En ymmärrä miten jollekin 10000 askelta on saavutus tai miten se ei tavallisessa päivässä täyty
Sehän tulee aivan itsestään...työmatkat, kävely töissä paikasta a paikkaan b, kaupassakäynti jne. Minulla on puhelimessa askelmittari ja 10000 tai lähes tulee ns. tekemättä mitään.
Ihmetys siksi kun juttelin hyvänpäivän tutun kanssa joka kertoi eilen kävelleensä tämän ja kertoi että harvoin tulee liikuttua "niin paljon". Öh. Totesin että hienoa mutta mielessäni mietin että eipä taida olla tavallisesti ihan aktiivisimmasta päästä. Ymmärrän että ylipainoisille ja tavallista heikkokuntoisemmille tuo on HYVÄ mutta ihan perustason ihminen?
Kommentit (52)
Sääliksi käy tuo ymmärtämättömyys
Ap onko paljon muitakin asioita mitä et ymmärrä, kysy rohkeasti kyl meistä joku tietää.
Kai se nyt tuleekin nopeasti täyteen sinunlaisillasi ihmisillä, jotka pitävät puhelinta koko ajan mukana ja siihen näin ollen tallentuvat kaikki askeleet. Itselläni puhelin on kotona ja töissä aina pöydällä, joten aika monet askeleet jäävät merkitsemättä
Kaikkilla ei ole edes liikuntakykyä, niin eipä tule askeleitakaan vaikka haluaisi.
Teen töitä kotona. Kaikkina päivinä ei ole pakko lähteä edes kotoa ulos, jos on vaikka tällainen masentava syyskeli.
normipäivänä tulee noin 23000 askelta mittauksen perusteella.koti---juna-asema--juna-asema-työpaikka--työpaikallakin runsaasti kävelyä ja sitten paluu samaa reittiä.Riittää mulle liikunnaksi..
Työpaikka junamatkan päässä, lähellä juna-asemaa, työ istumista koneen äärellä. Että saan 10 000 askelta täyteen, joudun kävelemään kodin ja juna-aseman välisen parin kilometrin matkan molempiin suuntiin (ja menemään kiertoreittiä, että saan edes vähän pituutta siihen) busseilun sijaan, ja käymään illalla vielä kävelyllä.
Jos menen bussilla kotoota asemalle, päivän askeleet jää usein johonki 3000 - 4000 välille (tosin mulla on askelmittari vain kännykässä, ja kännykkä töissä pissalla käydessä pöydällä, samoin kuin kotona vaikka kokkaillessa, mutta niistä ei todellakaan paljon askeleita tule).
Ei todellakaan tule noin monta askelta itsestään päivän mittaan minulla. Työmatkat kuljen bussilla, matkat pysäkille/pysäkiltä yhteensä n. 1,5 kilometriä. Jos käyn kotimatkalla lähikaupassa niin puoli kilometriä lisää. Työ on istumatyötä, jossa ei tarvitse päivän aikana välttämättä liikkua muualle kuin keittiöön lounastauolle ja vessaan. Minulla on aika pitkä askel, eli kahden kilometrin kävelyltä ei vielä kerry edes 3000 askelta. Kyllä pitää lähteä illalla lenkille jos haluaa 10000 askelta täyteen.
"Haluan tässä vain kertoa kuinka olen parempi kuin muut ihmiset"
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sehän tulee aivan itsestään...työmatkat, kävely töissä paikasta a paikkaan b, kaupassakäynti jne. Minulla on puhelimessa askelmittari ja 10000 tai lähes tulee ns. tekemättä mitään.
Ihmetys siksi kun juttelin hyvänpäivän tutun kanssa joka kertoi eilen kävelleensä tämän ja kertoi että harvoin tulee liikuttua "niin paljon". Öh. Totesin että hienoa mutta mielessäni mietin että eipä taida olla tavallisesti ihan aktiivisimmasta päästä. Ymmärrän että ylipainoisille ja tavallista heikkokuntoisemmille tuo on HYVÄ mutta ihan perustason ihminen?
Ei mulla ainakaan töissä ole puhelinta taskussa jotta kertyisi niitä askeleita. Eikä muutenkaan ole mun mukana kokoaika
Vierailija kirjoitti:
normipäivänä tulee noin 23000 askelta mittauksen perusteella.koti---juna-asema--juna-asema-työpaikka--työpaikallakin runsaasti kävelyä ja sitten paluu samaa reittiä.Riittää mulle liikunnaksi..
Hienoa, onnittelut! Montako kilometriä tuo koti-asema-työ-asema-koti- reitti on?
Vierailija kirjoitti:
Ei taida täyttyä minullakaan, vaikka kävelen kotoa bussille aamuisin, töissä paikasta A paikkaan B, illalla töistä bussille ja bussilta kaupan kautta kotiin.
Ehkä sulla on pitkä matka kotoa pysäkille tai pysäkiltä töihin? Tai työ, jossa joutuu kävelemään, esim. jaat postia?
Mulla oli joskus askelmittari ja 7000 askelen eteen jouduin jo liikkumaan tietoisesti tavallista enemmän. Enkä ole ylipainoinen.
En tiedä sitten, mittaavatko eri mittarit eri tavalla vai mistä johtuu.
Mulla ei ole askelmittaria joten tuo matka menee kilometreiksi muutettuna. Se tekee mulla n. 6,5km Menee varmasti päivittäin kevyesti. Jo kaupassa käynti on 1,2km lapsen saattaa kouluun niin 3km...
Olen testaillut ottaako mittauksia tärinästä, kolahduksista tai muusta tutinasta. Ei ota. Mittaa vain kun liikkuu.
Ap
En yhtään ymmärrä, miksi joku ei halua työpäivän päätteeksi istahtaa sohvan nurkkaan käärityneenä pehmeään lämpimään vilttiin torkkuen välillä kunnes on aika mennä nukkumaan.
Nimimerkillä Ei askeltakaan
Mulla tulee tuo täyteen muutamina päivinä viikossa, useimmiten ei. Pyöräilen työmatkat ympäri vuoden ja harrastan raskaahkoa liikuntaa ilman puhelinta muutaman kerran viikossa. Liikun päivittäin paljon, mutta en välttämättä kävele ihan noin paljoa. Askeleita tulee päivässä keskimäärin 6000. Muun liikunnan lisäksi siis.
Mulla on aktiivisuutta mittaava kello (hintaluokalta n. 200€), joskus tulee askeleita jo siinä kun ajaa huonolla tiellä autoa, mutta sitten ei saata mitata askeleita esim lastenrattaita työntäessä jos käsi on aisalla. Eli itse en pidä nuita määriä kovin luotettavana.. Ja lähinnä käytänkin kelloa vaan lenkeillä gps:llä matkojen mittauksiin.
No on taas ap:lle vaikea ymmärtää. Itsellenäkin tulee yleensä tuo 10 000 täyteen, mutta ymmärrän hyvin, ettei kaikilla tule.
Oleellista on tietenkin se, miten työ- tai muut matkat taittaa. Itse kuljen julksilla (työ, lastenharrastukset) ja kaupat yms. ovat kävelymatkan päässä. Mutta jos kulkee autolla ovelta ovella niin ei niitä askelia kerry.
Toinen on tietenkin työn luonne. Tarjoilija, sairaanhoitaja tai vaikka varastotyön tekijälle askelia kertyy, toimistossa taas ei.
Itsellä työaikana ei ole puhelin taskussa tai ranteessa askelmittaria. Veikkaan sen 10000 menevän aika kirkkaasti rikki joka päivä. Puhelin kerää askeleita päivittäin 4800-7000 ihan kotona puuhastelusta, kaupassa käynnistä ja lapsen hoitomatkoista.
Terkuin keittiötäti
Mulla 10 000 tulee täyteen, kun koiran kanssa 7 km lenkkiä tehty. En todellakaan saa perusarkitoimista tuota määrää.
4000-8000 askelta tulee päivittäin.
Eläkeläinen, erikseen lenkillä en käy, askeleet kertyy päivän kuluessa kotitöitä tehdessä sisällä ja tontilla touhutessa.
Sunnuntaisin laiskottaa silloin kertyy vaan +- 4000 askelta.