Lääkkeiden näkyminen (työpaikan) huumeseulassa ym.?
Siis rauhoittavat, ssri ja muut semmoiset... tuleekohan ongelmia?
Kommentit (26)
Jos sulla on lääkärin määräys rauhoittaviin, niin ok. SSRI-lääkkeet ei näy.
No näkyyhän ne. Mutta jos ne on lääkkeitä ja sulla siis on niihin resepti, niin ei tule ongelmia.
Näkyy. Mutta jos resepti niin ei ongelmia.
Testeissä kysytään mitä lääkkeitä olet käyttänyt viimeisen viikon (?) aikana. Jos kertoo mitä on käyttänyt ei testitulos ole "yllätys".
Oletan että rehellisyys kannattaa, JOS lääke on lääkärin määrämä, niin sen voi jo esitiedoissa sanoa ja näyttää esim. reseptin.
Rauhottavien vaikutuksen alaisena töissä oleminen on ok, jos niihin on resepti. Rauhottavien käyttäminen vapaa-aikana, mutta töissä ihan selvinpäin oleminen ei ole ok, jos rauhottaviin ei ole reseptiä. Huutonaurua tälle systeemille
Vierailija kirjoitti:
Testeissä kysytään mitä lääkkeitä olet käyttänyt viimeisen viikon (?) aikana. Jos kertoo mitä on käyttänyt ei testitulos ole "yllätys".
Oletan että rehellisyys kannattaa, JOS lääke on lääkärin määrämä, niin sen voi jo esitiedoissa sanoa ja näyttää esim. reseptin.
Miten olisin voinut kertoa lääkkeistä kun tajuttomana olin sairaalassa. Joo olin ottanut lääkkeitä hieman yli ja sitten katetripussista virtsanäyte huumeseulaa varten! Törkeää luvatonta toimintaa. Potilaalle pitäisi AINA kertoa jos otetaan huumeseula ja miksi otetaan!!!
Opioidit plus bentsot positiiviset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisin voinut kertoa lääkkeistä kun tajuttomana olin sairaalassa. Joo olin ottanut lääkkeitä hieman yli ja sitten katetripussista virtsanäyte huumeseulaa varten! Törkeää luvatonta toimintaa. Potilaalle pitäisi AINA kertoa jos otetaan huumeseula ja miksi otetaan!!!
Eikä mihinkään reseptiä? Eli sulla on ongelma, ei paha asia että narahdit. Sitäpaitsi tuo ei ole mikään "työpaikan huumeseula" jos olet tajuttomana sairaalassa, se on hoitoa varten jotta tietävät mitä lääkkeitä elimistössä jo on ja mitä vielä kestää tarvittaessa lykätä.
Tiettykään sun kohdalla nyt ei mitään hyvää olisi hukkaan mennyt vaikka olisivat jättäneet testaamatta ja vahingossa tappaneet yliannostamalla jotain.
Tuskin siitä työpaikalle menee tietoa. Huumeseula on luultavasti otettu sen takia, että makaat tajuttomana sairaalassa on ja haluttu selvittää syy ja ottaa hoidossa ottamasi lääkkeet huomioon. Sinulla ilmeisesti on jotain ongelmia lääkkeiden kanssa. Nyt voit saada apua. Ota vastaan kaikki apu, mitä sinulle annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sairaalaan tuodaan tajuton potilas, niin tottakai siltä otetaan huumeseula - ottamatta jättäminen voi johtaa vakavaan hoitovirheeseen.
Jos sinulla on lääkärin määräämä opioidi - ja bentsolääkitys, niin näkyvät tietty huumeseulassa. Ilman lääkärin määräystä noiden käyttäminen on laitonta.
Sitä en ihan ymmärtänyt, että miten sairaalassa saamasi hoito/tutkimukset liittyvät työpaikkaasi?
Viestiä joka liippaa aihetta läheltä myös tuta asiaa, tänä iltana laitoin otsikolla:
" Huume-pissa-seulan tulokset? "
(Terveisin: ei tämän viestin ap)
Opioidit eivätkä bentsot näy kuin muutaman päivän seulassa sitä paitsi. Kokemusta on :D pienet määrät opioideja ei välttämättä näy edes vaikka olisit edellisenä päivänä ottanut vähän. Itselläni ei ainakaan näkynyt, mistä olin yllättynyt. Koe joka otettiin oli Huum-TOF laaja huumeseula.
Niin kannattaa angstailla seulasta, joka on otettu sun oman turvallisuutesi vuoksi? Eiku olis pitänyt odotella Rinsessa Ruususen havahtumista unosilta, että luvan kanssa ottamaan seulaa. Ja lupa olis tipahtanu tuosta vaan. Ehkä annostelet jatkossa vähän järkevämmin, ettei tarvitse olla niin kuohuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä mihinkään reseptiä? Eli sulla on ongelma, ei paha asia että narahdit. Sitäpaitsi tuo ei ole mikään "työpaikan huumeseula" jos olet tajuttomana sairaalassa, se on hoitoa varten jotta tietävät mitä lääkkeitä elimistössä jo on ja mitä vielä kestää tarvittaessa lykätä.
Tiettykään sun kohdalla nyt ei mitään hyvää olisi hukkaan mennyt vaikka olisivat jättäneet testaamatta ja vahingossa tappaneet yliannostamalla jotain.
Reseptit on. Olisivat tappaneet vain.
Siellä näkyy 100% varmasti rauhoittavat ja huumekäry käy ellet näytä testaajalle reseptiä. Reseptin näyttämällä työnantajan tietoon ei tule mitään, joten sitä ei kannata ujostella.
Vierailija kirjoitti:
Niin kannattaa angstailla seulasta, joka on otettu sun oman turvallisuutesi vuoksi? Eiku olis pitänyt odotella Rinsessa Ruususen havahtumista unosilta, että luvan kanssa ottamaan seulaa. Ja lupa olis tipahtanu tuosta vaan. Ehkä annostelet jatkossa vähän järkevämmin, ettei tarvitse olla niin kuohuksissa.
Lupa olisi tullut. Ja toin ehkä itseni hieman huonosti ilmi. Miksi minulle ei kerrottu kun tajuissani vietin pari päivää tarkkailussa siitä huumeseulasta?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin siitä työpaikalle menee tietoa. Huumeseula on luultavasti otettu sen takia, että makaat tajuttomana sairaalassa on ja haluttu selvittää syy ja ottaa hoidossa ottamasi lääkkeet huomioon. Sinulla ilmeisesti on jotain ongelmia lääkkeiden kanssa. Nyt voit saada apua. Ota vastaan kaikki apu, mitä sinulle annetaan.
Apu? Joo neljänviikon välein jutustelu sosiaalityöntekijän kanssa. kahdeksan viikonvälein labrat. Siinä sitä apua on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupa olisi tullut. Ja toin ehkä itseni hieman huonosti ilmi. Miksi minulle ei kerrottu kun tajuissani vietin pari päivää tarkkailussa siitä huumeseulasta?
Ei ollut tarvetta seulaan kun olit tajuissasi, smartie.
Jos ensi viikolla (to) on huumeseula, näkyykö tämäniltainen käyttö? Kyseessä vanhustyö.
Vierailija kirjoitti:
Jos ensi viikolla (to) on huumeseula, näkyykö tämäniltainen käyttö? Kyseessä vanhustyö.
Miks pitää vetää mitään johon ei ole reseptiä.
No ei, eikä opioideistakaan tule onhelmia jos sulla on reseptit niihin.