Avoimuus täysin hukassa – junttako vihreitä pyörittää?
"Vihreiden puheenjohtajavalinta lähenee, siihen on enää neljä päivää. Ehdokkaita on ilmaantunut yksi. Hiljaisuus herättää kysymyksen, millainen junttameininki avoimuuttaan mainostavassa puolueessa on päällä, ihmetelee politiikan erikoistoimittaja Timo Haapala."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005882388.html
Salaiset keskustelut ja suljetut kokoukset. Siinäkö esimakua mitä tapahtuu, jos Vihreät joskus pääsee hallitukseen?
Kommentit (79)
VierailijaVieläpä sellainen, joka houkuttelisi Vasemmistoliittoon karanneet äänestäjät takaisin - ja samaan aikaan vetoaisi Kokoomuksen vihersiipeen. On pikkuisen haastetta siinä.[/quote kirjoitti:
Oikeisto menettiin kokoomukselle kun Antero Vartia ilmoitti, ettei lähde seuraaviin eduskuntavaaleihin. Kannattaa keskittyä ihan vasemmiston äänestäjien takaisinkalasteluun, sieltä voi jokusen saada takaisin, vaikka sipilöinnit tekevät siitäkin hankalaa.
Vihreät ovat vihollisiani ja toivon niille puolueena ja ihmisinä kaikkea mahdollista pahaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Timo Haapala, tuo Sipilän hallituksen fanipoika nro 1, ihmettelee Vihreiden junttameinkiä :D.
Kuka toimittaja saa sitä ihmetellä? Taisi Timo roimia Hallitusta tuossa männäviikolla aika pahasti irtisanomislain tiimoilta, jos seurasit?
Joku muu kuin toimittaja, joka itse ihailee hallitusta, minkä toimintapa muistuttaa lähinnä diktatuurista sotilasjunttaa. Ikinä ei peräännytä vapaaehtoisesti, vaan ainoastaan pakon sanelemana.
Toki Sipilän toiminta on mennyt niin pelleilyksi, että edes Haapala ei sitä voi siitä enää kehua.
Vierailija kirjoitti:
Ai ei muka siirrytä vihreistä perussuomalaisiin? Juurihan tiedostava eliitti meni kauhuissaan kieltämään vihreiden entisen kansanedustajan Eero Paloheimon alustuksen Helsingin kirjamessuilta, missä tämä olisi esitellyt uutta ympäristöaiheista kirjaansa. Syytöksiä äärioikeistolaisesta ajattelusta taidettiin heittää mukaan soppaan. Ei taida vihreät olla ympäristön asialla, jos heidänkin mielestään ympäristöihmisillä ei ole asiaa julkisiin tilaisuuksiin.
Vihreiden suosion tippuminen ei ole näkynyt persujen suosion nousuna, vaan persujen kannatus on silti junnannut paikallaan tai ollut pienessä laskussa. Vasemmistoliiton suosio on taas kasvanut hienoisesti ja demarien räjähmysmäisesti. Siitä voi päätellä mihin niitä ääniä valuu.
Miksi muuten vihreiden kannatuksen alamäestä puhutaan niin paljon, mutta kokoomuksen kannatuksen alamäestä ei mainita missään sanallakaan missään? Kokoomuksen kannatus on laskenut noin neljä prosenttia samalla aikavälillä kuin vihreiden on laskenut noin viisi prosenttia. Aika kova pudotus sielläkin ollut
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten vihreiden kannatuksen alamäestä puhutaan niin paljon, mutta kokoomuksen kannatuksen alamäestä ei mainita missään sanallakaan missään? Kokoomuksen kannatus on laskenut noin neljä prosenttia samalla aikavälillä kuin vihreiden on laskenut noin viisi prosenttia. Aika kova pudotus sielläkin ollut
Vihreissä se romahdus tarkoittaa puolueen oikeiden arvojen paljastusmista. Vielä tovi sitten Vihreitä pidettiin luontopuolueena vaikka se ei ole ollut sitä vuoden 2006 jälkeen. Touko ja muut näyttivät mitä politiikkaa Vihreät oikeasti ajavat. VIlle Niinistöllä oli sen verran hyvä pelisilmä, että piti tuon puolen piilossa ja puolueesta sai normaalin kuvan. Nyt kun totuus on paljastunut, niin normaalit äänestäjät siirtyvät muihin puolueisiin.
Kunpa löytyisi rohkeutta sen verran, että Ville laitettaisiin uudelle kierrokselle. Muuten mennään pohjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreissä se romahdus tarkoittaa puolueen oikeiden arvojen paljastusmista. Vielä tovi sitten Vihreitä pidettiin luontopuolueena vaikka se ei ole ollut sitä vuoden 2006 jälkeen. Touko ja muut näyttivät mitä politiikkaa Vihreät oikeasti ajavat. VIlle Niinistöllä oli sen verran hyvä pelisilmä, että piti tuon puolen piilossa ja puolueesta sai normaalin kuvan. Nyt kun totuus on paljastunut, niin normaalit äänestäjät siirtyvät muihin puolueisiin.
Vihreillä ei ole muita yhteneviä arvoja luonnonsuojelun lisäksi, se on puolueen ongelma. Täytyy arvailla millainen henkilö johtoon otetaan ja viimeksi tuli demokraattisella äänestykellä stereotyyppinen alfaurosÄIJÄ. Se osoittautui täysin vääräksi henkilöksi, skandaalia skandaalin perään ja kannatus alas 5,5%:lla. Nyt näköjään uuden pj:n tie tasoitetaan kuliseissa valmiiksi ja pidetään näytösvaalit, joiden tulos on päätetty etukäteen. Ihan ymmärrettävää Toukon floppauksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kunpa löytyisi rohkeutta sen verran, että Ville laitettaisiin uudelle kierrokselle. Muuten mennään pohjaan.
Haavisto olisi paras valinta jos vaalimenestys kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haavisto olisi paras valinta jos vaalimenestys kiinnostaa.
Taitaa olla ainoa hyvä vaihtoehto. Niinistön on vaikea palata hommiin ilman että näyttää Putinilta. Mutta persuna kannatan Emmaa siihen paikalle. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelee rassukka, että vihreitä on kalasteltavissa perzepuolueen äänestäjäksi ;-D
Jos joku sinne päin lipsuu, niin ei kyllä vihreiden äänestäjät. Sen verran kaukana puolueiden kannattajat ovat toisistaan.
Kuvittelee ihan oikein. Minä olen siirtynyt persupuolueen äänestäjäksi nimenomaan Vihreistä. Keväällä 2015 kampanjoin tälläkin palstalla, että liberaalit ihmiset äänestäisivät vihreitä ehdokkaita. Luonnollinen koeastelma osoitti, että olin väärässä. Tällä hetkellä liberaalia asiaa ajavat parhaiten Halla-aho ja kumppanit.
Minä taas siirryin kokoomuksesta persuihin. Nyky kokoomus ei aja suomen kansan asiaa. En ole liberaali, mutta aikanaan kun vihreät oli oikeasti vihreitä ja luontoa lähellä olisin voinut heitä äänestää, näin jälkikäteen ajateltuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kimmo Helistö puheenjohtajaksi, niin saadaan kannabiksen laillistamiselle alkuvauhdit.
Jos vihreiden äänestäminen takaisi kannabiksen laillistamisen, minä äänestäisin vihreitä ensimmäisen kerran elämässäni.
Mä en ymmärrä miksi joillekin kannabis on henki ja elämä. Sitten ne vielä väittää ettei se aiheuta riippuvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelee rassukka, että vihreitä on kalasteltavissa perzepuolueen äänestäjäksi ;-D
Jos joku sinne päin lipsuu, niin ei kyllä vihreiden äänestäjät. Sen verran kaukana puolueiden kannattajat ovat toisistaan.
Kuvittelee ihan oikein. Minä olen siirtynyt persupuolueen äänestäjäksi nimenomaan Vihreistä. Keväällä 2015 kampanjoin tälläkin palstalla, että liberaalit ihmiset äänestäisivät vihreitä ehdokkaita. Luonnollinen koeastelma osoitti, että olin väärässä. Tällä hetkellä liberaalia asiaa ajavat parhaiten Halla-aho ja kumppanit.
Minä taas siirryin kokoomuksesta persuihin. Nyky kokoomus ei aja suomen kansan asiaa. En ole liberaali, mutta aikanaan kun vihreät oli oikeasti vihreitä ja luontoa lähellä olisin voinut heitä äänestää, näin jälkikäteen ajateltuna.
Sama juttu. Olen äänestänyt kokoomusta aina mutta stupidon jälkeen en enää ole pystynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Timo Haapala, tuo Sipilän hallituksen fanipoika nro 1, ihmettelee Vihreiden junttameinkiä :D.
Kuka toimittaja saa sitä ihmetellä? Taisi Timo roimia Hallitusta tuossa männäviikolla aika pahasti irtisanomislain tiimoilta, jos seurasit?
Joku muu kuin toimittaja, joka itse ihailee hallitusta, minkä toimintapa muistuttaa lähinnä diktatuurista sotilasjunttaa. Ikinä ei peräännytä vapaaehtoisesti, vaan ainoastaan pakon sanelemana.
Toki Sipilän toiminta on mennyt niin pelleilyksi, että edes Haapala ei sitä voi siitä enää kehua.
Pelkkä mutuilija siellä. Pistä jotain muuta, kuin omia höpinöitäsi todisteeksi.
Öräs Tynkkynen jäi pois :D
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/263278-oras-tynkkynen-sanoo-ei-puheenj…
Ei lähde Salen veljenpoika kisaan mukaan ja jää eduskunnastakin pois. Haavisto on viimeinen oljenkorsi, joka voi vielä pelastaa tilanteen.
Ei taida tulla mitään :D Ville Niinistökin kieltäytyi kunniasta – miksi juuri kukaan ei halua johtaa vihreitä?
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005883490.html
Vihreiden kannattaisi tosiaan hamuta ääniä oikealta. Vasemmistolaiset äänestävät jo omia puolueitaan. Alanko-Kahiluodon soteöyhötys ei kiinnosta enää ketään joka tapauksessa.
Miksei Emma 'katastrofi' Kari kelpaa? En usko, että se Toukoa pahemmin voi mokata. Sitä paitsi ainahan sitä voi uupua jos ei homma olekaan hauskaa.
Ai ei muka siirrytä vihreistä perussuomalaisiin? Juurihan tiedostava eliitti meni kauhuissaan kieltämään vihreiden entisen kansanedustajan Eero Paloheimon alustuksen Helsingin kirjamessuilta, missä tämä olisi esitellyt uutta ympäristöaiheista kirjaansa. Syytöksiä äärioikeistolaisesta ajattelusta taidettiin heittää mukaan soppaan. Ei taida vihreät olla ympäristön asialla, jos heidänkin mielestään ympäristöihmisillä ei ole asiaa julkisiin tilaisuuksiin.