Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylioppilasjuhlat talvella, hirvittää rahan meno

Juhlat stressaa
02.11.2018 |

Meillä tulossa ylioppilasjuhlat joulukuussa. Kotiimme ei vieraat mahdu joten varasimme juhlatilan. Siellä ei ole astioita ja Yhden tarjouksen astioista jo sain (600€) 70 hengelle.? + pöytäliinat. ??
Pitopalveluun ei nyt varaa 3000€ laittaa.
Kaikki astiat ja koristelut täytyy viedä juhlapaikalle ja sinne on vain rajattu aika jolloin voi tehdä koristelut ja viedä ruoat. Tila vaatii koristelun. Pieni keittiö jossa ammattilaisuuni, jääkaappi ja vesipiste.

Ruokatarjoilua olen pääni puhki miettinyt koska laajoja allergioita perheessä ( mm. luontaisesti gluteeniton, ei käy soija, kookos, pavut, linssit, pähkinät jne.) vieraissa maidottomia ja vegaaneja.

Mitä tarjoaisit? Keitto + Kylmä salaatti/kala/kasvispöytä? Lämmin Ruoka?
Kakut ym. herkut mitä voi tehdä etukäteen?

Mikä on mielestäsi kohtuullinen summa ylioppilasjuhliin? Kun laskin budjettia rennolla kädellä niin alkaa olla jo häiden hintaluokassa eli 7000- 8000€ ... Rahalla toki saa palvelua ja valmista.
tässä hinnassa mukana pitopalvelu, juomat, astiat, tilavuokra, muusikko, valokuvaaja, vaatteet ja asusteet, kutsut ja kiitoskortit, kampaaja

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette pidä kotona kakkukahveja, porrastetusti, osa vieraista tulee tiettyyn kellon aikaan ja osa toiseen jne. Tulee halvemmaksi. Yksi perheenjäsen/sukulainen/naapuri valjastetaan kahvinkeittoon ja tarjottavien esillepanoon, joku tiskaa kahviastiat yms. Näin meillä on hoidettu rippijuhlat, ylppärit, valmistujaiset, joihin kutsuttu enemmän porukkaa.

Vierailija
22/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös ylioppilasjuhlat joulukuussa, vieraita noin 60. Pidimme juhlat kotona ja ratkaisimme tilaongelman niin, että kutsuimme vieraat kolmessa erässä, klo 13, klo 15 ja klo 17. Ylioppilasjuhlissa ei viivytä tuntikausia, pari tuntia on maksimi. Eikä tosiaan tarjottu mitään lämmintä ruokaa, vaan erilaisia suolaisia ja makeita herkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää kotona mutta jakakaa juhlat kahdelle päivälle ja lisäksi sen verran, kun vieraita mahtuu kerralla niin näille yhteinen saapumisaika ja muille esim. pari tuntia myöhemmin.  Kyllä siinä nyt kahden päivän aikana varmasti ne 70 henkeä kahvittaa. Näin säästyy tilavuokra.  Tällä tavoin astioitakin tarvitsee vain puolet, jos ne tiskaa heti ensimmäisen päivän jälkeen. 

Vierailija
24/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko syksyn tulokset tuli?

Vierailija
25/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kesällä rippijuhlat pitopalvelulla: astiat, ruuat ja henkilökunta. 70 henkeä, lasku 1500e. Että miten sä saat tuohon menemään 3000e, kun ei ole edes sunnuntai eikä sesonkiaika? Juomat tuli tuohon päälle. Menkää ravintolaan, ruoka kaikille 40e (jolla saa jo ihan kivan kolmen ruokalajin ruuat tai buffetin), astiat, tarjoilun ja tilan. Lasku alle 3000e...

Vierailija
26/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki toissa kevään yo-juhlista. Jos järjestät juhlat itse ja vieraita tulee enemmän kuin 20hlöä, niin palkkaa apulainen tai kaksi keittiöön.

Vaikka sitä ajattelee, että äkkiäkös siinä laittaa ruuat tarjolle ja keittää kahvit niin työtä on yllättävän paljon. Kahvia pitää keittää lisää, lautasia kannella, täydentää pöytää...

Meillä kävi vieraita kaiken kaikkiaan 70 hlöä ja apulaisia oli yksi, siinä olisi helposti ollut työtä kahdellekin apulaiselle 2h ’ruuhka-aikaan’.

Vierailija
27/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä noinkin rahansa hassattua ellei muuta keksi.

Vierailija
28/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratkaa tila josta saa tarjoilut ja kaikki muu. Jotain omia koristeita tmv voi viedä jokaiseen juhlapaikkaan. Meillä oli rippijuhlat sellaisessa paikassa, jossa sai tilan, kukilla koristelua, suolainen ja makea kahvipöytä (allergiat huomioiden) jne. Hinta oli 29€/henkilö. 

Ajattele miten helpolla pääset??? 

Vierailija
29/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla provo. Kukaan ei oikeasti järkkää ylppäreitä tuollaiselle ihmismäärälle tuolla konseptilla. 

Vierailija
30/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Johan on tullut kommentteja :)

Juhlat on arkipäivänä 5.12 ylioppilaat lakitetaan. Moni on töissä tuolloin ja aikaisintaan viideltä ehtii vieraat juhliin, muutama eläkeläinen pääsisi aiemmin. Pääosin vieraat tulevat reilun tunnin ajomatkan päästä ja ovat varmasti nälkäisiä.

Vierasmäärässä nimenomaan nuorelle tärkeät ihmiset, perhetutut joissa paljon hänen ikäisiään nuoria aikuisia sekä vain lähimmät sukulaiset. Lapsia  (alle 18v) tuossa määrässä n. 15 hlöä. olen varautunut +- 15 hengen heittoon, mutta melko varmoja nämä vieraat ovat koska olemme paljon tekemisissä.

Me olemme olleet monissa ylioppilasjuhlissa, ja pääosin kaikissa on tarjoiltu runsas lämmin ruoka buffet.

Olen järjestänyt lukuisia juhlia, mutta yleensä kesällä jolloin tilanne on ihan eri :)  ihan ruokajuhlia 50-70 hengelle menisi helposti jos järjestäisin kotona ja porrastetusti, astioita itsellä 30 -40 hengelle riippuen mitä tarjotaan.

Nyt ei kotiimme mahdu, meillä on remontti menossa. Juhlatilan nuori valitsi itse, meilläpäin ei niin montaa vaihtoehtoa ole, tila on ok ja hintakin, mutta keittiö on pieni ja astioita ei ole. Ja tuota astiavuokran hintaa taivastelin, en sen vertaa ole astiavuokrasta maksamassa.

Tuohon hintaan laskin vain ylioppilaan vaatteet+kampaajan :) en toki koko perheen.

Vierailija
31/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy nuoren musiikkiharrastukseen... tulee edullisesti hänen opettaja taustalle esiintymään... tämä kuuluu hänen elämänhistoriaan....

Vierailija
32/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entä se muusikko, mihin se tarvitaan?

Vierailija
33/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos järjestää isojen häiden kokoiset ylioppilasjuhlat, niin tottakai ne maksaakin isojen häiden verran 😂. Mutta provohan tämän täytyy olla.

Vierailija
34/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ja sisarusten ylppärit oli varmana reilusti alle 1000e. Rahaa meni servetteihin ja tarjottaviin. Tarjolla salaattia/voileipäkakkua (sai sankari valita kumpaa), joku suolanen oma leipomus ja varmaan 4 makeeta (neki tehtiin ite).

Ei ylppäreissä tarvi olla lämmintä ruokaa. Riittää kuhan on jotain suolasta ja makeaa. Nehän on juhla joissa kukin käy miten itelle sopii ilmoitetun aikavälin sisällä.

Vierailija
35/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan ap, mitä järkeä on järjestää ylioppilasjuhlat arki-iltana? Meillä oli myös juhlat joulukuussa, lakitus oli perjantaina koululla, juhlat pidettiin seuraavana päivänä eli lauantaina. Jos teidän lakituspäovä on 5.12., niin seuraava päivä on itsenäisyyspäivä ja suurimmalla osalla vapaapäivä. Miksi ette pidä juhlia silloin? Minä en ainakaan jaksaisi lähteä työpäivän jälkeen ylppärijuhliin.

Vierailija
36/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhlat kesällä kustanti n. 400e. Tarjottavat tehtiin itse, muut meni vanhoilla vaatteilla mutta rippikoululaiselle ostettiin puku, se on mukana hinnassa.

Vaihda ap ihmeessä juhlapaikkaa sellaiseen jossa on pitopalvelu valmiina + astiat + liinat. Tai pidä kotona vaikka onkin pienet tilat, pyydä ystävät avuksi ja kutsu sukulaisia eri aikaan paikalle.

Vierailija
37/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusikko? Mihin ihmeeseen sitä ylioppilasjuhlissa tarvitaan? Jos jotain elävää musiikkia haluaa, niin eikö kannattaisi kysellä lähipiiristä, voisiko joku soitto,-tai laulutaitoinen muutaman kappaleen esittää?

Vierailija
38/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kaikki tuo pakko olla, niin sitten se on vain maksettava. Meillä oli ihan tavalliset ylppärit, ja puku maksoi muutaman satasen, tarjottavat teimme itse (myös mummot leipoivat, kiitos heille) ja mitään ihmeellisiä koristeluja ei ollut kuin kakuissa. Ihan hyvin meni, eikä kukaan meidän varsin akateemisessa suvussamme tuntunut ihmeellisempää kaipaavan. Kymmenissä ylioppilasjuhlissa olen ollut, ja kaikissa näyttää olleen sama linja. Kotona, rento vastaanotto, ihmisiä tulee ja menee, ja itse tehdyt tarjottavat. Joku kakku voi olla tilattu muualta, mutta nykynuoret tykkäävät usein itsekin leipoa.

Vierailija
39/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lämmin ruoka voi olla esim. keitto tai kiusaus. Teet itse. Muutama ruokaisa salaatti. Patonkia.

Kahvipöytään sitten ei välttämättä tarvitse kuin makeaa.

Vierailija
40/88 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vastaa kirjoitti:

Hei!

Johan on tullut kommentteja :)

Juhlat on arkipäivänä 5.12 ylioppilaat lakitetaan. Moni on töissä tuolloin ja aikaisintaan viideltä ehtii vieraat juhliin, muutama eläkeläinen pääsisi aiemmin. Pääosin vieraat tulevat reilun tunnin ajomatkan päästä ja ovat varmasti nälkäisiä.

Vierasmäärässä nimenomaan nuorelle tärkeät ihmiset, perhetutut joissa paljon hänen ikäisiään nuoria aikuisia sekä vain lähimmät sukulaiset. Lapsia  (alle 18v) tuossa määrässä n. 15 hlöä. olen varautunut +- 15 hengen heittoon, mutta melko varmoja nämä vieraat ovat koska olemme paljon tekemisissä.

Me olemme olleet monissa ylioppilasjuhlissa, ja pääosin kaikissa on tarjoiltu runsas lämmin ruoka buffet.

Olen järjestänyt lukuisia juhlia, mutta yleensä kesällä jolloin tilanne on ihan eri :)  ihan ruokajuhlia 50-70 hengelle menisi helposti jos järjestäisin kotona ja porrastetusti, astioita itsellä 30 -40 hengelle riippuen mitä tarjotaan.

Nyt ei kotiimme mahdu, meillä on remontti menossa. Juhlatilan nuori valitsi itse, meilläpäin ei niin montaa vaihtoehtoa ole, tila on ok ja hintakin, mutta keittiö on pieni ja astioita ei ole. Ja tuota astiavuokran hintaa taivastelin, en sen vertaa ole astiavuokrasta maksamassa.

Tuohon hintaan laskin vain ylioppilaan vaatteet+kampaajan :) en toki koko perheen.

Joko yo tulokset tuli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi