Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missäs ne valoisat aamut nyt ovat? Aamuvirkkunatsit pimensivät iltaulkoilumme, mutta eipä ne aamut nyt niin valoisilta näytä

Vierailija
31.10.2018 |

mur

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivatko lapset edes ulkoilla jos ei lähiverkkkoa?

Vierailija
142/149 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuule nyt pimein vuodenaika, on se kumma jos et suomalaisena sitä tiedä ja siihen ole tottunut. Eilenkö synnyit!

Et siis ole seurannut keskustelua. Aamuvirkkunatsit spämmävät melkein päivittäin mm. Hesarissa ja vaativat pysyvää talviaikaa, koska on muka tärkeää, että aamulla on valoissa. Kuitenkin kaikki normaalit ihmiset haluaisivat lisää valoisaa aikaa työpäivän jälkeiseen ulkoiluun.

Talviajasta huolimatta aamut EIVÄT ole nyt valoisia. Jos meillä olisi nyt kesäaika, aamut olisivat edelleen pimeitä, mutta iltaan tulisi tunti lisää valoisaa ulkoiluaikaa.

Kuka ulkoilee tuolla harmaassa tihkusateessa, joka on kestänyt tänään koko päivän? Ja kyllä aamut olisi valoisia jos ei olisi pilvistä. Pilvisyyteen ei voi sillä kellojen siirrolla vaikuttaa.

Lempisääni. ♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuule nyt pimein vuodenaika, on se kumma jos et suomalaisena sitä tiedä ja siihen ole tottunut. Eilenkö synnyit!

Et siis ole seurannut keskustelua. Aamuvirkkunatsit spämmävät melkein päivittäin mm. Hesarissa ja vaativat pysyvää talviaikaa, koska on muka tärkeää, että aamulla on valoissa. Kuitenkin kaikki normaalit ihmiset haluaisivat lisää valoisaa aikaa työpäivän jälkeiseen ulkoiluun.

Talviajasta huolimatta aamut EIVÄT ole nyt valoisia. Jos meillä olisi nyt kesäaika, aamut olisivat edelleen pimeitä, mutta iltaan tulisi tunti lisää valoisaa ulkoiluaikaa.

Niin, nyt. NYT. Mutta koitappa miettiä vähän laajemmin. Jos ja toivon mukaan, kun jatkossa eletään aina normaaliajassa niin meillä olis valoisia aamuja yli kuukausi pidempään mitä on syksyllä tai keväällä kesäajassa. Se on aika hemmetin monta virkeämpää työpäivää, kun on saanut herätä luonnollisesti valoisaan.

T. Aamu-uninen, jolle pimeät aamut ovat yhtä helvettiä.

Ps. Se valo vaikuttaa virkeyteen. Aamuvirkut ovat kyllä virkeitä aamulla oli pimeää tai ei. Kuten me iltavirkut ollaan virkeitä illalla oli pimeää tai ei. Iltavirkuille aamut ovat vaikeita ja siksi valolla on suuri merkitys. Eli normaaliaika on parempi nimenomaan enemmistölle eli iltavirkuille.

Vierailija
144/149 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon iltavirkku enkä tarvitse valoa aamulla. Ei se helpota heräämistä yhtään. Eli ei pidä yleistää kumpaankaan suuntaan.

Vierailija
145/149 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aamuvirkku, mutta haluan, että kesäaika jäis pysyvästi.

Vierailija
146/149 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko joku että kellojen siirrolla voi vaikuttaa säähän? Jos oltaisiin kesäajassa niin marraskuun illat olisi valoisia :D

Olisi tunti enemmän autingonvaloa, just mun lenkkiaikaan. Se tunti riittää!

Vierailija
147/149 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, nyt. NYT. Mutta koitappa miettiä vähän laajemmin. Jos ja toivon mukaan, kun jatkossa eletään aina normaaliajassa niin meillä olis valoisia aamuja yli kuukausi pidempään mitä on syksyllä tai keväällä kesäajassa. Se on aika hemmetin monta virkeämpää työpäivää, kun on saanut herätä luonnollisesti valoisaan.

T. Aamu-uninen, jolle pimeät aamut ovat yhtä helvettiä.

Ps. Se valo vaikuttaa virkeyteen. Aamuvirkut ovat kyllä virkeitä aamulla oli pimeää tai ei. Kuten me iltavirkut ollaan virkeitä illalla oli pimeää tai ei. Iltavirkuille aamut ovat vaikeita ja siksi valolla on suuri merkitys. Eli normaaliaika on parempi nimenomaan enemmistölle eli iltavirkuille.

Ei, minä olen myös iltavirkku ja kesäaika todellakin parempi vaihtoehto! Ilta on todella pitkä kun klo 16 on jo pimeää marraskuussa.

Vierailija
148/149 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut, että vointini on parantunut merkittävästi taas "normaaliaikaan" siirryttyämme. Kello soi aina klo 8.00, ja nyt herääminen on paljon helpompaa, koska on valoisampaa, kun kello soi.

Miksette ulkoile päivisin? Käykää happihyppelyllä töiden lomassa. Jo 5 minuuttia tekee ihmeitä. Ruokatauolla kevyt nopea lounas ja happihyppely 15 min. Kahvihuoneessa juoruilun tai tupakkapaikalla katoksen alla seisomisen sijaan pieni rauhoittava kävely auringossa.

Ja todellakin, talvella on pimeää. Se kuuluu asiaan näillä leveysasteilla.

No totta kai se on heti kellojen siirtämisen jälkeen hetken aikaa helpompaa. Klo 22 väsyttää enemmän, kun sisäinen kello on 23 ja on valvonut tunnin myöhempään kuin kesäajassa. Ja aamulla on nukkunut kesäajan ysiin, mutta kello näyttää vasta kasia.

Vierailija
149/149 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut, että vointini on parantunut merkittävästi taas "normaaliaikaan" siirryttyämme. Kello soi aina klo 8.00, ja nyt herääminen on paljon helpompaa, koska on valoisampaa, kun kello soi.

Miksette ulkoile päivisin? Käykää happihyppelyllä töiden lomassa. Jo 5 minuuttia tekee ihmeitä. Ruokatauolla kevyt nopea lounas ja happihyppely 15 min. Kahvihuoneessa juoruilun tai tupakkapaikalla katoksen alla seisomisen sijaan pieni rauhoittava kävely auringossa.

Ja todellakin, talvella on pimeää. Se kuuluu asiaan näillä leveysasteilla.

No totta kai se on heti kellojen siirtämisen jälkeen hetken aikaa helpompaa. Klo 22 väsyttää enemmän, kun sisäinen kello on 23 ja on valvonut tunnin myöhempään kuin kesäajassa. Ja aamulla on nukkunut kesäajan ysiin, mutta kello näyttää vasta kasia.

Mun sisäinen kello ei ilmoita kellonaikoja vaan sen, että nukuttaako vai ei. Kyse on siitä saanko 8h hyvää unta ennen kellonsoittoa aamulla. Kesäajassa alkaa nukuttaa myöhemmin (esimerkiksi puolilta öin), joten saan vähemmän unta (kun pitää herätä vaikka klo. 6.00), kuin talviajassa, jolloin aikaisempi pimeän laskeutuminen alkaa nukuttaa (tekee mieli mennä sänkyyn jo kympin jälkeen illalla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi