Laitosten ja firmojen laitoshuoltajat / siivoojat
Ihan vain kiinnostaisi tietää, minkä verran siivoojat / laitoshuoltajat noin niin kuin yleensä alkavat kiinnostua työnantajansa käyttämistä välineistä ja tarvikkeista, ja hankkivat niitä itselleen kotiinsa.
Mahtaako olla yleistä, että näin käy?
Esim. käsidesit, puhdistusaineet, harjat, roskapussit, käsipaperit: alkaako samoja tuotteita
löytyä ihan kotikomeroista hyvinkin pian? Kuinka kauan tällainen kiinnostus kestää?
Onko tutkittua tietoa?
Kommentit (10)
Ammattilaisena käytän vain ammattikäyttöön tarkoitettuja aineita, enkä siivoa kotianikaan markettuotteilla. Kampaajakaan tuskin käyttää kotonaan Linna-shampoota... en välttämättä osta juuri samoja tuotteita kuin töissä käytän, mutta monta itse kokeilemaani tuotetta on kyllä tullut tilattua töihinkin. Ja jos tarkoitut kysymykselläsi varastanko aineita ja tavaroita työnantajaltani, niin en. Palkka on surkea, mutta varkaaksi ei ole tarvinnut silti ryhtyä.
Saahan sitä tukusta ostettua alennuksella välineitä ja aineita kotiinkin. Onhan hyvillä välineillä mukava siivota, esim. tavallisissa kaupoissa myytävät mikrokuitupyyhkeet on ihan kuraa.
Löytyy myös koko lähipiiriltä pientä korvausta vastaan.
Jollakinhan hekin hurjaa tiliään kompensoi.
Myös laitosten keittiöistä lipsahtelee pientä täydennystä omoiinkin kaappeihin.
Keittiön väen kanssa yhteistyössä tietenkin, niin ei näy hävikissä.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Meinaatko, että sieltä työpaikalta pöllittäisi välineitä kotiin?
En, en missään nimessä, herttinen.!
Ajatus oli, kuinka laadukkaina työntekijät kokevat ammatissaan käyttämiään aineita, tarvikkeita ja tavaroita, joihin tutustuu siellä sun täällä. Uskooko niiden vetovoimaan myös vapaa-ajalla?
Varastaminenhan on kiellettyä ja rumaa.
Monilla siivoojilla on kotona sellainen käsipaperiautomaattikin, kun paperia tarttuu töistä niin paljon mukaan.
Olen joskus vuosia sitten kuullut huhuja siivoojasta, jolla olisi kunnon siivouskärrytkin isossa omakotitalossaan (varakas mies).
Fair Play kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, en missään nimessä, herttinen.!
Ajatus oli, kuinka laadukkaina työntekijät kokevat ammatissaan käyttämiään aineita, tarvikkeita ja tavaroita, joihin tutustuu siellä sun täällä. Uskooko niiden vetovoimaan myös vapaa-ajalla?
Varastaminenhan on kiellettyä ja rumaa.
No paikasta riippuen, ihan joka paikassa niihin välineisiin ei panosteta juuri ollenkaan. Olen minä kunnolliset kuivaimet ja sen sellaisia hankkinut kotikäyttöön.
Aineista oikeastaan vain teho100 on sellainen jota otan tarvittaessa kotiinkin. Meillä on siis sallittua vähäisissä määrin "lainata" aineita.
Mitään muuta en kaipaile kotona ja em. ainettakin vain todella harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Aineista oikeastaan vain teho100 on sellainen jota otan tarvittaessa kotiinkin. Meillä on siis sallittua vähäisissä määrin "lainata" aineita.
Mitään muuta en kaipaile kotona ja em. ainettakin vain todella harvoin.
Lisäänpä sittenkin vielä kalkinpoistoaineen.
Ainoastaan mattopesurin olen ostanut työpaikaltani saamani positiivisen kokemuksen vuoksi. Sillä voi pestä myös muita tekstiileitä ja huonekaluja. Muuten käytän ihan marketti kamaa koska joudun töissä haistelemaan samoja aineita päivät pitkät niin haluan kotona käyttää eri tuoksuisia aineita. Mopit ja kuivaimet myös marketista.