Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä "lahjaton" oletko löytänyt paikkasi yhteiskunnasta?

Vierailija
29.10.2018 |

Olen keskivertoa hieman huonompi lähes kaikessa. Tosin minulla on omat vahvuuteni, mutta niillä ei oikein ole käyttöä tässä yhteiskunnassa. Tällä hetkellä yritän opiskella, mutta aikaan saaminen opintojen eteen on heikkoa.

Muita jotka ovat olleet samassa tilanteessa?
Oletteko löytäneet oman paikkanne yhteiskunnassa? Miten pääsitte eteenpäin?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin mikään käytännön työ ei onnistu? Olen ollut sellaisilla palikkatyömailla ettei mitään rajaa. Niissä pitää ostata lukea ja laskea ja ymmärtää lukemansa ja siinä se olikin. Yleensä joku tulee kädestä pitäen näyttämään mitä toistat sen 8h putkeen. Ja nykyisessäkin työssä löytyy kyllä kaikenlaista hiihtäjää. Sen huomaa siinä, kun harjoittelijat kysyy miksi ja mikä tämä on ja kukaan ei tiedä mitään, mutta näin vain tehdään tai ollaan tekemättä.

En ole onnistunut pääsemään edes palikkatöihin, joten mitään aukotonta vastausta on vaikea antaa, mutta mainitsemasi laskeminen tuntuu jo haastavalta. Tähän päälle olen hidas, todella hidas.

Aa, paitsi kerran, olin eräästä sattumasta johtuen parin päivän keikkatyössä. Ainoana tehtävänä oli siistiä ympäristöä ja pestä maalipurkkeja(...). Onnistuin värjäämään maalin jämillä itseni ja pesupaikan, niin että periaatteessa nopeasta ja helposta työstä, tuli moninkertaisesti vaivaa ja aikaa vievä projekti myös muille työntekijöille. En sössinyt asiaa tahallani ja yritin parhaani, ei vain riittänyt.

Ja toisena, vaikka haluaisinkin löytää "paikkani" , niin sen lisäksi, että pystyisin johonkin, toivoisin sen kuitenkin olevan myös elämänlaatua parantava asia. Esim. Tupakantumppien keräämisen tien pientareelta yksinäni taskurahaa vastaan näen ennemmin köyden pään lähestymisenä kuin mielekkäänä tai edes tilannettani auttavana asiana.

Vierailija
22/33 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joulupukin pajalla tonttuna, täällä on ainakin tosi paljon lahjoja.

Taidat olla ruskeassa talossa menninkäisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lahjaton mutta minusta tuli alisuoriutuja paskan lapsuuden vuoksi

Vierailija
24/33 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lahjaton mutta minusta tuli alisuoriutuja paskan lapsuuden vuoksi

Saatan olla alisuoriutuja itsekin.

Jos jollakin on tähän ongelmaan, oikeita, konkreettisia, hyväksi todettuja neuvoja, niin kuulisin mielelläni.

Vierailija
25/33 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joulupukin pajalla tonttuna, täällä on ainakin tosi paljon lahjoja.

Itse olen pian taivaan enkelinä.

Vierailija
26/33 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin mikään käytännön työ ei onnistu? Olen ollut sellaisilla palikkatyömailla ettei mitään rajaa. Niissä pitää ostata lukea ja laskea ja ymmärtää lukemansa ja siinä se olikin. Yleensä joku tulee kädestä pitäen näyttämään mitä toistat sen 8h putkeen. Ja nykyisessäkin työssä löytyy kyllä kaikenlaista hiihtäjää. Sen huomaa siinä, kun harjoittelijat kysyy miksi ja mikä tämä on ja kukaan ei tiedä mitään, mutta näin vain tehdään tai ollaan tekemättä.

En ole onnistunut pääsemään edes palikkatöihin, joten mitään aukotonta vastausta on vaikea antaa, mutta mainitsemasi laskeminen tuntuu jo haastavalta. Tähän päälle olen hidas, todella hidas.

Aa, paitsi kerran, olin eräästä sattumasta johtuen parin päivän keikkatyössä. Ainoana tehtävänä oli siistiä ympäristöä ja pestä maalipurkkeja(...). Onnistuin värjäämään maalin jämillä itseni ja pesupaikan, niin että periaatteessa nopeasta ja helposta työstä, tuli moninkertaisesti vaivaa ja aikaa vievä projekti myös muille työntekijöille. En sössinyt asiaa tahallani ja yritin parhaani, ei vain riittänyt.

Ja toisena, vaikka haluaisinkin löytää "paikkani" , niin sen lisäksi, että pystyisin johonkin, toivoisin sen kuitenkin olevan myös elämänlaatua parantava asia. Esim. Tupakantumppien keräämisen tien pientareelta yksinäni taskurahaa vastaan näen ennemmin köyden pään lähestymisenä kuin mielekkäänä tai edes tilannettani auttavana asiana.

Itseasiassa osaat kirjoittaa aika hyvin. Voisit aloittaa esim. blogin kirjoittamisen tms. Ja eihän sitä tiedä mihin se johtaisi. Oletko miettinyt tälläistä?

Vierailija
27/33 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa osaat kirjoittaa aika hyvin. Voisit aloittaa esim. blogin kirjoittamisen tms. Ja eihän sitä tiedä mihin se johtaisi. Oletko miettinyt tälläistä?

Ihan hauska idea, mutta lähiö-erakkoelämälläni ei taitaisi olla juurikaan lukijoita :D

Vierailija
28/33 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Aktiivimallin vihaajana (vihaisin, vaikka olisin töissä) en edes halua enää olla osa yhteiskuntaa. 

Voit siirtyä yhteiskunnan ulkopuolelle vaikkapa luopumalla yhteiskunnan sinulle tekemistä tulonsiirroista. Vihantunteesi helpottaisi tuosta vaan ja elämäsi olisi vapaata ja helppoa.

Vierailija
29/33 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Aktiivimallin vihaajana (vihaisin, vaikka olisin töissä) en edes halua enää olla osa yhteiskuntaa. 

Voit siirtyä yhteiskunnan ulkopuolelle vaikkapa luopumalla yhteiskunnan sinulle tekemistä tulonsiirroista. Vihantunteesi helpottaisi tuosta vaan ja elämäsi olisi vapaata ja helppoa.

En ole se jota lainasit, mutta vastaan silti. Luuletko todella, että yhteiskunnan tukien vastaanottamien vapauttaa yhteiskunnan säännöistä?

Voi muuttaa metsään, rakentaa siellä olevista puista itselleen pienen mökin ja kaivon, ruokkia itsensä metsästämällä ja laittamalla pienen kasvimaan pystyyn?

Sopii yrittää.

Vierailija
30/33 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja yrittänyt päästä tehtaisiin työhön? Sivusta katson Saarioisen linjalla työskentelevää ja työ on hyvin simppeliä, mutta työyhteisö on kiva ja viihtyy. Onhan teollisuustyökin muuttunut, mutta joissain paikoissa se on edelleen hyvin simppeliä.

Kirjoitan siksi, että usein ihminen sulkee itseltään mahdollisuuksia mielessään ja päätyy siihen, ettei mistään tule mitään. Liukuhihnatyötä ei aina arvosteta ja tottahan se on, että palkka on matala, mutta työ voi silti olla merkityksellistä ihmiselle itselleen ja paikka yhteiskunnassa voi löytyä työyhteisön kautta.

Olen itse ollut työssä pienessä terveyskeskuksessa ja siellä ainakin laitossiivojakin oli tasavertainen osa työyhteisöä ja tärkeä.

Mutta totta on sekin, että nyt on vaikea päästä mihinkään työhön, mutta onko aloittaja yrittänyt jo näihin töihin?

Vierailija
31/33 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen pskaduunia mihin ei tarvita edes koulutusta, olen syrjäytynyt ja vakava masennus. Toivon kuolemaa päivittäin. Kun vaan saisi eutanasian.

Vierailija
32/33 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukiossa nyt ja pelottaa, että on edessä merkityksetön tulevaisuus. Lukiokin potkii päähän koko ajan ja ympärillä muistutellaan jatkuvasti, että siitä se vasta vaikenee...

Vierailija
33/33 |
22.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

elokuvaus,jossa lahjaton näytelijä sai paikan suostutelun jälkeen,ja oli heti sopiva.täläisen kuvan saa monikossa esim suomessa,jossa väkeä virtaa syrjäytetyihin tehtäviin,ja siinä ei kyse osaamiseta-cv.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä