Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ulcerative colitis diagnoosi olla väärä?

Vierailija
02.11.2018 |

Mulle määrättiin aluksi prednisonia, olin sillä ja sen jälkeen lopetin vaan syömästä lääkettä. Olen voinut ihan hyvin. Onko tauti nyt latentissa tilassa vai voiko diagnoosi olla väärä? Minulle tehtiin verikokeita ja tähystys.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla stressivatsakin

Vierailija
2/7 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todettu koliitti. Hoidettiin prednisonilla.

Nyt olen ollut ilman lääkitystä yli viisi vuotta ja tauti on pysynyt remissiossa.

Olen miettinyt ihan samaa, voiko olla koliitti, kun näin pitkään voinut hyvin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koliitti voi olla vuosiakin oireeton ilman lääkkeitä. Minä sairastuin, söin prednisolonia kuurin ja pari kuukautta ylläpitolääkitystä. Sitten lopetin ja olin oireeton ja lääkkeetön yli vuoden.

Kunnes iski kunnolla stressaava elämäntilanne ja oireet palasi rytinällä. Tässä ollaan monta kuukautta nyt yritetty saada oireita hallintaan ilman suurempaa menestystä. En lopeta lääkkeitä enää ikinä, vaikka oireet joskus helpottaisivatkin. Mieluummin syön lääkkeitä kuin aktivoin tätä tautia enää uudestaan.

Vierailija
4/7 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on todettu koliitti. Hoidettiin prednisonilla.

Nyt olen ollut ilman lääkitystä yli viisi vuotta ja tauti on pysynyt remissiossa.

Olen miettinyt ihan samaa, voiko olla koliitti, kun näin pitkään voinut hyvin...

Niinpä, mutta mitähän muuta se voisi sitten olla? Jos on ollut joku ohimenevä tulehdus suolistossa joka on aiheuttanut haavan, sitten on parantunut juuri sillä prednisonilla? Mystistä. Ap

Vierailija
5/7 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio voi parantaa

Vierailija
6/7 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin syön jo yli 10 :ttä vuotta asacolia ja tauti pysynyt kurissa.Viimeksi kun vein uloste näytteen oli jotkut joita en muista yli 200.Sitten  söin paljon kasviksia ja vihanneksia seuraavaan kertaan kun koe otettiin niin arvot oli normaalit.Että se mitä syöt vaikuttaa tulokseen huomasin.

Vierailija
7/7 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi perustuu koepalaan joten on se varma. Onnekas olet, jos lääkehoidolla olet oireeton pitkäänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän