Työkaveri koskettelee minua välillä
Olen mies. Yksi naispuolinen työkaveri koskettelee minua satunnaisesti, välillä tahallaan ja välillä "vahingossa".
Esimerkkejä:
"Anna mä näytän mihin mua sattuu" ja tulee koskemaan reittäni tai olkapäitäni.
"Hei tuutko näyttää miten tämä tehdään?" Ja kun menen siihen viereen niin "vahingossa" välillä koskettaa minua jotenkin.
Vähän omituista, mitä tämä on? Onko hän ihastunut? Vai vaan tökerö? Jotain ihme peliä?
Kommentit (37)
Olen mies naisvaltaisella työpaikalla ja kyllä minuakin työkaverit lähelle tulee. Toisinaan varsinkin samat naiset myös koskevat tai tulevat varsin lähelle, melkein syliin istuvat toisinaan. En koe sitä mitenkään ihmeellisenä asiana. Normaalia ihmisten kanssakäymistä Ihmisillä on erilainen tunne henkilökohtaisesta tilasta ja itseäni ei häiritse se että nainen tulee lähelle olkoot sitten nuori taikka vanha. Jotenkin se on enemmän outoa että mies tulee samalla tavalla viereen ja koskettaa. Toki se on sitten eri asia jos mennään haaroihin koskemaan. Itse pidän tarkoituksella kuitenkin omat näppini kurissa ja en koskettele työkavereitani kuin korkeintaan olkapäähän kopauttamalla jos se jostain syystä on tarpeellista. Näin tämä pysyy asiallisena.
Vierailija kirjoitti:
Toiset ihmiset ovat välittömiä ja heidän henkilökohtainen tilansa on pieni. Eli heille ei tule mieleenkään, että joku voisi kokea tungettelevana, ahdistavana tai outona läheisyyden ja satunnaiset kosketukset. Toki kyse voi olla myös tietoisesta lähentelystä (tai hänen näkökulmastaan flirtailusta).
Jos koet työkaverin toimintatavan kiusallisena tai "ei sopivana", niin ilmaise se hänelle. Kun hän seuraavan kerran koskee sinua ei toivotusti, niin ota ranteesta kiinni ja ohjaa käsi pois laita se esim. lähelle hänen vastaavaa kohtaa ja sano, että ei sinua sattuu reidestä. Jos työkaveri tunkee istumaan ihan viereen siirrä omaa tuolia kauemmaksi ja kommentoi tyyliin, no nyt mahtuu paremmin, ei kolise kyynärpäät yhteen.
Kun touhutaan ahtaissa tiloissa niin satunnaisia kosketuksia on vaikea välttää eli ohittaessa käsivarsi voi hipaista kaverin kättä tai kyljet/selät/peput koskettaa toisiaan, kun ohitetaan ahtaassa käytävässä. Tämä on ihan normaalia ja siinä ei ole mitään taka-ajatuksia mihinkään suuntaan. Jos tälläistä lähtee välttelemään, menee kaikkien elämä kohtuuttoman vaikeaksi eli näistä ei kannata vetää palkokasvia sieraimeen vaan siedättyä.
Jos hienovarainen ohjaaminen ei saa työkaveria muuttamaan käytöstään ja kunnioittamaan sinun henkilökohtaista tilaa. Ja jos koskettamiset jatkuu satunnaisia (ihan ymmärrettäviä) hipaisuja enemmän, niin ota asia puheeksi työkaverin kanssa kasvokkain. Eli kerro, että koet kosketukset häiritsevinä ja toivot työkaverin pitävän hiukan enemmän välimatkaa. Mitään suurta Me Too numeroa asiasta ei kannata tehdä, vaan lähestyä aihetta tyyliin "minä en ole tottunut.." "minua ahdistaa..." näkökulmasta.
Jos työkaveri ei sittenkään muuta käytöstään, niin kyse on seksuaalisesta ahdistelusta ja siihen saa puuttua jo ihan isolla kädellä. Eli yhteys esimieheen ja ilmoitus ahdistelusta. Kun työkaveri tekee jotain tälläistä, niin sähähdys isolla äänellä "näpit irti" jne.
Ja jos taas koet tälläisen läheisyyden mielyttäväksi, niin anna mennä ja mene leikkiin mukaan. Suomessa kosketellaan ja ollaan kontaktista toiseen ihan liian vähän.
Höpöhöpö. Tämä on ihan selkeä meetoo-keissi. Taitaa nykyään lla ennemminkin niin että muualla maailmassa kosketellaan vähän liikaa, kuin että suomessa liian vähän. Joka paikkaanhan nyt ajetaan kulttuurita riippumatta tätä ei saa koskea toisiin ihmisiin-tapaa. Mielestäni japani on paras maa tässä. Siellä ei kosketella vieraita ihmisiä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laske housusi ja levitä persettäsi käsillä. Pyydä häntä koskettamaan peräsilmääsi. Sen jälkeen voit nussiavarattua vosua työpöytäsi päällä.
Näinkö te siellä Helsingissä naisia iskette? No ei ihme että sinkkuus on nousussa ja syntyvyys laskussa. :D
Onko sormen peräsilmään työntäminen vähän kuin kääntäisi auton virtalukkoa? Naimakone puksahtaa käyntiin vai?
Vierailija kirjoitti:
Koskettelu on ihan ok, vähän omituista vain. Tässä vielä hämmentää se että nainen on kihloissa, niin mielestäni kosketteluihin vastaaminen ei ole asiallista.
Ap
- Koskettelu tuntuu sinusta "vähän omituiselta"
- Nainen on varattu, minkä takia sinulle tulee koskettelusta outo olo
...Nuohan osoittavat, että koskettelu ei ole sinulle ok. Se tuntuu sinusta omituiselta ja vähän kiusalliselta. Omituinen ja kiusallinen olo ei ole hyvä juttu. Koskettelun olisi siis hyvä loppua.
Näytä ja kosketa sitä sieltä mistä lapset tulee ulos. Sano sille: Tiesitkö että täältä sinäkin olet tullut. Samalla koskettaen sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Näytä ja kosketa sitä sieltä mistä lapset tulee ulos. Sano sille: Tiesitkö että täältä sinäkin olet tullut. Samalla koskettaen sieltä.
Joo toi toimii aina.
Voi sentään, onpa typeriä vastauksia. Teinit asialla?
Näin naisena olettaisin että on kiinnostunut sinusta. Juttele hänelle normaalisti ja jos tuntuu siltä niin käykää yhdessä kahvitauolla tms. Teillä voisi olla yhteistä jatkossakin jos osaat pelata kortit oikein.
Ala puhua puolisostasi. Kehaiset vaikka kumppaniasi kun tämä työkaveri toimii näin.
Itse en tykkää että kukaan tunkee liian lähelle koska en ole vapaa.
Me too! Potkut tuollaiselle limaiselle lääppijälle!
Näinkö naiset osoittaa kiinnostuksen? Koskettelemalla? Minusta ei ole kukaan ollut koskaan kiinnostunut. :(
-mies
Vierailija kirjoitti:
Olen mies. Yksi naispuolinen työkaveri koskettelee minua satunnaisesti, välillä tahallaan ja välillä "vahingossa".
Esimerkkejä:
"Anna mä näytän mihin mua sattuu" ja tulee koskemaan reittäni tai olkapäitäni."Hei tuutko näyttää miten tämä tehdään?" Ja kun menen siihen viereen niin "vahingossa" välillä koskettaa minua jotenkin.
Vähän omituista, mitä tämä on? Onko hän ihastunut? Vai vaan tökerö? Jotain ihme peliä?
Minä toimin noin, kun olin ihastunut työkaveriini, mutten ollut varma onko tunne molemminpuolinen. Se on kätevä tapa koettaa kepillä jäätä. Jos ihastus kavahtaa kosketusta, voi olla kuin ei olisi mitään yrittänytkään. Jos taas tykkää takaisin, koskettelu rohkaisee etenemään tutustumisen suhteen.
Aloitin "vahinkokosketuksilla", reilu vuosi myöhemmin asutaan.yhdessä ja ollaan kihloissa 😍
Kerro mitä aiot tehdä naisesi kanssa, esim aiotte mennä leffaan. Normaali ihminen lopettaa koskettelut siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kerro mitä aiot tehdä naisesi kanssa, esim aiotte mennä leffaan. Normaali ihminen lopettaa koskettelut siihen.
Minä siis olen sinkku (ja tämä työkaveri tietää sen). Kyseinen nainen on kihloissa.
Ap
Haluaa pettää miestään kanssasi. Selvä juttu, älä lähde parisuhdetta rikkomaan.
En ole ainakaan huomannut.
Ap