Törkeän pimeä päivä :(
Miten voikin olla näin synkkää aamusta iltapäivään.
Kommentit (53)
No, päivähän alkaa pidentymään onneksi jo ensi kuussa. Mutta aurinkoisia päiviä alkaa luultavasti olemaan enemmän ehkä joskus vasta tammikuussa.
Kuukausi ja 20 päivää talvipäivänseisaukseen. Tosi lyhyt ajanjakso. Päivä alkaa sitten taas pitenemään. Vaikka päivä pitenee aluksi hitaasti, tietoisuus siitä on kuitenkin hienoa!
Tein tänään pitkän lenkin. Vettähylkivät vaatteet auttavat paljon (hupullinen takki jne.). Kyllä tällaisinakin päivinä virkistyy ulkona, kun ilma on niin happirikasta.
Vierailija kirjoitti:
Lunta tänne ja HETI.
Ei sitä tule Lappia lukuunottamatta vielä aikoihin. Katsotaan, josko jouluksi tai vuodenvaihteeseen saataisiin. Jos ei, niin onhan sitten vielä tammikuu ja helmikuukin aikaa.
Kello 6 täällä maaseudulla jo pilkkopimeää - kun tulee töistä kotiin ei siis ole yhtään hetkeä valoisaa aikaa olla ulkona :(
Kuka idis vielä on sitä mieltä että TALVIaika on NORMAALI ja parempi??? Kesäaika tänne ympärivuotiseksi ja heti!
Ja tammikuussa päivät jo pitenee!
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että ootte aikuisia ihmisiä. Elänyt useamman marraskuun. Miten te edelleen jaksatte valittaa? Yrittäkää nyt vihdoin tottua siihen, että me asutaan suomessa tai vaan yksinkertasesti muuttakaa pois täältä.
Miten käytännössä keski-ikäinen, koululaisten vanhemmat, vakituisessa työssä olevat, voisi tuosta vaan muuttaa pois? Muuttaisin sekunnissa, jos ei olisi perhettä ja vakituista työtä. Pakko odottaa eläkepäiviä.
Vierailija kirjoitti:
No, päivähän alkaa pidentymään onneksi jo ensi kuussa. Mutta aurinkoisia päiviä alkaa luultavasti olemaan enemmän ehkä joskus vasta tammikuussa.
Ainakin Helsingissä on aurinko paistanut usein pitkin syksyä, ei viime päivästä ole kauaa aikaa kun aurinko paistoi.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi ja 20 päivää talvipäivänseisaukseen. Tosi lyhyt ajanjakso. Päivä alkaa sitten taas pitenemään. Vaikka päivä pitenee aluksi hitaasti, tietoisuus siitä on kuitenkin hienoa!
Tein tänään pitkän lenkin. Vettähylkivät vaatteet auttavat paljon (hupullinen takki jne.). Kyllä tällaisinakin päivinä virkistyy ulkona, kun ilma on niin happirikasta.
Ja vielä kivempaa on se, kun alle 5 kuukauden päästä siirrytään takaisin KESÄAIKAAN ja on taas valoisat illat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tästä pimeämmäksi muuttuu.
Mutta kannattaa muistaa, että jokainen päivä on myös lähempänä valoa. Kesä muuttui tosi äkkiä syksyksi, ja kyllä tämä syksy ja talvi muuttuu taas tosi nopeasti kevääksi ja kesäksi.
Muistakaa, se kevät ja kesä ja valo on kokoajan edessä. Kyllä ne sieltä tulee taas! 😍
Älä pelottele! Nautitaan tästä ihanasta pimeydestä ja syksystä. Tämä on paras aika vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tästä pimeydestä tykkää, mutta toisaalta mulla on asiat hyvin. On opiskelupaikka ja opinnot etenee hyvällä tahdilla, on avopuoliso, koira, muutama ihana läheinen ystävä, olen terve, läheiset on terveitä, olen hyvin läheinen lapsuuden perheeni kanssa yms..... Asiat on siis hyvin yleisesti kaikella tasolla. Tästä syystä en viitsi valittaa. Jotkut ihmiset voi huonosti ja voivat vain haaveilla tällaisesta. Minä onneksi työkseni autan näitä ihmisiä, mutta silti. Jos elämän perusasiat on kunnossa, olkaa onnellisia. Sama se, että mikä sää siellä ulkona on! Se ei ole oleellista, vaan oleellista on aivan muut asiat kuten esim. Itsensä ja läheisten terveys.
Juuri näin. Vietin viime vuoden marraskuun sairaalassa todella huonossa kunnossa. Ei paljoa ulkona oleva sää kiinnostanut. Tervehdyin ja nautin suunnattomasti myös tästä ilmasta, mikäs tässä kotona ollessa. Kynttilät palaa, karkkipussi auki ja NHL-peliä tulee telkkarista. Ei kannata niin hirveästi miettiä asioita, mille ei käytännössä mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Miten voikin olla näin synkkää aamusta iltapäivään.
Vietät ilmeisesti päiväsi kotona? Keksi jotain tekemistä. Mene vaikka avoimeen yliopistoon opiskelemaan, niin saat jotain sisältöä elämääsi, etkä jouda vahtimaan ikkunasta, että kylläpä on pimeää. Voit mennä myäs kuntosalille ja treenata itsellesi hyvän vartalon. Kuntosalit ovat yleensä hyvin valaistuja. Kirjoihin voi hyvin uppoutua, niin että pimeyttä eo huomaa. Itse olen päivät töissä, joten ei haittaa pimeys. Muutenkaan pimeys ei masenna, vaikka pidän eniten keväästä ja kesästä. Myös pimeydessä on oma viehätyksensä. Voi poltella vaikka kynttilöitä ja nauttia tunnelmavalaistuksesta. Ja parin kuukauden kuluttua alkaa taas valostua, joten kyllä se siitä.
En minäkään tästä pimeydestä tykkää, mutta toisaalta mulla on asiat hyvin. On opiskelupaikka ja opinnot etenee hyvällä tahdilla, on avopuoliso, koira, muutama ihana läheinen ystävä, olen terve, läheiset on terveitä, olen hyvin läheinen lapsuuden perheeni kanssa yms..... Asiat on siis hyvin yleisesti kaikella tasolla. Tästä syystä en viitsi valittaa. Jotkut ihmiset voi huonosti ja voivat vain haaveilla tällaisesta. Minä onneksi työkseni autan näitä ihmisiä, mutta silti. Jos elämän perusasiat on kunnossa, olkaa onnellisia. Sama se, että mikä sää siellä ulkona on! Se ei ole oleellista, vaan oleellista on aivan muut asiat kuten esim. Itsensä ja läheisten terveys.