Hyvin istuvien farkkujen osto on lähes mahdotonta!
Kaupassa kun sovitat, ne voivat siinä kohtaa tuntua hyviltä ja näyttääkin siltä. Annas olla kun olet pukenut ne aamulla päällesi ja alat aamupäivän aikana huomaamaan kun ne valuvat, muodostuu polvipussit ja mystisesti kangas tuntuu venyvän niin että housut näyttävät paria numeroa liian isoilta. Palautus ei tietty onnistu kun ovat käytetyt ja laput revitty irti. Kaapissa seisoo tälläkin hetkellä kahdeksat tuollaiset farkut.
No, ratkaisuna tarjotaan ostamaan sovittaessa liian kireät farkut. Pitäisi siis kulkea aluksi rivonnäköisissä housuissa joissa keskisauma tekee cameltoen, uppoaa kankkujen väliin ja mahamakkarat pursuaa vyötärönauhan yli. Ei kiitos.
Käytänkin nykyään pääasiassa hameita.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Tuttua touhua täälläkin. Samoin on vähän muidenkin vaatteiden kanssa. Kaupassa näyttää ihan hyvältä mutta kun kotona laittaa päälle niin ihan hirveältä näyttää. Valehteleeko peilit kaupassa niin paljon vai mistä johtunee?
Joidenkin kauppojen peilit hoikentaa ja pidentää.
Cameltoen saa ostettua erikseen, joten sitä on turha esitellä kireissä farkuissa.
Olisiko myyjistä apua, kun etsit farkkuja? Osa heistä on todella asiantuntevia.
Ratkaisu tähän on se, että menet oikeaan farkkuliikkeeseen ja ostat ne suunnilleen satasen farkut. Esim Liu Jo on suunniteltu naisille.
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu tähän on se, että menet oikeaan farkkuliikkeeseen ja ostat ne suunnilleen satasen farkut. Esim Liu Jo on suunniteltu naisille.
Mulla on farkkuja jotka on ostettu myyjän kanssa. Ja kalliitakin sellaisia. En muista merkkejä. Parhaimmat on tällä hetkellä lindexin alennusmyynnistä ostetut, muita en käytäkään. Yhdet mistä tykkäsin oli guessin, mutta ko. mallia ei kai enää tehdä kun en ole mistään löytänyt. Ap
Mulle 34 tuuman lahje on liian lyhyt. Eipä löydy farkkuja. Tai minkäänlaisia housuja.
Strech tai mikä lieneekään on hyvä keksintö farkuissakin.Nykyisissä sitä on aivan liikaa. Mulla on parit vanhat strech farkut ja ero uudempiin on huomattava.
Ne vanhat tuntuvat ja näyttävät farkkukankaalta, uudemmat enemmänkin vain puuvillalta.
Lisäksi ne uudemmat ovat kesällä kuumat ja talvella kylmät , koska niissä on niin paljon keinokuitua.
Istuvuuden lisäksi mulla ainakin on toinenkin ongelma, mistä löytää farkut jotka joustavat vähän ja ovat kuitenkin farkut eivätkä mitkään legginssit.
Vierailija kirjoitti:
Strech tai mikä lieneekään on hyvä keksintö farkuissakin.Nykyisissä sitä on aivan liikaa. Mulla on parit vanhat strech farkut ja ero uudempiin on huomattava.
Ne vanhat tuntuvat ja näyttävät farkkukankaalta, uudemmat enemmänkin vain puuvillalta.
Lisäksi ne uudemmat ovat kesällä kuumat ja talvella kylmät , koska niissä on niin paljon keinokuitua.
Istuvuuden lisäksi mulla ainakin on toinenkin ongelma, mistä löytää farkut jotka joustavat vähän ja ovat kuitenkin farkut eivätkä mitkään legginssit.
Eihän nykyisin farkkuina myytävissä housuissa ole juurikaan puuvillaa. Monet merkkifarkutkin ovat suurelta osin keinokuitua.
Minä olen löytänyt gina tricosta hyvät farkut. Minun ongelmani on omenavartalo ja hoikat jalat. GT farkut ova hyvät, niissä on korkea vyötärö eivät valahda eivätkä levähdä. Vyötärössä on elastaania sen verran että voin ostaa jaloista istuvat housut. Lyhentää ne toki putää mutta en ole aikuisiälläni juuri koskaan löytänyt sopivan pituisia housuja.
Niissä on nykyään elastaania niin, että ne näyttävät leggingseiltä ja valuvat kuin huonot sukkahousut. Näitä on kalliillakin merkeillä.
Mulla on kapea vyötärö ja muhkea hanuri. Vaikeaa on joskus mutta kyllä mulle silti H&M, ginatricot ym farkut istuu hyvin kun valitsee vaan tarpeeksi napakan koon. Kaupassa pitää olla kireät päällä koska löystyvät käytössä ja pesuissa.
Leviksellä on monia hyviä malleja.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen löytänyt gina tricosta hyvät farkut. Minun ongelmani on omenavartalo ja hoikat jalat. GT farkut ova hyvät, niissä on korkea vyötärö eivät valahda eivätkä levähdä. Vyötärössä on elastaania sen verran että voin ostaa jaloista istuvat housut. Lyhentää ne toki putää mutta en ole aikuisiälläni juuri koskaan löytänyt sopivan pituisia housuja.
Kiitos vinkistä! Sama vartalomalli ja se on suuri ongelma housujen ostossa jne.
Mä olen löytänyt yhdet farkut, joissa taskut oikeilla kohdilla ja tarpeeksi kapeat, muttei pillit lahkeet. Toisia ei tunnu löytyvän. Ei saisi olla myöskään kovin venyvät, vaan sellaiset napakammat.
Itse en osta kivijalkaliikkeistä farkkuja enää ollenkaan, tilaan aina kotiin niin että pääsen kunnolla kävelemään farkut jalassa. Kun vähän aikaa kävelee, niin ne farkut "valuu" ja asettuu oikeisiin paikkoihin. Sitten näkee, että miten ne oikeasti istuu. Sovituskopissa on paha arvioida, kun eihän siellä pysty liikkumaan kunnolla.
Itse ostan vähän tiukemmat ja pidän niitä kotona kunnes ne on sopivasti löystynyt.
Löydättekö kukaan alle 160cm farkkuja, joita ei tarvitse lahkeista kääntää? Kaikki 30" ovat hyvin pitkiä ja jäävät rullalle nilkkoihin. Nilkkafarkut ovat ns. normaalinpituiset, mutta niitäkin monesti joutuu kääntämään.
Minulla alkaa helposti juurikin pepusta roikkumaan, vaikka ostaisin kuinka kireät tahansa. Pieni pylly ja istumatyö :(
Osta seuraavaksi seisovat farkut? Kun seistessä tuntuu nuo ongelmat olevan niin seisovien farkkujen ostaminen saattaisi ratkaista ongelman.
Minäkään en löydä sopivia farkkuja, siksi käytänkin vain mekkoja ja hameita. Farkut jumittaa joko reisistä ja pepusta tai sitten jos sopivat niiltä kohdin, ovat ihan liian löysät vyötäröltä! Argh!
N24
Taas tällainen ketju jossa päästään "epäsopivien farkkujen" avulla kehumaan omaa kroppaa. 😁
Hame on hyvä ja pikkarit voi jättää kotiin.
Mutta asiaan, onko kukaan kokeillut varustelekan naistenfarkkuja?
Tuttua touhua täälläkin. Samoin on vähän muidenkin vaatteiden kanssa. Kaupassa näyttää ihan hyvältä mutta kun kotona laittaa päälle niin ihan hirveältä näyttää. Valehteleeko peilit kaupassa niin paljon vai mistä johtunee?