Mitä tekisit, jos jäisit työttömäksi, etkä työllistyisi
Vaikka kuinka yrittäisit? Mitä sitten, kun ansiosidonnainen tukikin loppuisi?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hankkisin ammatin joka työllistää.
Ei nyt tule niitä heti mieleen muuta kuin lääkäri ja puheterapeutti. Kerro jos keksit muita.
Millä ajattelit elää opiskeluajan?
Kokki, lähihoitaja. Oppisopimusajan palkalla.
Minkä ihmeen oppisopimusajan, nykyään otetaan ilmaisia harjoittelijoita ja työkokeilijoita.
Muuta Helsinkiin, siellä rukoillaan töihin.
Rukoillaanko 56-vuotiasta?
Mites siellä oppisopimusajan palkalla asutaan?
Kimppakämpässä parin muun innokkaan kanssa vähän syrjemmällä. Jos olet kunnossa ja terve, ikäkään ei välttämättä ole este. Kielteinen asenne tietty on.
Tekisin jonkin verran vapaaehtoistyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt tule niitä heti mieleen muuta kuin lääkäri ja puheterapeutti. Kerro jos keksit muita.
Millä opiskelijat elää? Opintolainalla ja opintotuella muutenkin. Ei kai isot menot oikeuta johonkin erityistukiin?
Menisin sossun luukulle ja sen jälkeen makaamaan sohvalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä opiskelijat elää? Opintolainalla ja opintotuella muutenkin. Ei kai isot menot oikeuta johonkin erityistukiin?
Noita saa vain yhteen tutkintoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niin, että opintotukea saa miten moneen tutkintoon tahansa?
Lähtisin kalastamaan. Keräisin ja myisin sieniä. Vaihtaisin autoihin talvirenkaita. Kokoaisin Ikea-huonekaluja. Ulkoiluttaisin fiinimmän väen koiria. Kuskaisin fiinimmän väen autolla niiden muksuja soittotunnille ja jääkiekkoharjoituksiin. Kun lunta tulee, pudottaisin sitä katoilta. Kun jäitä tulee, vetäisin jään alle verkot.
Nämä ihan näin aluksi. Saa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin kalastamaan. Keräisin ja myisin sieniä. Vaihtaisin autoihin talvirenkaita. Kokoaisin Ikea-huonekaluja. Ulkoiluttaisin fiinimmän väen koiria. Kuskaisin fiinimmän väen autolla niiden muksuja soittotunnille ja jääkiekkoharjoituksiin. Kun lunta tulee, pudottaisin sitä katoilta. Kun jäitä tulee, vetäisin jään alle verkot.
Nämä ihan näin aluksi. Saa käyttää.
Ei taida fiinimmälle väelle kelvata random-työtön lasten autokuskiksi tai miljoonan kivitalon lumenpudottajaksi..
No, sitten vaan elellään peruspäivärahalla, niin minä teen. Sitä tekevät kymmenet tuhannet ihmiset.
Oikeisto kadehtii mediassa pitkäaikaistyöttömien liian helppoa elämää ja liikaa rahantuloa, joten ei tämä huonoa voi olla.
Uudelleenkoulutusta on tosiaan vähän hankala rahoittaa, kun on edellisiäkin opintolainoja vielä maksamatta. Eipä lisäksi ole aloja, joilla varsinaisesti preferoitaisiin keski-ikäisiä noviiseja reippaiden nuorten ylitse.
Oon jo niin vanha, ettei kannattaisi tehdä mitään muuta ku syljeskellä kattoon. Antaa toisten tehdä työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokki, lähihoitaja. Oppisopimusajan palkalla.
Minkä ihmeen oppisopimusajan, nykyään otetaan ilmaisia harjoittelijoita ja työkokeilijoita.
Muuta Helsinkiin, siellä rukoillaan töihin.
Terveisiä Stadista, olen 60v ja minua ei kukaan rukoile mihinkään. Onneksi eläkepäivät on lähellä ja 40v työputki takana niin kai tässä jonkun rovon saa.
Olen sitä miettinyt. Hakisin jotain oman alan työtä, mulla kaksi ammattia, tai mitä tahansa työtä. Jos ei tärppää, olisin valmis lyhyeen koulutukseen, pitkää ei enää jaksaisi. Ei kuitenkaan hoitoalalle. En kestä potilaiden huonoa kohtelua kroonikko-osastoilla.
Tukia en saisi esim. asumiseen koska omaisuutta, eli aika omavaraistaloudessa siinä saisi yrittää elää...
Vierailija kirjoitti:
Uudelleenkoulutusta on tosiaan vähän hankala rahoittaa, kun on edellisiäkin opintolainoja vielä maksamatta. Eipä lisäksi ole aloja, joilla varsinaisesti preferoitaisiin keski-ikäisiä noviiseja reippaiden nuorten ylitse.
Näin se on ikävä kyllä...
Harrastelisin kirppareilla ostamista ja myymistä eli ryhtyisin trokariksi 😂. Olen ikäni kierrellyt kirppareita ja tunnistan aika hyvin asiat, mistä saisi toisaalla enemmän rahaa kuin myyjä pyytää. Näin töissäollessa olen niin laiska, etten jaksa ostaa mitään myydäkseni, mutta jos vapaa-aika lisääntyisi ryhtyisin varmaan tällaiseen kaupankäyntiin. Tuskin sillä rikastuisi, mutta olisi jotain puuhaa ja tienaisi vähän.
Sitten voisin tehdä tutuille yrittäjille sen kolmensadan euron suojaosan verran keikkatöitä. Ihan sama mitä.