Miksi kukaan ei ole vielä keksinyt automaattista sähköpostiin lähetettävää kuittia lähimaksun yhteyteen?
Tässä siis idea ilmaiseksi kehiteltäväksi:
Rekisteröit pankkisi kanssa sähköpostiosoitteen, mihin kaikista tekemistäsi lähimaksuista lähetetään kuitti. Aina kun maksat lähimaksulla, sinun ei tarvitse enää pyytää paperikuittia, vaan se tulee sähköisesti välittömästi kännykässäsi olevaan sähköpostiin. Myös appi olisi mahdollinen. Kaikki tarvittava tekniikka on jo olemassa.
Miltä kuulostaa?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan todellakaan halua sähköpostiani tukkimaan mitään kuitteja pikku lähimaksuostoksista. En ota niistä kuitteja ikinä, en tee niillä mitään.
Tällöin voisit tietenkin valita myös tämän vaihtoehdon. Tai saada koottuna kerran viikossa tai kuukaudessa. Moni kuitenkin haluaa saada jonkun dokumentin siitä, kuka on veloittanut tiliäsi, koska ja kuinka paljon.
Keksin tähän jo heti parannusehdotuksen: kaksisuuntainen viestitys lähimaksussa!
Kun lähimaksussa pääte tekee veloituksen, se samalla lähettää kännykässä olevalle apille kuitin sisältämän tiedon ja kännykkä näyttää saman tien "Veloitus 12,50 euroa, ravintola XX". Maksukortti pitäisi tietenkin tällöin olla kännykkäkotelossa, jotta kortti ja puhelin toimisivat yhdessä yhtä aikaa. Tänä päivänähän asiakas ei saa mitään sähköistä informaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan todellakaan halua sähköpostiani tukkimaan mitään kuitteja pikku lähimaksuostoksista. En ota niistä kuitteja ikinä, en tee niillä mitään.
Tällöin voisit tietenkin valita myös tämän vaihtoehdon. Tai saada koottuna kerran viikossa tai kuukaudessa. Moni kuitenkin haluaa saada jonkun dokumentin siitä, kuka on veloittanut tiliäsi, koska ja kuinka paljon.
Näenhän minä sen sieltä verkkopankista selaamalla tilitapahtumia. Luulen että on aika harvoja joille tämä ei riitä ja kaipaisivat mitään paperista tai sähköistä kuittia lisäksi.
Ap yrität nyt ratkaista ongelmaa jota ei olekaan. Mikään firma ei ala rakentaa tuollasia taustajärjestelmiä ja mobiiliappeja tuota varten, koska juuri ketään ei kiinnosta saada kuitteja tuolla tavalla. Verkkopankista saa haluttaessa kätevästi katsottua myös lähimaksujen veloitukset, että milloin, kuinka paljon ja kenelle on mennyt rahaa.
Tollanen on jo, oikeestaan parempi. OP pivo.
Kun olen maksanut niin samantien piippaa puhelimessa.
Tosin kaikissa kaupoissa ei toimi, kauppa velottaa jotenkin jäljessä?
Vierailija kirjoitti:
Ap yrität nyt ratkaista ongelmaa jota ei olekaan. Mikään firma ei ala rakentaa tuollasia taustajärjestelmiä ja mobiiliappeja tuota varten, koska juuri ketään ei kiinnosta saada kuitteja tuolla tavalla. Verkkopankista saa haluttaessa kätevästi katsottua myös lähimaksujen veloitukset, että milloin, kuinka paljon ja kenelle on mennyt rahaa.
Ettekö te urpot nykynuoret tajua, mitä eroa on kuitilla ja tiliotteella? No, minäpä kerron. Kuitti on se kirjanpidon tosite, jonka perusteella voitte osittaa maksaneenne. Tiliote taas on pankin selvitys siitä, millaisia veloituksia ja panoja tilillenne on tehty. Siitä ei millään tavalla ilmene veloituksen oikeellisuus tai virheellisyys. Jos olutravintola veloittaa oluesta 60 euroa (vaikka piti olla 6 euroa), ette millään pysty osoittamaan virhettä, jos teillä ei ole kuittia siitä, mitä olette ostanut.
Itellä tulee kuitit mobiilipankkiin s-korttia käytettäessä. Toki pätee vain, kun asioin s-kaupassa. Vielä kun saisivat tuon sähköisen asioinnin myös ravintoloihin. Tiedustelin asiaa, niin ei ainakaan lähitulevaisuudessa oteta siellä käyttöön. Mikä on aika tyhmää, koska firman kirjanpidolle se on se ja sama, onko kuitit sähköisessä tai paperimuodossa. Itse asiassa sähköinen olisi helpompi ja halvempi. Jotkut kirjanpitoyritykset ottavat hinnan jokaisesta paperisesta kuitista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te urpot nykynuoret tajua, mitä eroa on kuitilla ja tiliotteella? No, minäpä kerron. Kuitti on se kirjanpidon tosite, jonka perusteella voitte osittaa maksaneenne. Tiliote taas on pankin selvitys siitä, millaisia veloituksia ja panoja tilillenne on tehty. Siitä ei millään tavalla ilmene veloituksen oikeellisuus tai virheellisyys. Jos olutravintola veloittaa oluesta 60 euroa (vaikka piti olla 6 euroa), ette millään pysty osoittamaan virhettä, jos teillä ei ole kuittia siitä, mitä olette ostanut.
Nuo on kyllä niin harvinaisia tilanteita että kun se yhdistetään vielä siihen että lähimaksun raja on vain 25 euroa (ne maksujärjestelmät ei edes siis suostu siirtämään eteenpäin yli 25 euron maksutapahtumaa jos siellä on maksutapana koneelta CONTACTLESS eli lähimaksu) joten kovin suurta vahinkoa ei voi syntyä, joten jotenkin ei kiinnosta yhtään.
Tunkekaa lähimaksunne sinne minne ei päivä paista
Arvaan että AP on nainen joka säilyttää jokaisen maitpurkin kuititkin hamaan tulevaisuuteen ja muutenkin hamstraa kaiken ? JOs joskus tarttee,tai jos joskus pitää tarkistaa mitä silloin 1998 joulukuun eka maanantaina tulikaan ostettua.