Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fazer: vihapuhe palmuöljyä vastaan kiellettävä

Vierailija
01.11.2018 |

Vai mitä muuta suklaa tarkoittaa noustessaan vihapuhetta vastaan?

Kommentit (270)

Vierailija
61/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmiset valmiita maksamaan sen hinnan mitä kaakaovoi nykyään maksaa? Tuskin. Kaakao on katoamassa .

Minä olen valmis maksamaan aidosta suklaasta sen mitä se maksaa, mutta vastenmielisestä, suuhun öljyisen kalvon jättävästä feikkisuklaasta en ole valmis maksamaan mitään.

Mä myös. Voisin ostaa vaikka pienen nokareen sit vaan.

Vierailija
62/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen on jouluksi ostettu montaa Fazerin suklaata, nyt ostan ehkä marmeladia. Ehkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on seuraava askel? Fazer ilmiantajat?

”Liity mukaan taisteluun vihaa vastaan, rekisteröidy Fazerin rakkauden lähettilääksi!”

Kun kohtaat (Fazer)vihaa internetissä niin kerro siitä meille, puutumme ongelmaan ja tiedät että ansiostasi maailma on taas vähän parempi paikka!

Vierailija
64/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmiset valmiita maksamaan sen hinnan mitä kaakaovoi nykyään maksaa? Tuskin. Kaakao on katoamassa .

Minä olen valmis maksamaan aidosta suklaasta sen mitä se maksaa, mutta vastenmielisestä, suuhun öljyisen kalvon jättävästä feikkisuklaasta en ole valmis maksamaan mitään.

Palmuöljy on korvannut suklaitten transrasvat. Kaupallisesti koostunut ei toimi ilman niitä. Tee itse raakasuklaata. Se vain ei säily ja sulaa sormiin.

Vierailija
65/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palmuöljy korvattaisiin jollain muulla kovalla luonnonmullistus, viljelyala pitäisi moninkertaistaa.

Vierailija
66/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos palmuöljy korvattaisiin jollain muulla kovalla luonnonmullistus, viljelyala pitäisi moninkertaistaa.

Kovalla luonnonöljyllä

Vierailija
67/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ulkomaiset fitnessgurut ovat sitä mieltä että palmuöljy aiheuttaa ne pahimmat ihokudosten selluliitit, niin kyllä minä niitä mieluummin uskon kuin jotain suomalaista valmistajaa joka on ottanut tuollaisen eettisestikin huonon öljyn valikoimiinsa.

Ai se selluliitti johtuu palmuöljystä? Ketkä fitnessgurut niin sanoo?

Vierailija
68/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksenne: palmuöljy on sitä vaarallisinta rasvaa kolesterolinkin vuoksi.

Se jämähtää suoniin herkemmin kuin muut rasvat, on vaarallisempaa kuin voi.

Eli jos haluat välttyä aivohalvaukselta, veritulpalta ja sydänkohtaukselta, niin jätä palmuöljy.

Sitä on kekseissä, kasvirasvajäätelössä, ruuanlaittokermoissa, valmisruuissa, suklaissa... lukekaa sisällysluetteloita, ihmiset!

Onko sellainen tuote terveellistä syötävää, jolla autotkin kulkee ja jota käytetään saippuaan?

Suositellaanko ravitsemussuosituksissa keksejä, kasvisrasvajäätelöä, valmisruokaa, suklaata, ruoanlaittokermoja jne?

Vierailija
69/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muon puolesta voisivat säästää ihan kaikki mainoskulunsa ja satsata nekin rahat raaka-aineisiin. Ihan kamalia mainoksia.

Vierailija
70/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen on jouluksi ostettu montaa Fazerin suklaata, nyt ostan ehkä marmeladia. Ehkä.

Eikö toinen perskeleestä kotoisin aine pelota? Glukoosisiirappi?

Vierailija
71/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai olen. Ostanhan pelkkää kaakaovoitakin leivontaa ja kotitekoisia konvehteja varten. Joskus saatan ihan napostellakin siitä raakana. Etkö sinä ole valmis maksamaan laadusta?

Vierailija
72/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytävissä suklaissa, oli ne raakasuklaata tai mitä tahansa, on aina transrasvaa tai palmuöljyä.

Vierailija
73/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai olen. Ostanhan pelkkää kaakaovoitakin leivontaa ja kotitekoisia konvehteja varten. Joskus saatan ihan napostellakin siitä raakana. Etkö sinä ole valmis maksamaan laadusta?

Kyllä varmaan olet valmis maksamaan. Tällä palstalla valitetaan kuinka suklaa kallistuu ja yksi höyrypää heittelee Fazer-aiheisia vihaketjuja jatkuvasti. Fakta on, että S- ja K-ryhmän ostetuimmista karkeista yli puolet on Fazerin suklaita (tieto löytyy ihan googlatessa).

Siitä vaan, alapeukuttakaa mutta teidän valituksenne on NIIN marginaalista, että ihan huvittaa ;D

Vierailija
74/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ulkomaiset fitnessgurut ovat sitä mieltä että palmuöljy aiheuttaa ne pahimmat ihokudosten selluliitit, niin kyllä minä niitä mieluummin uskon kuin jotain suomalaista valmistajaa joka on ottanut tuollaisen eettisestikin huonon öljyn valikoimiinsa.

Vauva.fi-palstan asian tuntija fitnes kurut 

Vierailija
75/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö seuraa ulkomaiden terveysuutisia?

Vierailija
76/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkööt Geishansa jonka pilasivat kokonaan! Se meni harmaaksi väriltään, maistuu makeutusaineelle, ja ne kaakaovoit tarttuu kitalakeen, ai niin mutta se ei enää olekaan aitoa kaakaovoita vaan FEIKKIkaakaovoita eli palmuista teollisesti tehtyä.

Vierailija
77/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräisesti ihmiset eivät ole. Ja kaakaovoista tehdään peräpuikkoja. Ja moni myynnissä oleva kaakaovoi, ei ole laadukasta. Kovaa rasvaa , mutta onneksi ei transrasvaa. Ihmiset kuvittelevat ja toimivat mielikuvien perusteella. Vähän kuin uskonnoissakin.

Vierailija
78/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräisesti ihmiset eivät ole. Ja kaakaovoista tehdään peräpuikkoja. Ja moni myynnissä oleva kaakaovoi, ei ole laadukasta. Kovaa rasvaa , mutta onneksi ei transrasvaa. Ihmiset kuvittelevat ja toimivat mielikuvien perusteella. Vähän kuin uskonnoissakin.

No, sitähän ruoka monille on, uskonto. Uskovat, että palmuöljy aiheuttaa selluliittia ja muuta naurettavuutta.  Usko ei ole sama asia kuin tieto tai tiede. Kun pyydät niitä linkkaamaan, kenen mielestä palmuöljy aiheuttaa selluliittia, niin kovin on hiljaista. Pahimmillaan joku linkkaa jonkun 7Päivää-tasoisen jenkkiartikkelin. Että sillee.

Vierailija
79/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindt-suklaavalmistaja takaa sivustollaan, että heidän suklaansa ovat kaakaovoita sisältäviä ja muuten palmuöljyvapaita paitsi että jossain suklaansa täytteessä on vähän sitä ja että se heidän käyttämä on vastuullisesti kasvatettua ja tuotettua.

https://www.lindt.co.uk/world-of-lindt/sustainability/sustainable-palm-…

Vierailija
80/270 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuullisten hankintojemme peruslähtökohta on elintarviketurvallisuus. Tuotteidemme on oltava turvallisia ja kuluttajien on voitava luottaa meihin. Tämän vuoksi meidän on varmistettava, että myös käyttämämme raaka-aineet täyttävät laatua ja turvallisuutta koskevat vaatimuksemme. Elintarviketurvallisuuden turvaamisen lisäksi hankintojemme tavoitteena on raaka-aineiden vastuullisuuden ja jäljitettävyyden varmistaminen sekä ympäristönäkökohtien huomioon ottaminen.

Siksi valintamme kohdistui syöpävaaralliseen palmuöljyyn :)