Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rahattoman rahankäyttökyky, kokemuksia köyhyydestä ja tuhlaamisesta

Vierailija
30.10.2018 |

Mihin turhaan katoaa köyhän rahat ympärilläsi, mihin et koskaan itse tuhlaisi?

Tiedän Facebookissa tapauksen joka ostaa turhanpäiväistä koristetta asunnon aivan täyteen.
Monta kirjahyllyä asunnossa ja ne täynnä pikkuesineitä.
Seinät täynnä koristeita ja lamppuja ym valoroikkia.
Nyt on ostanut lyhtyjä aivan järkyttävän paljon.
Joka kohta asunnosta täynnä ja ikkunoissakin monet verhot sekaisin.
Jatkuvasti postaa kuvia mitä ihanaa ostanut ja sitten kiljuu seuraavaksi, että rahat loppu ja Kela on huijari eikä maksa sitä ja tätä eli kaikki raha talouteen tulee tukina.

Kommentit (435)

Vierailija
301/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä valta irrottautuu YK:n si  irtoloisuusopimuksesta

Itävalta seuraa Yhdysvaltain ja Unkarin esimerkkiä.

Vierailija
302/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin tuon avauksen, luulin, että täällä keskusteltaisiin jostain oikeasti kalliista ja turhasta, tyyliin koko selän tatuointi. Mutta sen sijaan onkin pitsasta ja jouluvaloista... Mikä tahansa palkka varmaan tulee ja menee eikä riitäkään, jos rahankäyttö on leveetä. Rikkaammilla on vaan isommat talot ja autot ja runsaammat jouluvalot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tt-tuen pienuudesta valittaja ilmoitti samalla tilailevansa pizzaa kotiinkuljetuksella ja juoksevansa ravintoloissa.Juu ei varmaan toimeentulotuki riitä tuollaiseen.

Ihanko oikeasti luulet köyhyyden poistuvan, jos pizzat jätettäisiin ostamatta. Tuskin, vaikka kaikki pizzeriat suljettaisiin ja luulen, ettei ystäväsi kuitenkaan edusta sitä perinteistä köyhää ja siksi yksittäisiin tapauksiin vertaaminen on harhaanjohtavaa.

Köyhyys on paljon moni ulotteisempi, eikä koske ainoastaan tt-tuella eläviä, vaan yhtälailla pienipalkkaisia aloja, yh-vanhempia, eläkeläisiä, vammaisia, sairaita tai muuten väliinputoajia, johon voi pudota meistä kuka tahansa, jos sairastuu tai vaikka liukastuu kotona.

Yritätkö väittää että minimitoimeentulo kannattaa käyttää ostamalla älyttömyyksiä?

Aika moni ajattelee noin. Olen nähnyt miten toimeentulotuella elävä naapuri toi rahapäivänä muivikassillisen halvinta viiniä taksilla Alkosta, monena kuukautena.

Onneksi sillä ei ollut lapsia, ja kissankin haki eläinsuojelu pois.

Vierailija
304/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tt-tuen pienuudesta valittaja ilmoitti samalla tilailevansa pizzaa kotiinkuljetuksella ja juoksevansa ravintoloissa.Juu ei varmaan toimeentulotuki riitä tuollaiseen.

Ihanko oikeasti luulet köyhyyden poistuvan, jos pizzat jätettäisiin ostamatta. Tuskin, vaikka kaikki pizzeriat suljettaisiin ja luulen, ettei ystäväsi kuitenkaan edusta sitä perinteistä köyhää ja siksi yksittäisiin tapauksiin vertaaminen on harhaanjohtavaa.

Köyhyys on paljon moni ulotteisempi, eikä koske ainoastaan tt-tuella eläviä, vaan yhtälailla pienipalkkaisia aloja, yh-vanhempia, eläkeläisiä, vammaisia, sairaita tai muuten väliinputoajia, johon voi pudota meistä kuka tahansa, jos sairastuu tai vaikka liukastuu kotona.

Yritätkö väittää että minimitoimeentulo kannattaa käyttää ostamalla älyttömyyksiä?

Löytyykö sinulta tutkimusaineistoa ja faktatietoa väitteilesi, vai perustuuko se ihan omaa mielikuvitukseesi? Mä en oikein usko, että tt-tuella pystyisi ostamaan mitään älyttömyyksiä.

Itse elän hyvin vaatimattomasti ja "köyhäilen" vapaaehtoisesti, mutta tuskin selviäisi montakaan kuukautta pelkällä tt-tuella, josta pitäisi kattaa julkinen liikenne 77€, puh.20€, sähkö 20€, vakuutus 30€, vesi 25€, lääkkeet 20€, hygienia 10€ jne. jne. Ja ruoka päälle.

Vierailija
305/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ihmettelevät köyhien rahankäyttöä ihan vain siitä syystä, etteivät tiedä siitä mitään, eivätkä tiedä mitään köyhien elämän todellisuudesta. Köyhyydessä elävän ihmisen arki on jatkuvaa niukkuutta. Ruoka on halvinta mahdollista, sitä ei osteta paljon ja silti rahat ovat aina vähissä. Mitään hankintoja ei voi tehdä, joten lista tarpeellisista asioista, jotka hankitaan myöhemmin, kasvaa jatkuvasti pituutta.

Kun rahaa sitten joskus saa edes vähän, säästöön ei ole mahdollista laittaa mitään, koska on pakko yrittää hankkia lopultakin joitain tavaroita siitä puuttuvien asioiden listasta. Nämä ovat usein ihan tavallisia asioita kuten vaatteita, rikki menneitä tavaroita jne. 

Lisäksi moni tekee rahaa saatuan niinkin inhimillisiä asioita, kuin vie vaikka lapset kerrankin esim. mäkkärille. Kun jatkuvasti joutuu tarjoamaan lapsille ei oota, on luonnollista haluta ilahduttaa lapsia jollain pienellä asialla edes joskus.

Ja aina kun perheessä on lapsia, ongelmana on se, että he joutuvat elämään muiden tekemien päätösten varassa. AIkuinen vastaa itsestään eikä hänen tarvitse järjestää itselleen mitään mäkkireissuja, jos ei halua. Itse olen kokenut isoimmaksi ongelmaksi ruokailun. Itse syön halpoja ja terveellisiä ruokia, mutta lapsille ne eivät kelpaa enkä halua lähteä sille linjalle, että vaihtoehtona olisi syömättömyys. Syön itse kaali-, bataatti- ja linssikeittoni ja tenaville teen jotain muuta. 

Vierailija
306/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun luin tuon avauksen, luulin, että täällä keskusteltaisiin jostain oikeasti kalliista ja turhasta, tyyliin koko selän tatuointi. Mutta sen sijaan onkin pitsasta ja jouluvaloista... Mikä tahansa palkka varmaan tulee ja menee eikä riitäkään, jos rahankäyttö on leveetä. Rikkaammilla on vaan isommat talot ja autot ja runsaammat jouluvalot.

No se noutoruoka lähetin tuomana on oikeasti kallista ja turhaa mutta nämähän katsovat että "muutama euro vaan" kun pitäisi laskea mitä niistä jokapäiväisinä tulee kuukaudessa ja vuodessa.

Vierailija
307/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö sinulta tutkimusaineistoa ja faktatietoa väitteilesi, vai perustuuko se ihan omaa mielikuvitukseesi? Mä en oikein usko, että tt-tuella pystyisi ostamaan mitään älyttömyyksiä.

Itse elän hyvin vaatimattomasti ja "köyhäilen" vapaaehtoisesti, mutta tuskin selviäisi montakaan kuukautta pelkällä tt-tuella, josta pitäisi kattaa julkinen liikenne 77€, puh.20€, sähkö 20€, vakuutus 30€, vesi 25€, lääkkeet 20€, hygienia 10€ jne. jne. Ja ruoka päälle.

Jos perheessä on lapsia, tt-tuella pärjää paremmin kuin esim. yksineläjä. Lasten menoiksi kun ei lasketa mitään noista yllä luettelemistasi eli tavallaan heistä saa enemmän kuin kohtuullisten ruoka- ja vaatemenojen verran. 

Vierailija
308/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Köyhyyskeskustelu juuttuu usein näihin "poimi marjoja" ja "kasvata itse kasvikset" -neuvoihin, joista ei ole oikeasti hyötyä. On tietysti hienoa, että ihminen tulee toimeen vähällä, mutta tärkeämpää olisi miettiä, miten sitä omaa tulotasoa voisi nostaa. 

Työttömyys ei ole tarkoitettu miksikään elämäntavaksi, vaan defaultti on aina se, että aikuinen ihminen on töissä. Eli jos töitä ei löydy, niin sitten kouluttaudutaan.

Tyhmintä mitä voi tehdä, on se, että jäädään vain kitkuttelemaan, se on hyvin nopeasti alas johtava tie, joka ei johda mihinkään.

Jep. Mutta ajatusmalli tuntuu olevan, että tarkoituskin on aina olla köyhä, ei tehdä asioita joilla köyhyys päättyisi. Ja opetetaan sama malli lapsille, että me olemme köyhiä, eikä asialle voi tai kannata tehdä mitään. Paitsi vihata "rikkaita".

Jep koska niillä rikkailla vaan on käynyt tuuri etteivät hassaa rahojaan tupakkaan sekä painavat ylitöitä jotta lapset pääsee matkustamaan.

Vierailija
309/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni ajattelee noin. Olen nähnyt miten toimeentulotuella elävä naapuri toi rahapäivänä muivikassillisen halvinta viiniä taksilla Alkosta, monena kuukautena.

Yhtenä aamuna olin yhdeksän aikaan menossa kauppaan ja viereen kurvasi taksi iloiset asiakkaat kyydissä.

Tunnen ulkonäöltä heidät ja ovat päihteitten käyttäjiä, mutta se mikä pisti silmään oli heidän oikeasti iloinen ja vauhdikas tunnelma, kun normaalisti heidät näki kadulla hyvinkin masentuneen näköisinä.

En kerennyt edes kauppaan mennä, kun oli heidän asiansa Alkossa hoidettu ja kassit täynnä lähtivät jatkamaan matkaa taksilla.

Luulen ettei seuraavana päivänä enää ollut paljonkaan niitä tukia tilillä.

Ymmärrän että alkoholismi on sairaus kuten monella rahansa turhuuteen laittavallakin voi olla taustalla mt ongelmia.

Vierailija
310/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos exältäni kysytään niin olin juuri tuollainen surkea rahankäyttäjä, mutta hän ei nähnyt omaa osuuttaan missään. Tienasin osa-aikaisen palkan, josta puolet suli vuokraan ja loput laskuihin, ruokaan, bussikorttiin ja lukiokirjoihin. Jouduin joskus anelemaan rahaa eksältäni että selviän loppukuun. Ex alkoi ihnetellä kun kaksi päivää palkan jälkeen tilini kumisi tyhjyyttään mutta neljä tonnia kuussa tienaavana onkin hyvä ihmetellä moista. Hänen mielihakujensa mukaan valittiin asunto sellaiselta alueelta minne kulki bussit huonosti ja vuokra oli korkea. Tästä johtuen työmatkat olivat pitkät kuin nälkävuodet ja matka kouluun myös, mutta lähempää ei voinut etsiä asuntoa koska hänen moponsa menee piloille ilkivallan takia.. Ex ihmetteli miten rahani eivät riitä ja niin hän velkaannutti minua vuosia tajuamatta itsekään mitä teki ja piirteli kaavioita paremman rahankäytön puolesta. Tämän vuoksi nauran kaikille jutuille köyhistä joita rikkaat selittävät kaikkitietävänä. 137

Tässä mielestäni tiivistyy monen suomalaisen köyhän elämä. Jonkun muun vika aina ja ikuisesti. Ikinä ei katsota peiliin ja todeta, että hei eihän minulla tällaiseen ole varaa ja lopetampa tämän haitallisen kierteen tähän. Ei nähdä omia typeriä päätöksiä vaan mennään harhaan, koska joku toinen käskee.

Ajatelkaa hyvät ihmiset omilla aivoilla ja kyseenalaistakaa päätöksiä, jotka suoraan koskevat teidän omaa elämäänne.

Ei se exä ole pakottanut asumaan siinä kalliissa kämpässä vaan sinä itse olet valinnut muuton exän kanssa kalliiseen kämppään. Luultavasti jotain mukavaakin ajassa on ollut kun olet valinnut yhteiselon yksin asumisen sijaan.

Tajuatko ollenkaan että vastasit tulella ihmiselle joka kertoo taloudellisesta väkivallasta? Se on myös yksi köyhyyden muoto ja josta saattaa johtua monen naisihmisen pienituloisuus ja varattomuus sekä saattaa koskettaa myös monia lapsiperheitä. Enhän olekaan tuon tyypin kanssa enää mutta kesti vuosia päästä irti, koska kukaan ei kuunnellut. Mies piti köyhdyttämällä huolen etten pääse muuttamaan pois. Ota enemmän selvää aiheesta naistenlinja.fi

Tämä on yksi syy. Väkivalta ei ole koskaan kenenkään muun kuin väkivallan tekijän itsensä vika. Uhrin syyllistäminen on halpamaista eikä auta ketään.

Vierailija
311/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minullapa työssäkäyvä naapuri joka tuhlaa rahansa heti, mitään ei jää säästöön ja valittaa pitkin facea kuinka aina rahat loppu, lainat on päätä huimaavia muttei välitä, koska pitää "itseään piristää".

Itselläni tulot juuri alle köyhyysrajan, ostan vain välttämättömät, en käytä päihteitä enkä tupakoi, rahaa jää jonkun verran säästöön. Joulu on minulle kauhistus koska sukulaiset...lapsiperheet odottavat aina joululahjoja, vaikka tietävät ettei tuloni riitä monen lapsen joululahjoihin (samoin synttärit). Joulu on ihan vessasta.

Ei ne isot tulot vaan ne pienet menot.

Ota nyt elämäsi ja valintasi omiin käsiin ja lopetat joululahjojen ostamisen. Miksi lapsiperheet odottaisivat sinulta mitään, en ymmärrä. Antaa odottaa. Ehkä olet itse ruokkinut sitä mielikuvaa, että sinulta saa lahjoja...?

Vierailija
312/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Köyhyyskeskustelu juuttuu usein näihin "poimi marjoja" ja "kasvata itse kasvikset" -neuvoihin, joista ei ole oikeasti hyötyä. On tietysti hienoa, että ihminen tulee toimeen vähällä, mutta tärkeämpää olisi miettiä, miten sitä omaa tulotasoa voisi nostaa. 

Työttömyys ei ole tarkoitettu miksikään elämäntavaksi, vaan defaultti on aina se, että aikuinen ihminen on töissä. Eli jos töitä ei löydy, niin sitten kouluttaudutaan.

Tyhmintä mitä voi tehdä, on se, että jäädään vain kitkuttelemaan, se on hyvin nopeasti alas johtava tie, joka ei johda mihinkään.

Jep. Mutta ajatusmalli tuntuu olevan, että tarkoituskin on aina olla köyhä, ei tehdä asioita joilla köyhyys päättyisi. Ja opetetaan sama malli lapsille, että me olemme köyhiä, eikä asialle voi tai kannata tehdä mitään. Paitsi vihata "rikkaita".

Onko sinulla antaa vinkkiä, miten sukulaismies pääsisi pois köyhyydestä, nyt saa jotakin alennettua tt-tukea jotain 350€/kk, kun hänen pitäisi hakea töitä, mutta tt-toimisto ei halua häntä asiakkaaksi.

Koulutus dipl.insinööri 45v. viimeinen työsuhde määräaik.

Noin 10v sitten oli laittamassa vanhempansa kesämökki talviteloille, liukastui ja satutti lantion. Useita leikkauksia, jossa kahdessa hoitovirhe. Ei korvauksia. Liikkumminen vaivalloista ja käyttää keppejä, samoim paljon särkylääkkeitä. Hakenenut työkyvyttömyyseläkettä ja kolme hylkäävää päätöstä. Ilmoittanut työnhakijaksi, mutta evätty, koska ei ole työkyinen, eikä voi työllistyä. Jatkuvaa särkyä ja neuropaattista kipua, johon lääkärit eivät saa apua.

Miten hänen pitäisi muuttaa ajatusmallia, että pääsisi pois köyhyydestä? Ei ole parisuhdetta eikä lapsia.

Niin ja mitäs muita tukia saa kuin tuon 350e? Tarpeeksi kauan hakee sairaseläkekettä niin lopulta pääsee kyllä jos ei tosiaan töihin kykene, mutta ei sekään mitään miljoonia ole. Suosittelen esim käsistä näppärää tekemään jotain pikkuhommia pimeänä mihin kykenee, autojen korjausta jne.

Vierailija
313/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos exältäni kysytään niin olin juuri tuollainen surkea rahankäyttäjä, mutta hän ei nähnyt omaa osuuttaan missään. Tienasin osa-aikaisen palkan, josta puolet suli vuokraan ja loput laskuihin, ruokaan, bussikorttiin ja lukiokirjoihin. Jouduin joskus anelemaan rahaa eksältäni että selviän loppukuun. Ex alkoi ihnetellä kun kaksi päivää palkan jälkeen tilini kumisi tyhjyyttään mutta neljä tonnia kuussa tienaavana onkin hyvä ihmetellä moista. Hänen mielihakujensa mukaan valittiin asunto sellaiselta alueelta minne kulki bussit huonosti ja vuokra oli korkea. Tästä johtuen työmatkat olivat pitkät kuin nälkävuodet ja matka kouluun myös, mutta lähempää ei voinut etsiä asuntoa koska hänen moponsa menee piloille ilkivallan takia.. Ex ihmetteli miten rahani eivät riitä ja niin hän velkaannutti minua vuosia tajuamatta itsekään mitä teki ja piirteli kaavioita paremman rahankäytön puolesta. Tämän vuoksi nauran kaikille jutuille köyhistä joita rikkaat selittävät kaikkitietävänä. 137

Tässä mielestäni tiivistyy monen suomalaisen köyhän elämä. Jonkun muun vika aina ja ikuisesti. Ikinä ei katsota peiliin ja todeta, että hei eihän minulla tällaiseen ole varaa ja lopetampa tämän haitallisen kierteen tähän. Ei nähdä omia typeriä päätöksiä vaan mennään harhaan, koska joku toinen käskee.

Ajatelkaa hyvät ihmiset omilla aivoilla ja kyseenalaistakaa päätöksiä, jotka suoraan koskevat teidän omaa elämäänne.

Ei se exä ole pakottanut asumaan siinä kalliissa kämpässä vaan sinä itse olet valinnut muuton exän kanssa kalliiseen kämppään. Luultavasti jotain mukavaakin ajassa on ollut kun olet valinnut yhteiselon yksin asumisen sijaan.

Tajuatko ollenkaan että vastasit tulella ihmiselle joka kertoo taloudellisesta väkivallasta? Se on myös yksi köyhyyden muoto ja josta saattaa johtua monen naisihmisen pienituloisuus ja varattomuus sekä saattaa koskettaa myös monia lapsiperheitä. Enhän olekaan tuon tyypin kanssa enää mutta kesti vuosia päästä irti, koska kukaan ei kuunnellut. Mies piti köyhdyttämällä huolen etten pääse muuttamaan pois. Ota enemmän selvää aiheesta naistenlinja.fi

Tämä on yksi syy. Väkivalta ei ole koskaan kenenkään muun kuin väkivallan tekijän itsensä vika. Uhrin syyllistäminen on halpamaista eikä auta ketään.

Mitä taloudellista väkivaltaa tuossa oli? Olisit voinut sanoa että rahat ei riitä, ei pysty siihen tähän ja tuohon.

Vierailija
314/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kohta saa laittaa jouluvalot ikkunaan, eikä kukaan paheksu, kun ihmiset tietävät vanhat sukujuureni.

Kävin ostamassa kymmenen kynttilökköä, kun kyllästyin vanhojen lamppujen vaihtoon ja oli eri sävyiset, jotka pian laitan vanhan talon ikkunoihin, joka on ollut yli sadan vuoden perinne.

Toivottavasti ketkään puolitutut ei lue facebookkiani ja blogiani, kun olen vielä päivät kotona ja luulevat vielä köyhäksi, vaikka teen töitä kotona.

Jos jouluvalot ja pizzat kerta osoittavat huonoa rahan- ja elämänhallintaa.

Hyvä vinkki lehdistölle ja Seiskasta saa vielä 10€ kun antaa uutisvinkin.

Vierailija
315/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että vain tuollaiset köyhät nähdään? En sanoisi tuota keskivertoköyhäksi. Toivoisin, että ihmiset eivät aina köyhyyskeskustelussa toisi esimerkiksi alkoholistia.

Vierailija
316/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtenä aamuna olin yhdeksän aikaan menossa kauppaan ja viereen kurvasi taksi iloiset asiakkaat kyydissä.

Tunnen ulkonäöltä heidät ja ovat päihteitten käyttäjiä, mutta se mikä pisti silmään oli heidän oikeasti iloinen ja vauhdikas tunnelma, kun normaalisti heidät näki kadulla hyvinkin masentuneen näköisinä.

En kerennyt edes kauppaan mennä, kun oli heidän asiansa Alkossa hoidettu ja kassit täynnä lähtivät jatkamaan matkaa taksilla.

Luulen ettei seuraavana päivänä enää ollut paljonkaan niitä tukia tilillä.

Ymmärrän että alkoholismi on sairaus kuten monella rahansa turhuuteen laittavallakin voi olla taustalla mt ongelmia.

Näinhän se pitäisi että bussilla kulkea ja korkata vasta kotona.  Saahan köyhä ottaa pienet joskus, kun ei tavaksi tule.

Vierailija
317/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Onko sinulla antaa vinkkiä, miten sukulaismies pääsisi pois köyhyydestä, nyt saa jotakin alennettua tt-tukea jotain 350€/kk, kun hänen pitäisi hakea töitä, mutta tt-toimisto ei halua häntä asiakkaaksi.

Noin 10v sitten oli laittamassa vanhempansa kesämökki talviteloille, liukastui ja satutti lantion. Useita leikkauksia, jossa kahdessa hoitovirhe. Ei korvauksia. Liikkumminen vaivalloista ja käyttää keppejä, samoim paljon särkylääkkeitä. Hakenenut työkyvyttömyyseläkettä ja kolme hylkäävää päätöstä. Ilmoittanut työnhakijaksi, mutta evätty, koska ei ole työkyinen, eikä voi työllistyä. Jatkuvaa särkyä ja neuropaattista kipua, johon lääkärit eivät saa apua.

Miten hänen pitäisi muuttaa ajatusmallia, että pääsisi pois köyhyydestä? Ei ole parisuhdetta eikä lapsia.

Niin ja mitäs muita tukia saa kuin tuon 350e? Tarpeeksi kauan hakee sairaseläkekettä niin lopulta pääsee kyllä jos ei tosiaan töihin kykene, mutta ei sekään mitään miljoonia ole. Suosittelen esim käsistä näppärää tekemään jotain pikkuhommia pimeänä mihin kykenee, autojen korjausta jne.

Tiedätkö mikä on neuropaattinen kipu? Ehkä sen jälkeen vasta kannattaisi kommentoida.

Ainakin kommentissa puhuttiin särystä ja neuropaattisesta kivusta, jossa ei ole lääkehoitoa.

Vierailija
318/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kohta saa laittaa jouluvalot ikkunaan, eikä kukaan paheksu, kun ihmiset tietävät vanhat sukujuureni.

Kävin ostamassa kymmenen kynttilökköä, kun kyllästyin vanhojen lamppujen vaihtoon ja oli eri sävyiset, jotka pian laitan vanhan talon ikkunoihin, joka on ollut yli sadan vuoden perinne.

Toivottavasti ketkään puolitutut ei lue facebookkiani ja blogiani, kun olen vielä päivät kotona ja luulevat vielä köyhäksi, vaikka teen töitä kotona.

Oikeasti joku antaa esimerkiksi noutopizzasta ja nyt takerrutte siihen että sen kun jättää pois niin rikastuu :,D huomaa kyllä miksei rahkeet riitä niihin rikkauksiin.

Vierailija
319/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ollenkaan niin fiksu kuin kuvittelet.

Eihän tässä kukaan ole ketään kieltänyt valoja laittamasta vaan itkemästä sen jälkeen ettei rahaa ole.

Vierailija
320/435 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Tiedätkö mikä on neuropaattinen kipu? Ehkä sen jälkeen vasta kannattaisi kommentoida.

Ainakin kommentissa puhuttiin särystä ja neuropaattisesta kivusta, jossa ei ole lääkehoitoa.

Niin..? Suuremmalla syyllä pääsee nopeammin sinne sairaseläkkeelle.