Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten jollekin 10000 askelta on saavutus tai miten se ei tavallisessa päivässä täyty

Vierailija
01.11.2018 |

Sehän tulee aivan itsestään...työmatkat, kävely töissä paikasta a paikkaan b, kaupassakäynti jne. Minulla on puhelimessa askelmittari ja 10000 tai lähes tulee ns. tekemättä mitään.

Ihmetys siksi kun juttelin hyvänpäivän tutun kanssa joka kertoi eilen kävelleensä tämän ja kertoi että harvoin tulee liikuttua "niin paljon". Öh. Totesin että hienoa mutta mielessäni mietin että eipä taida olla tavallisesti ihan aktiivisimmasta päästä. Ymmärrän että ylipainoisille ja tavallista heikkokuntoisemmille tuo on HYVÄ mutta ihan perustason ihminen?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä noilla askelmäärillä kehuvilla on askelmittarit sijoitettu siten että jokainen pienikin tärähdys kerää lisää askelia, istuu paikallaan ja naputtelee näppäimistöä ja ranteessa oleva askelmittari laskee koko ajan lisää, helppohan siinä on sitten kehua miten askelia tulee kuin itsestään.

Vierailija
2/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työmatka on 100 m

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kuljen työmatkan junalla. Töissä olen toimistossa, jossa vaihdetaan neuvotteluhuoneita välillä, mutta vähiin jää askeleet. Kauppa on kotini naapurissa. Kyllä minä erikseen lenkille joudun lähtemään, että saan ne 10 000 askelta täyteen.

Vierailija
4/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 10000 askelta päivässä merkitsee käytännössä vähintään viiden (5) kilometrin päivittäistä kävelyä. Se ei ole mikään normisuoritus, mutta ei tietenkään mitenkään erityisen paljonkaan.4

Vierailija
5/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole pitkiä työmatkoja käveltäväksi tai työtä jossa mennään koko päivä paikasta toiseen..

Vierailija
6/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka 25km yhteen suuntaan, eli kuljen autolla. Kaupassa käyn kotimatkalla.

Työ on pelkkää tietokoneella istumista.

Harrastukset eivät ole pelkkää liikuntaa vaan esim. käsitöitä.

Kotona ei tarvitse siivota tai muuten rehkiä, kun asun yksin pienessä kerrostaloasunnossa.

Vierailija
7/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida täyttyä minullakaan, vaikka kävelen kotoa bussille aamuisin, töissä paikasta A paikkaan B, illalla töistä bussille ja bussilta kaupan kautta kotiin.

Ehkä sulla on pitkä matka kotoa pysäkille tai pysäkiltä töihin? Tai työ, jossa joutuu kävelemään, esim. jaat postia?

Mulla oli joskus askelmittari ja 7000 askelen eteen jouduin jo liikkumaan tietoisesti tavallista enemmän. Enkä ole ylipainoinen.

En tiedä sitten, mittaavatko eri mittarit eri tavalla vai mistä johtuu.

Vierailija
8/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ymmärrä miten muut ihmiset voivat olla erilaisia ja elää eri tavalla kuin minä." AP

Vierailija
9/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelrikko polvessa hidastaa tahtia ja lonkka vaivaa. Mitä vavoja aloittajalla on?

Vierailija
10/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee 100-6000 askelta päivässä. Arkisin hyötyliikunnalla tuo muutama tuhat, vkl sängystä vessaan ja jääkaapille niin saan tuon noin 100. Ulkomailla saan enemmän esim Nycissä tulee käveltyä päivässä helposti 20 000 tai yli. Suomessa ei voi vähempää kiinnostaa kävellä.

Vierailija
11/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan autolla töihin ja istun toimistossa päivän. Lähin lounasruokala on kilometrin päässä ja usein ajan sinne autolla, koska aikaa ei ole tuhlattavaksi. Töiden jälkeen kun olen kotona, voin liikkua sen verran mitä huvittaa mutta ei tule askelmäärä millään ilveellä noin korkeaksi.

Vierailija
12/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo askelmittarit on vähän kyseenalaisia arvioimaan todellisia askeleita. Eräs tuttu selitti kuinka oli saanut 5000 askelta täyteen ostosreissullaan. Hmmm... Bussilla keskustaan, muutama kauppa ja bussilla takaisin kotiin. Teki mieli kysyä veditkö haarahyppyjä sovituskopissa.

Vierailija
13/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu hyvin paljon töistä. Itse pääsen julkisilla lähes kotioven edestä työpaikan oven eteen, ja työni on istumatyötä, joten useimmiten kotiin tullessani askelia on juuri ja juuri 1500.

Toki kotona askelia tulee illalla lisää, ja kuitenkin lähes päivittäin myös poistun kotoa kauppaan/salille/pihatöihin. 10000 askelta tulee siis näistä askareista - jos tulee.

En siis yhtään ihmettele, jos jollekin tuo askelmäärä tuntuu isolta urheilusaavutukselta.

Vierailija
14/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ajan työkseni taksia.. vieläkö ihmetyttää? Vai pitääkö kenties kertoa lisää ammatteja?

Vierailija
15/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä viidesosa AV:n aloituksista on tätä tyyppiä: "minun elämässäni on näin, kuinka voi olla mahdollista ettei kaikilla muillakin ole näin?" Aina ihmetyttää, kuinka voi olla mahdollista, että ihminen ei ymmärrä ihmisten ja heidän tilanteidensa ja olosuhteidensa olevan erilaisia.

Vierailija
16/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta paskaakaan miksi ap ei ymmärrä.

Vierailija
17/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan työmatkasta, itse asun alle 500 metrin päässä, joten siinä ei montaa askelta tule otettua. Työ on tietokoneen ääressä, liikun toki vessaan, syömään ja palaveriin. Jos töiden jälkeen ei lähde lenkille erikseen, ei niitä askelia tule. Kaipaankin on 200 metriä, kerran viikossa käymme isosti kaupassa kyllä, mutta se on pakko hoitaa autolla, koska ruokaa/pesuaineita jne on useampi kassillinen. Täytejutut saan tästä lähikaupasta. Jos mitään liikuntaa ei harrasta niin ei niitä askelia kyllä tule.

Vierailija
18/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen askelmittari ei ole verratavissa aktiivisuusmittarin tarkkuuteen.

Vierailija
19/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin menen autolla ja töissä seilataan käytännössä kolmen vierekkäin olevan huoneen väliä ja niitäkin vain pari kertaa päivässä. Kyllä siinä vain pitää erikseen lähteä liikkumaan, jos tuon askelmäärän meinaa saada täyteen. 

Vierailija
20/52 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo askelmittarit on vähän kyseenalaisia arvioimaan todellisia askeleita. Eräs tuttu selitti kuinka oli saanut 5000 askelta täyteen ostosreissullaan. Hmmm... Bussilla keskustaan, muutama kauppa ja bussilla takaisin kotiin. Teki mieli kysyä veditkö haarahyppyjä sovituskopissa.

5000 askelta = 2,5 km, jos askel on 50 cm. Bussipysäkille 0,5 km = yhteensä 1 km, keskustan pysäkiltä etäisimpään kauppaan 0,5 km = yhteensä 1 km. Kaupoissa vaeltelua 5 x 100 m = 0,5 km. Kannattaa soppailla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän