Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä tästä asunnosta: Helsinki / Jollas?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan perus kämppä, mutta sijainti tekee siitä todella halutun. Jollas on ihana paikka asua ja kasvattaa lapsia!

Tuo kämppä menee tuolla hinnalla hetkessä!

Vierailija
2/7 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hitas. Luultavasti sen päälle kaupataan erittäin kallista (esim. 20000 euroa maksavaa sohvaa).

Lisäksi asuminen tuossa on todella kallista. Vuokratontti tekee jo yksistään sen, että yv on kova ja lisäksi tuossa on vielä päälle suora sähkölämmitys, joka ei taida olla nousevilla sähkönhinnoilla mitenkään edullista.

Kämppä kivassa paikassa ja näennäisesti edullinen, mutta uskon, että ei se noin halvalla lähde vaan siellä täytyy tehdä pimeitä kauppoja (joista muuten kiinni jäädessään menettää koko kämpän) ja hitasten kohtalo on jatkossa hyvinkin kysymysmerkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kertoo mulle paljon, keittiössä kyllä kivasti kaappeja. Jollas on mulle alueena outo,

Vierailija
4/7 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kämppä on jotenkin ahtaan näköinen, miettikää nyt ruoanlaittoa tuossa komerossa.

Vierailija
5/7 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vai mitä? Sehän olisi ihan sika kallista asumista ja kun ei ole mitään varaavaa takkaa ja suora sähkölämmitys.

Vierailija
6/7 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiedän ettei Helsingistä saa halvemmall,mutta onneksi en asu siellä. Aivan peruskämppä, paritalo ja tonttikaan ei ollut oma. En ostaisi. Tuohon hintaan pitää saada vähintään 2000m2 tontti, 200 neliön talo ja autotalli.

Vierailija
7/7 |
18.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitas on Helsingin kaupungin hintasäännöstelyjärjestelmä ja käytännössä tarkoittaa, että sille on määrätty katto, että mitä asunto saa maksaa. Siksi tuo hinta on noin halpa - tai no halpa ja halpa, mutta siis kuitenkin. Itsekään ei saa jatkossa sitten hinnannousuja siirrettyä hintoihin normaalisti.

Wikipediaan voi heittää vaikka hitas, niin näkee vähän enemmän että mistä on kyse. Yleensä menevät kuin kuumille kiville - tosin en tiedä kenenkään tosissaan sijoituksesta ymmärtävän hitaksessa asuvan.

Ja mitä tuohon 7000 euron vuokraan tulee, niin se on varmaan koko rivitaloyhtiöltä ja sisältyy varmaan tuohon yhtiövastikkeeseen. Tuosta ei saa selvää, että millä perusteilla ja miten usein kaupunki saa nostaa tontin vuokraa. Itse aion pysyä kaukana asunnoista, jotka sijaitsee vuokratontilla. Kun asunto on riittävän vanha, niin muualla on sentään tontilla arvoa, jos talo vedetään nurin, mutta vuokratontilla käteen jää luu.