Mies yritti potkaista minua eilen kiukuissaan - veti jalkansa kuitenkin nopeasti pois kesken
ja syytti minua suututtamisestaan.
Olimme eilen tulossa iltamyöhällä kotiin. Sovimme, että hän ottaa lapsen ja minä tavarat. Odotin unenpöpperössä etupenkillä, että hän ottaisi nukkuvan lapsen ensin ennen kuin nousen itse kylmään ja märkään, mutta mies avasikin apukuskinpuoleisen oven. Yritin vetää sitä kiinni, koska mies kuppaa autolla aina niin kauan että ehdin viluherkkänä paleltua moneen kertaan = halusin siis istua autossa sen aikaa, että mies tekee mitä tekee.
Hän alkoikin tapella auton ovesta. Totta kai koska hänellä on enemmän voimaa, en saanut vedettyä ovea kiinni ja se meni lapselliseksi edestakaisin vääntämiseksi. Lopulta irrotin auton ovesta, mies ei ollut varautunut siihen, veti sen liikaa auki ja kuului vain krunts. Samalla hetkellä hän nosti jalkansa ja oli jo potkaisemassa, kun vetäydyin penkillä kauemmaksi tulevalta iskulta. Hän ei kuitenkaan potkaissut, mutta alkoi karjua kuin mielipuoli solvaten minua kaikella mahdollisella.
Lapsi heräsi ja alkoi itkeä kun kuunteli sitä riitelyä. Menin lapsen kanssa kotona suoraan nukkumaan ja mies yritti vielä käydä makuuhuoneen ovella haastamassa riitaa ja syyttelemässä itsekkyydestä ja ties mistä, mutta muistutin vain että hänen määräilynsä noinkin pikkuasioissa ei voi ottaa tuollaista mittaa että auton ovet hajoavat. Totta kai hän piti minua syyllisenä koko jupakkaan ja vain minun takiani voi tapahtua tällaista.
Eniten hämmentää se potku mitä en kuitenkaan saanut kylkeeni. Jostain syystä pelottaa, jos riidat eskaloituvat jatkossakin näin pahoiksi.
Kommentit (42)
Miksi sinulla ei ole avainta kotiisi?
Ehkä tässäkin molemmat ois voinu puhua niin tilanne ois ratkennut. Mies ois voinu sanoa ovea avatessaan mutä haluaa ja sä oisit voinu vastata mutä itse haluat. Ei ois tarvinu alkaa vääntämään.
No just. Ihana mies ja ihanan absurdi tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässäkin molemmat ois voinu puhua niin tilanne ois ratkennut. Mies ois voinu sanoa ovea avatessaan mutä haluaa ja sä oisit voinu vastata mutä itse haluat. Ei ois tarvinu alkaa vääntämään.
Tilanne tuli niin äkkiä, että siinä ei kauheasti keskusteltu. Annatko tällaisia vinkkejä myös nyrkistä saaneille "keskustelkaa niin se ei olisi lyönyt". Sitä paitsi olimme jo etukäteen sopineet marssijärjestyksen, joten meni hieman tunteisiin tuo etupenkiltä repiminen. Miksi en saa päättää edes koska nousen autosta? Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla ei ole avainta kotiisi?
Tämähän oli se homman ydin. Hienosti luettu. tapu tapu
Harmi nainen tarvitsee välillä koulutusta :(
Vierailija kirjoitti:
Ei kai taas näitä, sovitaanko että yksi provo viikossa riittää sinulta.
Tämä on ensimmäinen aloitus ikinä täällä, mutta kiitos huomiostasi. Ap
No yhtä lapsellinen olit itsekkin! Mies ehkä ajatteli olevansa kohtelias, ja väsyneenä turhautui kun ei taaskaan se kelpaa mitä hän yrittää.
Ongelmahan ei ole tuo ovi, eikä riita, eikä edes se että miehelläsi teki hetkellisesti potkaista.
Ongelma on teidän molempien tai ainakin miehen tunnetarpeet joihin ei koe saavansa mitään vastakaikua. Riitely on vain lopputulos/pintaa.
Mietippä esimerkiksi sitä kuinka usein olet torjunut miehen aloitteet seksiin? Milloin olet viimeksi tehnyt itse aloitteen?
Kokeeko mies että et rakasta häntä enää?googlaa tunnekeskeinen pariterapia!!
mitäh... kaikkea sitä tapahtuukin :o miksi ovesta piti alkaa venkoamaan? eikö voi avata suuta ja sanoa että tulee kylmä, laitan oven kiinni, jos et tarvitse jotain siitä ovesta?
Ootte hemmetin ärsyttäviä molemmat. Kasvakaa aikuisiksi. Onnea pienokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
mitäh... kaikkea sitä tapahtuukin :o miksi ovesta piti alkaa venkoamaan? eikö voi avata suuta ja sanoa että tulee kylmä, laitan oven kiinni, jos et tarvitse jotain siitä ovesta?
Tilanne meni siis niin, että noustessaan autosta mies piti ovea auki. Sanoin kohteliaasti, että se ovi kiinni, ettei me palelluta samalla kun hän kuppaa (mies on tosi hidas aina näissä siirtymätilanteissa ja sen takia en kauheasti pidä kiirettä nousta penkiltä) ja oletin että tervejärkisenä hän ymmärtää olla repimättä omaa oveani auki. Hän kun ei koskaan tee sitä, joten mikä tämäkin temppu tällä kertaa oli. Normaali ihminen myös ymmärtää irrottaa ovesta, kun toinen vetää sen kiinni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarkalleen ottaen tekee minusta ärsyttävän? Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi miehen piti alkaa venkoamaan?
Miehen olisi pitänyt ottaa se lapsi, lukita auton ovet ja mennä lapsen kanssa kotiin. Ap olisi sitten voinut torkkua kylmenevässä autossa aikansa ja poislähtiessään olisi saanut ovet lukkoon ilman avainta.
Tosin jos mies ei enää tule avaamaan kodin ovea, niin aika ankea siellä pihassa on olla.
Miksi sun piti odottaa? Miksi et voinut nousta autosta, ottaa tavarat ja mennä sisälle. Olisit antanut miehen hoitaa rauhassa se osuus minkä olitte sopineet. Ilman riitaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sun piti odottaa? Miksi et voinut nousta autosta, ottaa tavarat ja mennä sisälle. Olisit antanut miehen hoitaa rauhassa se osuus minkä olitte sopineet. Ilman riitaa.
Miksi oi miksi pitää nyt takertua kaikkeen mitä ei tapahtunut?
Ehkä sen jalka nousi, tasapainon menetyksen takia. Mulla olis varmaan noussut molemmat jalat kun ovi tulee voimalla kohti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarkalleen ottaen tekee minusta ärsyttävän? Ap
Autossa torkkuminen ja kylmästä äkäily ovea kiinni kiskoen kun toinen hoitaa hommat.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sen jalka nousi, tasapainon menetyksen takia. Mulla olis varmaan noussut molemmat jalat kun ovi tulee voimalla kohti.
Täytyy myöntää että itsellenikin tuli ensimmäiseksi mieleen että onko tässä nyt edes yritetty potkaista vai haettu vain tasapainoa kun ovi yhtäkkiä singahtaakin auki..
Ei kai taas näitä, sovitaanko että yksi provo viikossa riittää sinulta.