Tunnetteko pitkäaikaistyöttömiä, jotka eivät juo viinaa?
Minulla ei tule ketään mieleen. Mutta se tuli mieleen, että voisiko viina olla pääsyynä työttömyyteen? Olettaisi, että raitis ihminen saa työn ja myös pysyy siinä. Vai miten?
Kommentit (24)
Täälläkin yksi joka ei käytä päihteitä. En kylläkään tunne yhtäkään toista vastaavaa työtöntä ja vain yhden päihteettömän työssäkäyvän. Eiköhän päihteiden käyttö ole yleistä ihan riippumatta työtilanteesta, vaikka joitakuita tilanne voi ahdistaa niin paljon, että juominen lisääntyy entisestään. Mikä sitten lie syy ja seuraus. Ehkä olenkin työtön siksi, että en juo?
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtäkään työssäkäyvää joka ei joisi lainkaan viinaa
Mä tiedän samassa suhteessa raittiita työttömiä kuin työssäkäyviäkin. Itse olin raitis työttömänä, nyt töissä ollessa joskus viiniä ruuan kanssa, kun on varaa.
Olen pitkäaikaistyötön, enkä juo alkoholia tai käytä mitään päihteitä. En ole koskaan käyttänytkään. Alkoholia olen juonut elämäni aikana vain yhden kerran. Ahdistus ja muut ongelmat ovat sitä luokkaa, että ei varmastikaan pysyisi hallinnassa. Jo nyt minulla on selviä ongelmia syömisen ja ruoan kanssa esim. selkeää lohtusyömistä. Lääkärin määräämien lääkkeiden oikeanlainen käyttö ja esim. särkylääkkeiden oikeanlainen käyttö ovat asia erikseen, mutta muissa tapauksissa mitään päihteitä ei voi suositella missään tilanteessa kenellekään.
En tunne ainuttakaan pitkäaikaistyötöntä. Monet työssäkäyvät ovat alkoholin suurkuluttajia.