Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidin hampaani kuntoon Thaimaassa. Suomessa liian pitkät jonot ja yksityisellä kallista.

Vierailija
01.11.2018 |

Yhä useampi on siirtänyt terveydenhuollon ulkomaille. Esim. Thaimaassa on Bangkokissa loistavat terveyspalvelut. Metropoli on täynnä sairaaloita halvemmista terveysasemista aina viiden tähden loistosairaaloihin. Ei jonotuksia ja loistava palvelu. Jos et Suomessa pääse hoitoon, niin kannattaa yhdistää Thaimaan lomaan esim. hampaiden hoito.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksua!

Mä käyn Tallinnassa.

Vierailija
2/19 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin onnistuu yksityiselläkin, kun varaa säännölliset käynnit ajoissa niin pääseekin säännöllisesti esim. kerran tai kaksi vuodessa. Akuuttijutut saa samalle päivälle.

Thaimaanmatkan hinnalla käy yksityiselläkin aika monen monta kertaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin onnistuu yksityiselläkin, kun varaa säännölliset käynnit ajoissa niin pääseekin säännöllisesti esim. kerran tai kaksi vuodessa. Akuuttijutut saa samalle päivälle.

Thaimaanmatkan hinnalla käy yksityiselläkin aika monen monta kertaa. :)

Vierailija
4/19 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa thaimaalainen hammaslääkäri.

Houkuttelevaa.

HIV? Hepatiitti?

Vierailija
5/19 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä sitten maksaa, kun "laittaa hampaat kuntoon"? Mitä se tarkoittaa? Onko paljon laitettavaa?

Vierailija
6/19 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkihoitoa ja takuuta ette saa. Jos pilaatte hampaanne ulkomailla, maksatte varmasti enemmän täällä, jos ongelmia tulee. Muistutuksena tässä.

Yhden hampaan paikkaus sen ja sama, mutta jos implantteja, siltoja ym. alatte hankkia.

Vierailija
7/19 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkihoitoa ja takuuta ette saa. Jos pilaatte hampaanne ulkomailla, maksatte varmasti enemmän täällä, jos ongelmia tulee. Muistutuksena tässä.

Yhden hampaan paikkaus sen ja sama, mutta jos implantteja, siltoja ym. alatte hankkia.

Tietenkin kannattaa olla vakuutettuna Suomessa. Sairausvakuutus hoitaa.

Vierailija
8/19 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei sitä voi siis kertoa, mitä siellä Thaimaassa hammashoito maksaa, kun sitä voi kuitenkin hehkuttaa?

Vierailija
9/19 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksei sitä voi siis kertoa, mitä siellä Thaimaassa hammashoito maksaa, kun sitä voi kuitenkin hehkuttaa?

Yleisesti yli puolet edullisempaa kuin yksityisellä Suomessa. Olen saanut myös hyvää terveydenhoitoa Thaimaassa. Esim. silmien laserleikkaus tuli puolet halvemmaksi Bangkokissa kuin mitä SUomessa ja leikkaus tehtiin uusimmalla tekniikalla. Myös sairaalakäynti päiväkirurkgisessa tikattavana ja tikkien poistot maksoin reilun sata euroa.. 

Vierailija
10/19 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti yli puolet edullisempaa kuin yksityisellä Suomessa. Olen saanut myös hyvää terveydenhoitoa Thaimaassa. Esim. silmien laserleikkaus tuli puolet halvemmaksi Bangkokissa kuin mitä SUomessa ja leikkaus tehtiin uusimmalla tekniikalla. Myös sairaalakäynti päiväkirurkgisessa tikattavana ja tikkien poistot maksoin reilun sata euroa.. 

Suomessa olisit yliopistollisessa sairaalassa selvinnyt noin 50 euron hintaan...

Vierailija
11/19 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt viime vuosina hammaslääkärissä Etelä-Euroopassa, kun asun siellä muutenkin puolet vuodesta. Hoidon taso on hyvä, kun löytää hyvän hammaslääkärin ja isommatkin remontit enintään 1/2-2/3 yksityisen hinnoista Suomessa. Kelasta saa myös vähän takaisin.

En kyllä lähtisi kauko-Itään terveyttäni hoitamaan.

Vierailija
12/19 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teette jos muutaman kuukauden päästä tulekin ongelmia ja todetaan että hammashoito ei olekaan niin huolella tehty kuin miltä näytti. Matkustatte takaisin valittamaan..?

Vierailija
13/19 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän Suomessakaan hoidoilla mitään takuuta ole. Itselläkin juurihoidettiin hammasta vaikka kuinka monta kertaa ja kun ei onnistunut niin lopulta poistettiin. Samalla rahalla olisi saanut Tallinnassa sen implantin.

Vierailija
14/19 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että välinehuolto on yhtä laadukasta kuin suomessa, ettei tule tulehduksia.

Vierailija
15/19 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt jo alan expertti. Mulla menossa hampaiden esteettinen hoito Länsi-Pasilassa. Olen varannut siihen 10 000 euroa. Halvemmaksi tulee, mutta tuon siihen ajatellut. En kyllä lähtisi Thaimaaseen hoidattamaan. Nämä hammastuet, joita joutuu pitämään 10 pv ja sitten uudet (saanut mukaan hoidosta), niin tarkistetaan lääkärillä ja hammaskiven poistot ja muut asiaan liittyvät edellyttää monta käyntiä. Jos Thaimaaseen lähtisin niin maksaisin tuplat ja vastuuvakuutus??

Jos yhdellä hoidolla saa Thaimaassa vastaavan, niin hieman mietin..... Minulla hoito alkanut kesäkuussa ja jatkuu edelleen.. Kallista? Kyllä. Mutta sen jo tiedostanut ennen hoidon aloittamista,

F

Vierailija
16/19 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin niin. Jos hammasremontti maksaa täällä esim. 10.000, niin ulkomailta sen saa, matkoineen päivineen, viiteen tonniin. Nimimerkki kokemusta on. Kyllä sillä säästöllä voi matkustaa takaisin valittamaan, jos tarvii, ainakin Viroon tai Unkariin voi. Thaimaa, Turkki ym. ovat "liian" kaukana, jos ei sitten jostain muusta syystä oleskele siellä päin. Espanja, Viro ja Unkari ovat EU-maita ja valitustapauksissa silläkin on merkitystä. Niin kauan kun Suomessa implanttihampaasta joutuu loppu peleissä ja kaikkine lisineen maksamaan kolme tonnia, niin tyhmää olis olla käyttämättä Viron tai Unkarin hyvinkin korkeatasoisia palveluita.  Sanon minä!

Vierailija
17/19 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hampaille on tapahtunut, jos ne pitää laittaa kuntoon? Säännöllisellä pesulla pääsee pitkälle.

Vierailija
18/19 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ulkomailla hoidettu hampaat noin 5 vuotta sitten. Vanhemmilla ja heidän kavereilla samassa paikassa jo noin 10 vuotta sitten. Mitään isompaa ongelmaa ei ole tullut. Kädentaidot tuntuu ulkomailla olevan paremmat kuin täällä. Suomalaiset hammasläääkärit on töpeksineet urakalla. Mitään takuuta ei koskaan ole ollut, ei minkäänlaista. Maksat ja itket ja maksat näiden poropeukaloiden kanssa. Hammastyöt on nekin käsityötä ja Suomessa ei pääsyvaatimuksissa testata mitenkään motoriikkaa vaan fysiikkaa. Perushamppulääkäri ei tarvi pätkän vertaa niin vaativia opintoja teoreettisesti vaan käytännön taitoja. Sairaanhoitajatkin tekee vaativampaa työtä kuin perussuunterveydenhuollon hammaslääkärit. Ihan hyvin hammashoitaja voisi putsata ja laittaa pienemmät paikat. Sitten hammaslääkäriä tarvittaisiin isompiin operaatioihin. Todellisuudessa täällä tarvitaan heti erikoishammaslääkäri, jos vähänkin tarvii jotain enemmän. Herää kysymys, että mitä helvettiä ne sitten osaa, kun ei edes kuudessa vuodessa pysty peruslääkitysjuttuja ja pienen alueen perustoimenpiteitä opettelemaan?

Vierailija
19/19 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hampaille on tapahtunut, jos ne pitää laittaa kuntoon? Säännöllisellä pesulla pääsee pitkälle.

Jos ne on kasvaneet sikin sokin suuhun, mutta purentavikaa ei sinänsä ole, joten julkinen puoli ei ole suostunut lapsuudessa rautoja laittamaan. (Tämä tilanne mulla.) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme