Avioliitossa elävät: Miten usein olette liittonne aikana ihastuneet johonkin toiseen ihmiseen kuin puolisoosi?
15 vuotta naimisissa ja nyt voi sanoa, että en ole ihan pystyyn kuollut sisältä vaan vielä joku saa sukat pyörimään. Eikä se ole oma mies. En tietenkään asian suhteen toimi, mutta silti. Kiva tuntea, että vielä tuntee. ;-)
Kommentit (28)
En kertaakaan. Kun olen rakastunut ja sitoutunut, en edes näe silloin muita miehiä. Aviossa 18 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
20 vuoden aikana kerran. Oli ihanaa ja kamalaa samaan aikaan. En tehnyt tietenkään mitään, mutta kesti kauan ennen kuin tunteet meni ohi. Nyt vaan fantasioin ihan muista jutuista, toiset tosielämän ihmiset ei edelleenkään iske, oma mies on ykkönen, kaikkinen vikoineen ja ihanuuksineen. :)
Niinpä. Sen verran tässä on realisti, että ei se toinen kuitenkaan sen kummempi ole kuin oma mies. Vikoja löytyy varmasti hänestäkin. Ja että paljastaisin omat huonot puolet jollekin uudelle? Ehei, ellei ole joskus ihan pakko. Mutta nautitaan nyt tunteesta.
ap
Joka kerta, kun katson itseäni peilistä.
No houkuttelevaa tilannetta, mutta tilanne pysyi ns. "lapasessa" eli flirtin puolella. Yhdessä oman miehen kanssa jo 26 vuotta. En todellakaan ihastu helposti eli pitää olla aika karismaattinen ja puoleensavetävä, että tuntuisi missään.
Ainoa ajatuksia herättävä asia on, että oma mieheni on pettänyt. Miksi itse olisin häntä parempi? Siksi, että en arvosta pettäjiä ja tiedän, miltä se tuntuu. Tämä on ehkä ainoa asia, joka jäi mietityttämään näissä houkuttelevissa tilanteissa. Ehkä siksi en pode pikku ihastuksesta syyllisyyttä, sillä se kuuluu mielestäni ihmisyyteen. Se, miten asian suhteen toimii on toinen juttu.
Muutaman kerran, eli tarkemmin ehkä 2-4 kertaa 21 vuoden parisuhteen aikana. Yksi ihastus on jonkunlainen kestoihastus nuoruuden aikaiseen mieheen, jonka kanssa osumme yhteen silloin tällöin, muut ihastukset ovat olleet mukavia hymyilyttävä juttuja ja juttu tuokioita, joissa en voinut edes kuvitella seksiä. Ne ovat myös tulleet ja menneet, mutta osuneet sellaiseen hieman tylsempää parisuhteen hetkeen ja myös ikäkrisiin.
Mitään pahaa en ole tehnyt ja jälkeenpäin olen miettinyt, että näihin miehiin tutustumisella on ollut joku hyvä tarkoitus elämässäni. Heiltä olen saanut sitä jotakin hyvää luottamusta itseeni ja myös kipinää parisuhteeseen. Miehet ovat tienneet ihan alusta asti, että olen naimisissa, minulla on lapsia ja etten ole eroamassa.
Kestoihastuksenikin on minulle enemmän sellainen mukava yksityinen päiväuni, jota en ikinä toteuttaisi, mutta jota voin miettiä kun siltä tuntuu. Tämä ihastukseni kohde on myös kestoihastunut minuun, mutta nyt meidän aikamme ei ole. Ehkä joskus on, tai sitten ei.
10 vuoden aikana en vielä kertaakaan. Olen aika hissukka enkä tapaa kauheasti ihmisiä työ- enkä vapaa-ajan kuvioissa.
En varsinkaan toista sukupuolta.
En ihastu helposti. Sellaista tapahtuu ehkä kerran 10 vuodessa, vaikka olisin vapaakin.
Vierailija kirjoitti:
En kertaakaan. Kun olen rakastunut ja sitoutunut, en edes näe silloin muita miehiä. Aviossa 18 vuotta.
Juu, sokea ei näe ja tunteeton ei tunne.
Kerran 29v liiton aikana.
Avioliitto meinasi sen vuoksi mennä.
Suutelin ainoastaan ja kerroin kyllä miehelleni.
Anteeksi antoi ja olemme sen jälkeen eläneet avioliiton parasta aikaa.
Joutui molemmat miettimään miksi näin kävi.
Puhuminen ja toisiensa huomioiminen on tärkeää ❤️
Kaksi kertaa olisin syventänyt työkaveruuden salasuhteeksi, jos tunteitteni kohde olisi ollut samassa moodissa. Onneksi eivät olleet.
Kevytihastun varmaan kerran kuussa, mutta sillä ei ole mitään tekemistä oikean rakkauden kanssa, eli ei tulisi edes mieleen tehdä asialle mitään. Nautin kevyestä flirtistä ja kauniista ja hauskoista ihmisistä. Kotoa löytyy silti se kaikin puolin paras.
Silleen kiva, että hormonit hyrrää, koskaan ei tule aviovuoteessa tylsää.
5 v aikana kaksi kertaa, joista toinen ihastus kestänyt jo 2 v ja on aika vakava.
N45
Vierailija kirjoitti:
Me olemme olleet naimisissa 22 vuotta ja enpä ole tainnut ihastua kertaakaan näiden vuosien aikana. Ei ole tarvinnut edes miettiä mitään sitoutumisia, mutta ei vain ole tullut ihastuttua, kun tuntuu, että edelleenkin on ukkokultaansa niin rakastunut
Exän kanssa jatrkuvasti, kertoi avioliiton tilasta, en saanut siinä sitä mitä vailla olin. Mutta ymmärsin kyllä tilanteen, ihastuksia tulee ja menee, mihinkään pidemmälle se ei johtanut.
Nyxän kanssa ei koskaan. Minulla on hyvä, turvallinen suhde ja rakastava mies. "Tarpeet" täyttyy niin henkisellä kuin fyysisellä puolella. Luottamus, se.
Vierailija kirjoitti:
Kerran 29v liiton aikana.
Avioliitto meinasi sen vuoksi mennä.
Suutelin ainoastaan ja kerroin kyllä miehelleni.
Anteeksi antoi ja olemme sen jälkeen eläneet avioliiton parasta aikaa.
Joutui molemmat miettimään miksi näin kävi.
Puhuminen ja toisiensa huomioiminen on tärkeää ❤️
Miksi avioliitto meinasi mennä vaikket edes pettänyt? Eikai nyt yksi pelkkä suudelma kolmekymmenvuotista liittoa voi kaataa!
Ja mikä avioliiton sitten käänsi teidän "parhaaksi ajaksi"? Kuinka paljon tuosta kriisistä on aikaa?
Kunnon ihastuminen on merkki siitä, että omassa suhteessa on jotain pahasti pielessä. Nämä ”kevytihastumiset” sitten erikseen, mitä lie ovatkin kun en ole koskaan kokenut, mutta ilmeisesti toiset ihastuilevat vaikka lyhtypylvääseen vähän väliä.
En tiedä pitäisikö huolestua, mutta 15vuoden aikana olen ihastunut lukuisia kertoja muihin miehiin. ihastusta voi jatkua useita vuosiakin esim. kaupan lihatiskin mieheen, nettituttuun jne... saatan ihastua viikossa useita kertoja johonkin tuntemattomaankin jota en sitten koskaan enää kohtaa.
Olin avioliitossa 20 vuotta, ja olisiko ollut 1-2 kertaa sinä aikana.
Nyt olen toisella kierroksella, eikä ole vielä ollut viimeisen neljän vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä pitäisikö huolestua, mutta 15vuoden aikana olen ihastunut lukuisia kertoja muihin miehiin. ihastusta voi jatkua useita vuosiakin esim. kaupan lihatiskin mieheen, nettituttuun jne... saatan ihastua viikossa useita kertoja johonkin tuntemattomaankin jota en sitten koskaan enää kohtaa.
No mutta ei tuollaisia lasketa ihastumiseksi, eihän noissa ole mitään tunteita.
20 vuoden aikana kerran. Oli ihanaa ja kamalaa samaan aikaan. En tehnyt tietenkään mitään, mutta kesti kauan ennen kuin tunteet meni ohi. Nyt vaan fantasioin ihan muista jutuista, toiset tosielämän ihmiset ei edelleenkään iske, oma mies on ykkönen, kaikkinen vikoineen ja ihanuuksineen. :)