Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 2,5 km pitkä työmatka kävellä?

Vierailija
30.10.2018 |

Pyörää en omista, enkä autoa. Kauankohan pitää varata aikaa, olen vähän fat ja hengästyn helposti.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sopiva matka kävelyyn. Tee koekävely niin tiedät kuinka kauan menee. 

Vierailija
2/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Mulla reilu kolme kilometriä. Hyvä äänikirja kuulokkeisiin tai menevää musaa. Kyllä se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puoli tuntia liian pitkä kävelymatka? No ehkä jos olet 80-vuotias...

Vierailija
4/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pitkä, vaan juuri sopiva, kunhan on hyvät kengät. Minulla menisi puoli tuntia, olen ylipainoinen ja sydänsairas mutta en hengästy tasaisella maalla kävellessä.

Vierailija
5/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ihan mahtavan hyvää oloa kasvattavan teon itsellesi, jos alat kävellä työmatkaa. Kunto kasvaa kyllä ja pian et enää hengästy niin helposti. Jaksat arkihommissakin enemmän. Upea juttu, jos kävelet!

Vierailija
6/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovalla pakkasella, rankassa vesisateessa tai myrskyssä tuntuu tosi pitkältä.

Vierailija
7/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pitkä, vaan juuri sopiva, kunhan on hyvät kengät. Minulla menisi puoli tuntia, olen ylipainoinen ja sydänsairas mutta en hengästy tasaisella maalla kävellessä.

Fonecta sanoo 44 minuuttia, joten puoli tuntia taitaa olla varsin ripeä. Cooperin testiä kun miettii, niin 12 minuutissa olen joskus juossut lähelle tuota matkaa.

Vierailija
8/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku halpispyörä, jonka varastaminen ei haittaa mitään.

Vierailija
9/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset kävelee 2 kilsaa kouluun ja itse kävelen nelisen kilsaa töihin, just sopiva aamulenkki ja iltapäivällä rentouttaa mielen ennen kotiintuloa.

Huomaat ap varmaan nopeasti kuinka kunto kohoaa ja et luultavasti ole vähän fat kovin kauan, jos et lisää kalorimäärää samassa suhteessa.

Vierailija
10/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt mikään älytön matka ole. Itsellä menisi noin puoli tuntia kävellä. Kuuntele vaikka musiikkia samalla, niin matka on mukavampi. Hyvää liikuntaa saat samalla. :) osta hyvät kengät ja ulkoiluvaatteet, niin et palele talvella.

Vierailija
11/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateet kyllä vähän mietityttää, siinä ehtii melko pitkään tuntea sen epämiellyttävän tunteen.

Vierailija
12/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pitkä matka mutta kyllä se ajan myötä alkaa tympäisee ellei ole mahdollisuutta vaihteluun. Työssäkäyvänä voit kuitenkin helposti ostaa polkupyörän jolla sen sutaisee 10 minuutissa.

Vierailija
13/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa tuollainen työmatka! 200 metrillä ei oikein tee mitään. 2,5x2 on ihan jees päivälenkki, ja jos vielä töiden jälkeen innostuu liikkumaan... 😁 Kävele ihmeessä!

Vierailija
14/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras teko päivässä ihan itsellesi. Pidentää ja parantaa sun elämää. Saat samalla upean vartalon ja hyvän kunnon. Mielikin piristyy. Mukavaa kävelyä sulle.

Vierailija
15/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sateet kyllä vähän mietityttää, siinä ehtii melko pitkään tuntea sen epämiellyttävän tunteen.

Mikä sateessa kun pukeutuu siihen. Kiva kun ropisee huppuun.

Vierailija
16/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele se reissu kokeeksi vapaa-ajalla muutaman kerran eri keliolosuhteissa niin tiedät kuinka kevyt/raskas se on, ja paljonko pitää varata aikaa. Puhelimeen musiikkia/äänikirja ja kuulokkeet mukaan, tai sitten kuuntelet liikenteen ääniä tai lintujen laulua oman valinnan mukaan.

Jos tuntuu ylivoimaisen raskaalta, kirppareilta saa polkupyöriä ihan muutamalla kympilläkin. Ei sen tuollaiselle välille mikään turboahdettu kilpuri tarvitse olla, riittää kun renkaissa pysyy ilma ja istuin on hyvä. 

Vierailija
17/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania viestejä tässä ketjussa! Olin tulossa kirjoittamaan, että onhan se aika pitkä, mutta viestien ansiosta muutin mieleni. Olispa mullakin! 

Vierailija
18/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras teko päivässä ihan itsellesi. Pidentää ja parantaa sun elämää. Saat samalla upean vartalon ja hyvän kunnon. Mielikin piristyy. Mukavaa kävelyä sulle.

Aivan samoin kuin tekemällä 15 minuuttia päivässä jotain tylsää monotonista liikettä?:D

Onko tullut katsottua ostos-tv:tä vähän liikaa?:)

Vierailija
19/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen pituus!

Kävelet sen puolessa tunnissa vaikka olisit lihava ja huonokuntoinen (kokemusta on)

Hyvä radio-ohjelma tai äänikirja korville, niin harmittelet kun matka loppuu.

Nukut paremmin, aineenvaihdunta vilkastuu, mieli kirkastuu, kunto kohenee.

Olet onnekas!

(Itse istun bussissa sen puoli tuntia ja illalla tuskailen sohvalla, että pitäis lähtee lenkille tms, en kumminkaan lähde, mutta ilta menee pilalle vatuloidessa. Perse leviää ja yleiskunto heikkenee...)

Vierailija
20/42 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tunti kun kävelen 4km työmatkan ilman kovin ripeää kävelyä. 2,5km olis just hyvä matka vetästä kävellen vähän useamminkin. Tuosta saisi sopivat aamu- ja iltapäivähapet kun säännöllisesti kävelisi. Toki tuohon matkaan ajan mittaan kyllästyy mutta se sama vaivaa ketä tahansa joka kävelee tai pyöräilee sitä helkutin samaa pätkää vuodesta toiseen.