Rautainfuusio Tallinnassa?
Onko kokemusta? Ferriiniarvoni on 10 ja oireita on monenlaisia. Julkiselta puolelta en saa infuusiota koska ei ole anemiaa. Rautavalmisteet tekevät huonon olon ja nostavat arvoa todella hitaasti.
Eli missä Tallinnan lääkäriasemalla saisi ja millä hintaa?
Kommentit (68)
Mitä hakusanoja käytit tai mikä firma kyseessä? En jostain syystä onnistu löytämään...
Vierailija kirjoitti:
Googlella löytyy hintoja Tallinnasta.
Esim.
300mg 200€
500mg 370€
Lisäksi puhelinkonsultaatio 50e ennen infuusiota sekä verikokeet 45e.
Tuskin matkakulut huomioiden on paljoakaan halvempi.
Väkisinkin on, kun Suomessa saa pulittaa vähintään 700 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin matkakulut huomioiden on paljoakaan halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Saahan sen yksityiseltä kun maksaa. En lähtis tallinnaan kokeilemaan.
Ferinject 500 mg Suomessa 300 euroa ja Virossa 100 euroa. Hintaero on aika suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sen yksityiseltä kun maksaa. En lähtis tallinnaan kokeilemaan.
Ferinject 500 mg Suomessa 300 euroa ja Virossa 100 euroa. Hintaero on aika suuri.
Siis Suomen apteekissa 300 euroa ja Virossa 80 euroa. Monissa lääkkeissä on aika suuret hintaerot. Päälle tulee sitten matkakulut ja lääkärin sekä hoitajan palkkiot kun infuusio annetaan. Mitähän maksaisi jos kävisi ostamassa lääkkeen itse Virosta ja pyytäisi saada tiputuksen terveysasemalla?
Tuossa hinta 350e
Vierailija kirjoitti:
No se itse litku maksaa Suomen apteekeissa noin viisisataa euroa per annos. Ja sitten lääkärin pitää valvoa tiputusta, pahimmillaan voi tulla hengenvaarallinen allerginen reaktio. Eli kannattaa ehkä vielä koettaa erilaisia rautavalmisteita.
Itse sain terveyskeskuksesta kaksi tiputusta ja hemoglobiini nousi 90:stä nopeasti 130:een. Olo oli taivaallinen. Ferritiinin noususta en tiedä, ennen tiputusta se oli 5.
Mutta jokainen varmasti ymmärtää, ettei julkinen terveydenhuolto voi piffata koko kansalle tiputuksia. Eli anemia pitää todeta ja rautavalmisteet havaita tehottomiksi.
Juuri noin. Minäkin sain rautavalmistetta suoraan suoneen tk:ssa. Hemoglobiini oli sitä ennen 80. En tiedä tiputuksen vaikutusta sen jälkeiseen ferritiiniin. Tiputustta tosiaan on valvottava koko ajan, koska siihen liittyy myös äkillisen sydänpysähdyksen riski. En tiennyt sitä mennessä, vasta tiputuksen jälkeen minulle selvisi, että siksi tauoton tarkkailu.
Hankkikaa pinnoittamaton valurautapannu ja paistakaa ruokanne siinä. Auttaa raudanpuutokseen ja tulee halvemmaksi.