Kiertääkö nyt joku pirun sitkeä flunssa, jossa yskii/räkii keuhkojaan ulos viikkotolkulla?
Minulla alkoi nyt kolmas viikko kurkkukivun ja yskän kanssa, ei (enää) kuumetta. Työterveys- lääkäri sanoi, että ei ole muita hoitanutkaan kuin yskäisiä ja räkäisiä jotka vaativat lisää saikkua ja/tai antibiootteja .
Kommentit (22)
Minulla kestänyt jo yli kaksi kuukautta...leukosyytit koholla, kuulemma joku virustauti. Antibioottikuuri loppui juuri, tuskin siitäkään on apua :/
No aina kiertää tavallista flunssaa. Sama vatsataudin kanssa ettei tarvitse ens viikolla kysyä sitäkin. Aina kiertää.
Mulla on kolmatta kertaa tänä syksynä sama räkätauti. Ensin tulee nuha ja sitten alkaa yskiminen, jota riittää pitkään. Vain ekalla kerralla näistä oli kuumetta.
Kesti puolitoista kuukautta ja vieläkin köhin, jos puhun puhelimessa.
Yskänlääkkeistä ei ole mitään hyötyä, joten farmaseutti neuvoi höyryhengittämään ja laittamaan ilmankostutuslaitteen päälle.
Missäpäin suomea olette? Mun lapsilla kauheä yskä ja räkätauti, kolmevuotiaalla ei näin paha ole ollut koskaan vielä. Vauvalla vähän helpompi, pääasiallisesti vain räkää.
Meillä vanhemmilla kurkkukipu kestänyt jo yli pariviikkoa.
Näin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kestänyt jo yli kaksi kuukautta...leukosyytit koholla, kuulemma joku virustauti. Antibioottikuuri loppui juuri, tuskin siitäkään on apua :/
Mulla kans leukkarit koholla ja olen yskinyt kuukauden putkeen. Lääkettä en saanut kun on kuulemma virustauti. Ei auta kuin kitua kunnes jälkitauti iskee. Toivottavasti edes sitten saa lääkettä.
Kai te urpot tajuutte ettei antibiootit tee flunssalle mitään, koska se on virustauti. Turha antibioottien käyttö vaan luo uusia vastuskykyisiä superbakteereja, joten lopettakaa.
Just tänä aamuna heräsin taas yskään joka jatkunu yli kaksi viikkoa ja limaa ja räkää tulee koko ajan lisää.. Loppua ei näy. Kurkku karheena ja kipeenä, nenä tukossa vähän väliä. Ehtiny jo miettiä että onko tää joku sisäilmajuttu, mutta edes toisessa paikassa oleminen ei auta
Mun flunssat on aina tommosia. Nytkin pahin vaihe oli 3pv (vähän lämpöökin sillon). Räkäsyys jatkunu 2 vkoa ja nyt alkaa helpottaan.
Yli kaksi kuukautta yskässä :(( Ei onneksi enää kovaa yskimistä vaan sellainen hieman limainen yskäisy silloin tällöin.
Kävin myös lääkärissä, tutki myös poskiontelot ja otti tulehdusarvot. Mitään ei löytynyt, on vaan kuulemma sitkeää virustautia liikkeellä ja kun ei ole kuumetta (ei ollut edes alussa) niin töissä on pitänyt painaa ilman saikkua.
Joo! Yleensä mulla ei ole yskää kuin ihan vähän korkeintaan flunssan yhteydessä, mutta nyt vaan köhin ja köhin. Sama kahdella lapsella ja molemmilla vanhemmillani, mies sentään yhä terve. / Turku
Vierailija kirjoitti:
Kai te urpot tajuutte ettei antibiootit tee flunssalle mitään, koska se on virustauti. Turha antibioottien käyttö vaan luo uusia vastuskykyisiä superbakteereja, joten lopettakaa.
Se on itse urpo, joka muita haukkuu. Nih!
Vierailija kirjoitti:
Joo! Yleensä mulla ei ole yskää kuin ihan vähän korkeintaan flunssan yhteydessä, mutta nyt vaan köhin ja köhin. Sama kahdella lapsella ja molemmilla vanhemmillani, mies sentään yhä terve. / Turku
Ja täällä huudetaan aina, että sairaana pitää olla kotona. Juu, kukahan lääkäri kirjoittaisi mulle pari kk saikkua flunssan takia? Sen se kestää aina vähintään.
Mikkeli kuittaa! Minulla ja miehellä nuha, itselläni lisäksi yskä joka aamuisin räkäinen ja päivisin hakkaava, puhuminen aiheuttaa heti yskänpuuskan. Kurkku oli niin kipeä että vedin päivätolkulla pelkkää mehukeittoa ja jugurttia, nyt onneksi helpottanut ja saan kiinteääkin ruokaa alas. Kuumetta oli pari päivää. Lapsilla myös nenät valuu kuin vesiletkut , mutta ovat pirteitä ja ruoka maistuu.
Soitin eilen terveyskeskukseen, mutta kuulemma virustaudissa kolmekin viikkoa on ihan normaali kestoaika.
Joo, köh köh köh,. Koko ajan kutisee kurkku ja puhumisesta seuraa niin raju yskänpuuska että menen polvilleni ! Mutta saikkua ei saa, pelkän yskän takia. Isäntä taas on ihan räkäinen ja kuumeilee, lapsella samanlaista yskää kuin minulla ja lisäksi vatsa löysällä. Kissa on terve.
Täällä Oulussa kans. Mulla on nyt kolmatta viikkoa tämä tauti, viikonloppuna olo oli jo parempi ja ajattelin parantuneeni, mutta eilen tuli uudestaan hirveä nuha, yskittää myös. Lapset on räkäisiä ja mies tuntuu tekevän kuolemaa.
Terkkarilla muilla asioilla käydessäni kuulin kun puhuivat käytävällä että nyt on joku sitkas flunssa kiertelemässä. On juurikin räkäinen ja yskittää, mutta kuume ei nouse.