Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fazer: vihapuhe palmuöljyä vastaan kiellettävä

Vierailija
01.11.2018 |

Vai mitä muuta suklaa tarkoittaa noustessaan vihapuhetta vastaan?

Kommentit (270)

Vierailija
81/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lindt-suklaavalmistaja takaa sivustollaan, että heidän suklaansa ovat kaakaovoita sisältäviä ja muuten palmuöljyvapaita paitsi että jossain suklaansa täytteessä on vähän sitä ja että se heidän käyttämä on vastuullisesti kasvatettua ja tuotettua.

https://www.lindt.co.uk/world-of-lindt/sustainability/sustainable-palm-…

Samaa vastuullista palmuöljyä he sanovat käyttävänsä kuin Fazerkin. Ja käyttävät emulgointiaineita eli saavat käsittelemällä sen saman koostumuksen kuin palmuöljyllä.

Ostakaa sitä mikä maistuu. Jos ei syö paljoa, niin terveysvaikutukset eivät ole hirveitä. Jos haluatte terveellistä, niin luonnon aineita ilman prosessointia. Kaakaota ja muut sellaisenaan. Ei suklaana.

Vierailija
82/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmiset valmiita maksamaan sen hinnan mitä kaakaovoi nykyään maksaa? Tuskin. Kaakao on katoamassa .

Totta kai olen. Ostanhan pelkkää kaakaovoitakin leivontaa ja kotitekoisia konvehteja varten. Joskus saatan ihan napostellakin siitä raakana. Etkö sinä ole valmis maksamaan laadusta?

Kyllä varmaan olet valmis maksamaan. Tällä palstalla valitetaan kuinka suklaa kallistuu ja yksi höyrypää heittelee Fazer-aiheisia vihaketjuja jatkuvasti. Fakta on, että S- ja K-ryhmän ostetuimmista karkeista yli puolet on Fazerin suklaita (tieto löytyy ihan googlatessa).

Siitä vaan, alapeukuttakaa mutta teidän valituksenne on NIIN marginaalista, että ihan huvittaa ;D

Onko lääkkeet ottamatta? Kenelle oikein vastat, en tietääkseni puhunut mitään alapeukutuksesta. Eikä oikein avautunut mikä tuon koko oksennuksen pointti oli. Promota Fazeria? Brändiä, joka vaihtaa salaa aineksia halvempaan ja epäeettisempään palmuöljyyn, muuttaa silmänkääntötempulla pakkauskokoja ja sumuttaa samalla häpeilemättä kuluttajaa tarkoitusperistään? Miksi sitä ei saisi mielestäsi arvostella tai edes tuoda yleiseen tietoon tällä palstalla? Minulle on se ja sama mikä on tämän maan ostetuinta halpismättöä, sillä kun ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa millaisia valintoja itse teen tai millaisesta suklaasta nautin. Syön edelleen kaakaovoita välipalaksi ja jälkiruoaksi vähän milloin sattuu huvittamaan ja käytänpä sitä myös ihonhoidossa, johon se onkin aivan erinomaisen hyvää. Ilmeisesti se että toiset arvostavat laatua määrän sijasta on joillekin jokin elämääkin suurempi ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmiset valmiita maksamaan sen hinnan mitä kaakaovoi nykyään maksaa? Tuskin. Kaakao on katoamassa .

Totta kai olen. Ostanhan pelkkää kaakaovoitakin leivontaa ja kotitekoisia konvehteja varten. Joskus saatan ihan napostellakin siitä raakana. Etkö sinä ole valmis maksamaan laadusta?

Kyllä varmaan olet valmis maksamaan. Tällä palstalla valitetaan kuinka suklaa kallistuu ja yksi höyrypää heittelee Fazer-aiheisia vihaketjuja jatkuvasti. Fakta on, että S- ja K-ryhmän ostetuimmista karkeista yli puolet on Fazerin suklaita (tieto löytyy ihan googlatessa).

Siitä vaan, alapeukuttakaa mutta teidän valituksenne on NIIN marginaalista, että ihan huvittaa ;D

Tämä taitaa selittää Fazerin ylimielisen suhtautumisen kuluttajiin. Ei ehkä silti kannattaisi.

Vierailija
84/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö se on sitten kuluttajan vika että kaikki Fasun suklaarasiat ja muut seisoo kaupoissa pölyttymässä kun ei kellekään kelpaa kun maut menneet huonoiksi?

Pidetäänkö kuluttajia ihan pelleinä kun eivät lankea halparasvasuklaaseen? Suomalaiset ovat nykyään niin fiksuja että osaavat hakea tietoa asioista ja tuotteista, ymmärtävät tuoteselosteita ja osaavat monia kieliä joten tietoisuus kasvaa ja laatuvaatimukset nousee.

Vierailija
85/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuullisten hankintojemme peruslähtökohta on elintarviketurvallisuus. Tuotteidemme on oltava turvallisia ja kuluttajien on voitava luottaa meihin. Tämän vuoksi meidän on varmistettava, että myös käyttämämme raaka-aineet täyttävät laatua ja turvallisuutta koskevat vaatimuksemme. Elintarviketurvallisuuden turvaamisen lisäksi hankintojemme tavoitteena on raaka-aineiden vastuullisuuden ja jäljitettävyyden varmistaminen sekä ympäristönäkökohtien huomioon ottaminen.

Siksi valintamme kohdistui syöpävaaralliseen palmuöljyyn :)

Jokainen öljy kuumennettuna on syöpävaarallinen. Palmuöljy kuumennetaan, että siitä saadaan maku ja väri pois. Jos käytetään samaan tarkoitukseen esim.kookosrasvaa, niin sille pitää tehdä sama. Ellei haluta sitä kookoksen makua siihen. Kaakaovoin koostumus pitää muuttaa, ennen kuin sitä voidaan käsitellä tehdasoloissa.

Ärsyttää, kun otetaan yksi silmätikuksi, kun muut on samaa sarjaa.

Sinänsä olen palmuöljyn käytön vähentämiseen puolesta. Mutta en kestä noita vääriä perusteita. Tai jonkun samanlaisen tuotteen nostamista jalustalle ja toisen demonisointia.

Vierailija
86/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräisesti ihmiset eivät ole. Ja kaakaovoista tehdään peräpuikkoja. Ja moni myynnissä oleva kaakaovoi, ei ole laadukasta. Kovaa rasvaa , mutta onneksi ei transrasvaa. Ihmiset kuvittelevat ja toimivat mielikuvien perusteella. Vähän kuin uskonnoissakin.

Niin no, minä ostankin vain laadukasta kaakaovoita, ja se maistuukin aivan taivaalliselta, koostumus on silkkisen samettinen, suuhun sulava. Usein ihmiset toden totta toimivat mielikuvien ja uskonnon kaltaisten ideologioiden pohjilta, kuten vaikka siinäkin, että nähdään kaikki tyydyttynyt rasva terveydelle haitallisena roskaruokana. Ei siis osata kyseenalaistaa eikä etsiä itsenäisesti tietoa ravitsemuksesta ja rasvojen merkityksestä ihmisen kehon toiminnassa. 

Vierailija
87/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palmuöljyn tuotto ja palmumetsien kaato tarkoittaa sitä että tiikerit ja orangit jäävät ilman koteja. Ovat jääneet jo. En halua tukea sellaista.

Palmuöljyntuotto ja palmumetsien kaato? Miksi en ymmärrä tätä kommenttia?

Vierailija
88/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan sanaa vihapuhe. Tulee korvista ulos toisin kuin fazerin suklaa jota en enää osta.

Jos en jo olisi lopettanut fasun suklaiden ostamista tuon palmuöljyn vuoksi, niin nyt se loppuisi ihan tuon epäasiallisen jeesustelumainoksen takia.

Nyt jatkossa jää sitten muutkin fasun tuotteet ostamatta. 

Vierailija
89/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin suklaan syömisen siinä vaiheessa, kun tuotteisiin tuli palmuöljy. Fazer ollut pannassa siis jo pitkään..

https://www.paivanlehti.fi/wwfn-raportin-mukaan-elainten-maara-on-romah…

Vierailija
90/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräisesti ihmiset eivät ole. Ja kaakaovoista tehdään peräpuikkoja. Ja moni myynnissä oleva kaakaovoi, ei ole laadukasta. Kovaa rasvaa , mutta onneksi ei transrasvaa. Ihmiset kuvittelevat ja toimivat mielikuvien perusteella. Vähän kuin uskonnoissakin.

Niin no, minä ostankin vain laadukasta kaakaovoita, ja se maistuukin aivan taivaalliselta, koostumus on silkkisen samettinen, suuhun sulava. Usein ihmiset toden totta toimivat mielikuvien ja uskonnon kaltaisten ideologioiden pohjilta, kuten vaikka siinäkin, että nähdään kaikki tyydyttynyt rasva terveydelle haitallisena roskaruokana. Ei siis osata kyseenalaistaa eikä etsiä itsenäisesti tietoa ravitsemuksesta ja rasvojen merkityksestä ihmisen kehon toiminnassa. 

Siihen koostumukseen tutustuneena, et varmaan yritäkään etsiä kaupasta samanlaista suklaata. Tiedät, että aine pitää prosessoida ennen myyntitiskiä. Puhun massamyynnistä. Moni kuitenkin tuntuu vaativan noilla aineilla eri koostumukseltaan ole vaa tuotetta. Eli mielikuvat jyllää.

Vierailija
91/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lääkkeet ottamatta? Kenelle oikein vastat, en tietääkseni puhunut mitään alapeukutuksesta. Eikä oikein avautunut mikä tuon koko oksennuksen pointti oli. Promota Fazeria? Brändiä, joka vaihtaa salaa aineksia halvempaan ja epäeettisempään palmuöljyyn, muuttaa silmänkääntötempulla pakkauskokoja ja sumuttaa samalla häpeilemättä kuluttajaa tarkoitusperistään? Miksi sitä ei saisi mielestäsi arvostella tai edes tuoda yleiseen tietoon tällä palstalla? Minulle on se ja sama mikä on tämän maan ostetuinta halpismättöä, sillä kun ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa millaisia valintoja itse teen tai millaisesta suklaasta nautin. Syön edelleen kaakaovoita välipalaksi ja jälkiruoaksi vähän milloin sattuu huvittamaan ja käytänpä sitä myös ihonhoidossa, johon se onkin aivan erinomaisen hyvää. Ilmeisesti se että toiset arvostavat laatua määrän sijasta on joillekin jokin elämääkin suurempi ongelma.

Promota Fazeria? Aika huvittavaa, ottaen huomioon että faktat puhuvat puolestaan. Mun ei tarvitse tehdä promotöitä. En edes syö suklaata ;)

Yleisesti ottaen ihmetyttää, millaista valehtelua porukka uskoo "palmuöljy aiheuttaa syöpää" ja "palmuöljy aiheuttaa selluliittia"-kommentit tulevat ensimmäisinä mieleen. Niille et varmasti löydä vertaisarvioitua meta-analyysia maailmalta, koska palmuöljy ei aiheuta syöpää eikä selluliittia.  Toki suosittelen, että porukka maltillistaisi suklaan syönnin-ihan vaan suklaan sisältämän energian vuoksi.

Vierailija
92/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-suklaanarkki kirjoitti:

Lopetin suklaan syömisen siinä vaiheessa, kun tuotteisiin tuli palmuöljy. Fazer ollut pannassa siis jo pitkään..

Miksei soija ole saatanasta?

Vierailija
93/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykkää kaakaovoin kitkerästä mausta.

Vierailija
94/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt minulta? Laitoin kommentin palmuöljyyn ja Fazeriin liittyen. Tuleeko kekseihin soijaa?

Vierailija
95/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa touhua. Tähän ollaan tultu. Raha ratkaisee kaiken nykyään. Suomi on pilalla.

Vierailija
96/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö enemmän kammoksuta kaakaoviljelmillä lapsiorjien käyttö? Kaakaovoita pitää saada. Se on prosessoitu tuote jo sinänsä ja lapsityövoimalla tuotettu. Lapsiorjien käyttöä ei voida aukottomasti estää. Ja maailmassa on vain muutama laitos missä kaakaota valmistetaan eli pavut prosessoidaan.

Vierailija
97/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt minulta? Laitoin kommentin palmuöljyyn ja Fazeriin liittyen. Tuleeko kekseihin soijaa?

Linkki oli eläinten elinalueiden häviämisestä . Soijaviljelmät ovat siinä yksi suurin syy. Sinänsä soijalesitiiniä käytetään koostumuksen muodostamiseen. Eli sillä voisi korvata palmuöljyä.

Vierailija
98/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten et ole kunnollista kaakaovoita saanutkaan tai makuaistissasi on jotain häikkää. Kaakaovoi on parhaimmillaan raikkaan kermaista ja voimaista. En itse ainakaan kutsuisi sitä kitkeräksi. 

Vierailija
99/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaakao on kitkerää. Voista voidaan kuumentamalla poistaa makuaineita.

Vierailija
100/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin traagista kun joillekin eläimille on palkattu jopa henkivartijoita (joita on silti liian vähän). Raha menee aina väärään paikkaan, on tosi harvoja rikkaita, jotka satsaavat näihin juttuihin, mutta onneksi on heitäkin. Ja henkivartijoilla pitää todella olla sitä vartiointimassaa ja rahaa takana, koska salametsästäjillä on isommat kapasiteetit käytettävissä. Henkivartijoilta on itseltäänkin mennyt henki työssään. Ihan stanan kahjoa touhua noilla mafioilla. Miksi suojelupiireissä ja hyvissä asioissa ei liiku raha?