirymään, siksi.
Enpä jaksa. Jos siitä maksetaan rahaa, niin ottaisin.
Otin 2vkoa sitten! Nyt on ekat uhrit influenssaa sairastaneet Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Otin jo tänään, mies sai jo aiemmin. Nyt pitäis teinikin saada rokotetua. Mieheni kuuluu riskirymään, siksi.
Miksi alapeukku? Vai pitääkö sun mielestä syöpäsairaan elämä vaarantaa? Mä olen sairastunut influenssan kakhesti, ja toinen varsinki oli terveelle ja nuorellekin rankka kokemus.
Lisäkysymys ei-vastaajille: ottaisitko rokotteen jos olisit hoitoalalla? Mitä mieltä olet jos alalla työskentelevä ei ota rokotetta?
Otin 2 viikkoa sitten. En halua influenssaa enkä sen jälkitauteja.
En ottaisi vaikka olisin hoitoalalla, rokotteen tehosta ei ole mitään tietoa. Toivoisin, että jos joudun vaikka sairaalaan, että minua hoitavat vain ei-rokotetut, luotan heihin paremmin kuin rokotettuihin, jotka eivät ehkä sitten huolehdikaan käsienpesusta ja huseeraavat ilman hengityssuojaimia.
Otetaan nyt kun ilmaiseksi saan ja sairaanhoitaja käy kotona piikin antamassa.
Paljonko piikki maksaa jos sen itse pitää maksaa?
Enpä ole koskaan ottanut. En tiedä olenko influenssaa koskaan sairastanut, sairastan aika vähän muutenkin. Pari kertaa on ollut kova tauti, on voinut ollakin influenssaa. Mieluummin sairastan taudin kuin otan epämääräisen piikin jotain mömmöä.
Totta kai. Suomessa influenssaan kuolee ROKOTTAMATTOMIA ihmisiä. Ja influenssa suojaa nimenomaan influenssalta, ei tavalliselta flunssalta/nuhakuumeelta. (Jotkut ihmiset valittavat, että ovat silti usein flunssassa, vaikka ovat ottaneet rokotuksen).
Niiden teho on kyseenalainen. En ota. oikeat rokotukset kyllä otan, mutta en noita humpuukirokotteita, joiden teho on että taudin kesto lyhenee viikosta seitsemään päivään. Työnantaja maksaisi tosin sen.
Otan. Itselläni on eräs pitkäaikaissairaus, olen sairaanhoitaja lastensairaalassa, ja äitini sairastaa syöpää. Suojaan siis rokotuksella itseni, sairaat lapset ja äitini, jonka vastustuskyky on syövän takia heikentynyt.
Miksi muuten nämä influenssarokotteet on tulleet vasta viime vuosina vai olenko ihan väärässä? Selittäkää minulle.
En ota. Taas lisää medikalisaatiota. Onhan tämä toki lääketehtaille hyvä bisnes. Kunnon puoskarointia, tarvittas kyllä joku laki tuollaista huijausta suitsimaan.
Vierailija kirjoitti:
Otan. Itselläni on eräs pitkäaikaissairaus, olen sairaanhoitaja lastensairaalassa, ja äitini sairastaa syöpää. Suojaan siis rokotuksella itseni, sairaat lapset ja äitini, jonka vastustuskyky on syövän takia heikentynyt.
Lisäyksenä vielä, että voivat he toki saada influenssan, vaikka minä olen rokotettu, mutta en itse ala heidän terveyttään riskeeraamaan jättämällä ottamatta rokotteen.
En ole koskaan ottanut, enkä ota nytkään. Ihan huuhaata koko rokotushömpötys. Tyhmät menee tähänkin lankaan. Eihän se tietysti ole hölmö joka myy, vaan se joka ostaa.
Otin, koska työnantaja tarjosi sen duunipaikalla annettavana... Muutoin tuskin olisin jaksanut vaivautua omalla ajallani, omilla rahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Otin, koska työnantaja tarjosi sen duunipaikalla annettavana... Muutoin tuskin olisin jaksanut vaivautua omalla ajallani, omilla rahoillani.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Niiden teho on kyseenalainen. En ota. oikeat rokotukset kyllä otan, mutta en noita humpuukirokotteita, joiden teho on että taudin kesto lyhenee viikosta seitsemään päivään. Työnantaja maksaisi tosin sen.
HÄH?!
En ota. En tiedä miksi ottaisin? Hyödyt ovat olemattomat, jos niitä nyt ylipäänsä on ollenkaan. Haitoista ei mitään tietoa. Huolehdin käsihygieniasta ja pyrin pitämään vastutuskyvyn korkealla. Ainakin tähän on hyvin riittänyt, en edes muista milloin olen viimeksi ollut minkäänlaisessa flunssassa ja influenssaa ei varmaan ole ollut koskaan.