Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun Suomessa vain kesät. Muun ajan vuodesta asun siellä missä valoa ja lämpöä riittää.

Vierailija
02.11.2018 |

Yhä useampi tuntuu tekevän samoin. Mietin vaan, mitä tästä seuraa Suomelle jos kasvava joukko kaikkoaa etenkin talvisin ulkomaille?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana juttu . Missä päin asut. Onko kallista. Esim sähkö, kaasu, netti ,ruoka jne.

Kartoitan vaihtoehtoja, jotta itse joskus pääsen tuohon myös. TÄllä hetkellä tavoite on ostaa lämpimästä talvikoti.

Vierailija
2/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, elät mun unelmaa. Voi kun itsekin voisi lähteä.

Ja ei mua ainakaan kiinnosta mitä Suomelle käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tansaniassa talvet. Paljon korskeita poikia.

Ap

Vierailija
4/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa suunnitellaan itsekin. Tämä pimeys ja kylmyys höystettynä holhousyhteiskunnan verotuksella on jotain niin luotaantyöntävää...

Vierailija
5/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana juttu . Missä päin asut. Onko kallista. Esim sähkö, kaasu, netti ,ruoka jne.

Kartoitan vaihtoehtoja, jotta itse joskus pääsen tuohon myös. TÄllä hetkellä tavoite on ostaa lämpimästä talvikoti.

Aika pitkälle Filippiineillä.  Myös Vietnamissa on tullut talvehdittua. Ei ole kallista. Sähkö oikeastaan ainoa joka on Suomen hintatasossa tai jopa kalliimpaakin. Ilmastointilaitteesta koituu kuluja.  Kesäisin sitten Suomessa kovassa työputkessa kahdessa eri työssä. Ulkomailla pientä tuloa etätöistä. Joo järjestelyjä nämä vaatii mut ei kyse ole muusta.

Vierailija
6/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen tuosta samasta kunhan lapset lentävät pesästä. Mulla on vakivirka Suomessa eikä sitä toistaiseksi voi tehdä etänä niin olen miettinyt josko ryhtyisi vaikka sellaiseksi mummo- au pairiksi ja ottaisi aina virkavapaata talvisin pari-kolme kuukautta. Tosin täytyisi olla säästöjä pitää jonkinlainen asumus Suomessakin. Mut toisaalta työni voi jonain päivänä olla etämahdollista kun tietokoneen näpyttelyä se pitkälti on, siinä tapauksessa ehdottaisin työnantajalleni jotain diiliä pitää virka ja tehdä sitä jostain muualta.

Vierailija
7/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän eniten juuri syksystä ja talvesta. Nautin pimeydestä ja viileydestä. Ahdistun kesäisin. joten jään varmaan yksin tänne kynttiän valoon, kun te muut lähdette etelän lämpöön.

Vierailija
8/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen tuosta samasta kunhan lapset lentävät pesästä. Mulla on vakivirka Suomessa eikä sitä toistaiseksi voi tehdä etänä niin olen miettinyt josko ryhtyisi vaikka sellaiseksi mummo- au pairiksi ja ottaisi aina virkavapaata talvisin pari-kolme kuukautta. Tosin täytyisi olla säästöjä pitää jonkinlainen asumus Suomessakin. Mut toisaalta työni voi jonain päivänä olla etämahdollista kun tietokoneen näpyttelyä se pitkälti on, siinä tapauksessa ehdottaisin työnantajalleni jotain diiliä pitää virka ja tehdä sitä jostain muualta.

Nykyään joissakin yrityksissä on ollut tällaisia etäkokeilujaksoja eli osa henkilökunnasta siirtyy tekemään esim. 1-2 kuukauden pätkän työt ulkomaille esim. Espanjaan tai Thaimaahan. Myös puhelinasiakaspalvelutöitä on jonkin verran siirretty ulkomaille. SItten on tietysti puhelinmyyntitöitä paljonkin joita voi tehdä ulkomailta käsin pohja+provisiopalkkauksella.

Vierailija
9/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän eniten juuri syksystä ja talvesta. Nautin pimeydestä ja viileydestä. Ahdistun kesäisin. joten jään varmaan yksin tänne kynttiän valoon, kun te muut lähdette etelän lämpöön.

Niin onneksi ihmiset tykkäävät eri asioista. Eiköhän talvi-ihmisiä ole Suomessa kuitenkin riittävän paljon. Itsekin pidin joskus nuorempana talvesta, mutta viime vuosina tai oikeastaan jo vuosikymmen sitten kyllästyin talven pituuteen.

Vierailija
10/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkälle Filippiineillä.  Myös Vietnamissa on tullut talvehdittua. Ei ole kallista. Sähkö oikeastaan ainoa joka on Suomen hintatasossa tai jopa kalliimpaakin. Ilmastointilaitteesta koituu kuluja.  Kesäisin sitten Suomessa kovassa työputkessa kahdessa eri työssä. Ulkomailla pientä tuloa etätöistä. Joo järjestelyjä nämä vaatii mut ei kyse ole muusta.

Kuulostaa hyvältä, Itselleni valitettavasti liian kaukana, koska ison perheen  ja miehen töiden vuoksi olisi pakko päästä helposti Suomeen.

Vierailija
11/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kevät ja kesä ovat ne ajat jolloin saan Suomen luonnosta aidosti virtaa. Väännän kyllä kaamoksen läpikin väkisin lenkkejä mutta se on ihan suoraan sanottuna ihan hanurista. Olen n. 16 vuoden ajan päätynyt joka syksy jonkintasoiseen romahdukseen ja onpa sitä lääketieteessä kuvailtu toistuvajaksoiseksi masennukseksikin. Sen tiedän tasan tarkkaan että vuoden 2018 hellekesä oli elämäni paras kesä: paljon aurinkoa ja paljon lämpöä.

Olisipa helpottava ajatus että löytäisi itsekin jonkin tavan viettää kylmä vuodenaika lämpimässä...

Vierailija
12/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin onneksi ihmiset tykkäävät eri asioista. Eiköhän talvi-ihmisiä ole Suomessa kuitenkin riittävän paljon. Itsekin pidin joskus nuorempana talvesta, mutta viime vuosina tai oikeastaan jo vuosikymmen sitten kyllästyin talven pituuteen.

Näinpä Ja tämä pitkä harmaa leijaileva ilma ahdistaa joka vuosi enemmän ja enemmän. Oikea talvi vielä menisikin.

Vierailija
13/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kyselevät ajoittain miten tällaiseen ulkomailla asumiseen voi olla varaa. Minusta yhtälailla voisi kysyä, miten Suomessa asumiseen on varaa. Ulkomailla voi asua kuitenkin edullisemmin. OIkeastaan suurimmat kulut tulevat lennoista, mutta niitäkin saa aika edullisesti kun tekee varaukset jo reilu puolta vuotta aikaisemmin. Suomen pään järjestäminen myös kuluttomaksi vaatii järjestelyitä. Esim. oman asunnon voi vuokrata määräajaksi jne.

Vierailija
14/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulet kesällä Suomeen? Mitä täällä on sellaista mitä ei olisi lämpimissä maissakin?

Vierailija
15/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tulet kesällä Suomeen? Mitä täällä on sellaista mitä ei olisi lämpimissä maissakin?

En ole ap, mutta vastaan omasta puolesani. Täällä ovat vanhempani, sisarukseni, sukulaiseni ja paljon ystäviäni . lisäksi tahdon myös lasteni tuntevan myös tämän kulttuurin. Täällä on itsellenikin hyvin helppoa olla

Vierailija
16/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hm..in your dreams, haaveilet siis siitä

Vierailija
17/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kyllä ole todella Suomalainen.Minä joka olen kaipaan jokaista vuodenaikaa.Kesä on ihana mutta vain lyhyen aikaa,syksy sateineen ja tuulineen on ihanaa kun saa olla sisällä ,talvi pakkasineen ja joulu on ihanaa lahjat ja herkut,kevät kun luonto herää ja valostuu maa.Painu sinne missä minne päivä ei paista.

Ihme kommentti. Kyllä me stadiaisetkin ollaan suomalaisia (huom. pieni alkukirjain), vaikkei täällä perinteistä talvea juuri olekaan.

Itse asun suurimman osan vuotta Etelä-Euroopassa, missä myös selkeästi 4 vuodenaikaa. Ja kyllä joulua voi juhlia lahjoineen ja herkkuineen missä tahansa, jos ostoshysteria ja mässäily on tärkeää. Minulle ei ole.

Vierailija
18/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kyllä ole todella Suomalainen.Minä joka olen kaipaan jokaista vuodenaikaa.Kesä on ihana mutta vain lyhyen aikaa,syksy sateineen ja tuulineen on ihanaa kun saa olla sisällä ,talvi pakkasineen ja joulu on ihanaa lahjat ja herkut,kevät kun luonto herää ja valostuu maa.Painu sinne missä minne päivä ei paista.

Hah, "No real Scotsman"-argumentti bongattu!

(No real Scotsman -argumentti tarkoittaa tilannetta jossa todetaan aluksi perusteettomasti että ryhmän x jäsenet ovat tismalleen tietynlaisia ja kun joku ko. ryhmän jäsen poikkeaa ryhmän määritelmästä hivenenkin, aletaan vauhkoilemaan että "no sittenpä et kuulu ryhmään".)

Vierailija
19/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tekisin niin, jos osaisin englantia. En vain ole koskaan oppinut kieliä, suomi on ainut jolla pärjään. Lomamatkoille joudun aina ottaa mukaan jonkun joka puhuu puolestani. Harmittaa.

Vierailija
20/21 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pysyvästi ulkomailla, mutta kesät vietän Suomessa. Suomen kesä on lyhyt, mutta kaikessa uskomattoman vaikuttava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi