Vanhemmat, miettikää tarkkaan lapselle annettavia nimiä, myös käännettynä.
Ei aikaakaan, kun tapasin nuoren naisen nimeltä Anna-Pauliina. No ei hän nimelleen mitään voi, tai voisi jos haluaisi, mutta lienee hänen asiansa haluaako vaihtaa. En tiedä, onko koskaan kukaan kysynyt, haluaako hän Panna Auliina, en kysynyt minäkään. Asiallisesti hoidin asiakaspalvelutilanteen ja hymyilin sisäänpäin. Joku muu ei ehkä siihen olisi pystynyt.
Äsken asiakkaana oli Pekka Kalle. Toki pelkkää ensimmäistä nimeä käytämme, mutta henkkarit pyysin ja näin nimen.
Kommentit (14)
Nauroin ääneen Pekka Kallelle. On sitäki poloista nimellä paiskattu.
Huokaus. Varmin tapa antaa lapselle vääränlainen nimi on katsoa sen "hyväksyttävyys" tältä palstalta, koska melko varmasti täältä löyty aina joku joka keksii kertoa, miksi ainakin se yleisesti hyväksytty ja annettu nimi on ainakin vääränlainen ja jota ei missään nimessä ainakaan saisi valita ja antaa. Sukunimen valinta on paljon helpompaa koska se on aina väärin valitsi tai pääätti siitä itse myöhemmin itse mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan kertoo vain sun kieroutuneesta mielestä, ei muusta.
Ehkäpä niin, mutta m̶u̶n̶a̶n̶s̶a̶a̶n̶n̶o̶s̶ sananmuunnos on jokaisen 12-vuotiaan arsenaalissa yksi niistä hauskimmista jutuista joilla voi luokkakavereita piinata.
Juu, ja sittenhän on nämä meille hyvinkin viattomat supisuomalaiset nimet, jotka muualla maailmassa voivat tarkoittaa hyvinkin härskiä tai synkkää asiaa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/117784/ketju/ilonpilauspino___mita_hass…
Vierailija kirjoitti:
Huokaus. Varmin tapa antaa lapselle vääränlainen nimi on katsoa sen "hyväksyttävyys" tältä palstalta, koska melko varmasti täältä löyty aina joku joka keksii kertoa, miksi ainakin se yleisesti hyväksytty ja annettu nimi on ainakin vääränlainen ja jota ei missään nimessä ainakaan saisi valita ja antaa. Sukunimen valinta on paljon helpompaa koska se on aina väärin valitsi tai pääätti siitä itse myöhemmin itse mitä tahansa.
Piusaa löpöä.
Ap varoittaa, että on olemassa hänenlaisiaan ihmisiä. Kiitos ja hei.
Ala-asteella luokallani oli poika nimeltä Asser. Toiset haukkuivat "p*rs*ttäjäksi" sillä englannista suomeksi käännettynä ass on mitä on. Ja -er pääte. Teacher, singer, runner... Opettaja, laulaja, juoksija... Kävi sääliksi. :(
keksitty tarina. viimeistään viimeinen kohta paljastaa asian. asiakkaita ei pätevä asiakaspalvelija etunimellä kutsu, ellei asiasta ole sovittu.
Sirpa Kyllikki kannattaa laittaa nimeksi lapselle.
Kyllä olisin miettinyt mutta mies pakotti ottamaan sisarukseen rimmaavan nimen. Olisihan niitä nimiä muitakin ollut. Sen olen huomannut että nimistä on tullut trendinimet aina kuitenkin. Ihan vahingossa ja ennen toisia.
Tuohan kertoo vain sun kieroutuneesta mielestä, ei muusta.