Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä Mäkkärin hampurilaisissa on niin kamalan vahingollista?

Vierailija
08.05.2006 |

En siis ymmärrä. Niitä ollaan aina parjaamassa, eikä lapsille sais syöttää hampurilaisia. Siinähän on lihaa, leipää, juustoa, salaattia ym. Juu, tiedän, että on sitä rasvaakin, mutta kun lapset on tosi hoikkia ja huonoja syömään muutenkin, niin en näe hampurilaisissa mitään pahaa.

Valaiskaa mua, jos teen ihan väärin antaessani lapsille hampurilaisia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäterveellisempiä ne ranskalaiset on. Suolaa ja rasvaa hirveästi.

Vierailija
2/15 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaruoaksihan sitä sanotaan siksi, että niiden syöminen aiheuttaa roskaa (papereita, pahvia jne) niin paljon, jotenkin tuntuu että kaikki on ajatellut sen niin, että se hampurilainen itsessään on roskaa!? Rasvaa on kotiruoassakin.

Meillä ainakin käydään silloin tällöin (ehkä kerran kuussa?) hampurilaisella koko perheen voimin, eikä oo lapset hulluiksi tulleet vieläkään - ainakaan siitä syystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuituja, ei vitamiinejä, rasvaa ja valkoista jauhoa.

Mutta tosiaan pahempi musta on se tapakasvatus, kuin itse ravinto-opillinen vahinko. Mä en ikinä haluais, että mu lapsista tulee tylsiä, ylipainoisia hampurilaisjuntteja.

Vierailija
4/15 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kauhistelun niistä jos jatkuvasti syötettäisiin lapsille moista. Meillä lapset käy parikertaa vuodessa mäkkärissä ja ihan hyvällä omalla tunnolla.

Vierailija
5/15 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai korvata sillä porkkanapussilla ja keittää kotona pari perunaa.

Vierailija
6/15 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pullamössösämpylä, rasvainen jauhelihapihvi, majoneesikastike, hirveesti suolaa... Eipä sitä salaatia paljon siellä välissä ole, ja niistäkin puolet yleensä tippuu välistä pois. Ja se on roskaruokaa sen takia, et siinä on vain näennäisesti ruokaa, ravintoarvojen perusteella hamppari voidaan rinnastaa roskaan. Meillä syödään hamppareita n 4 krt vuodessa, mieluumin teen itse ruuat.

Vierailija
7/15 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tai korvata sillä porkkanapussilla ja keittää kotona pari perunaa.

Vierailija
8/15 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole jäätelö, pulla tai mehukaan... kai niitäkin kaikissa normaaleissa perheissä joskus syödään. ;-)

Vierailija
9/15 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitamiineja, pennuista tulee levottomia ja agressiivisia kun syövät roskaruokaa. Itsellä kaksi ja neljä vuotiaat lapset, enkä ole vielä käyttänyt heitä mäkkärissä enkä todennäköisesti käytäkään.

Vierailija
10/15 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käydä pari kertaa vuodessa tai kerran kuussa, vaan itse asiassa kerran viikossa... Ja lapset eivät todellakaan mitään paksuja, pikemminkin laihoja.. Joku sanoi noita hampurilaisia mauttomiksi - olenkohan minä ihan outo tapaus, sillä minusta ne on HYVIÄ! Voisin vaikka joka päivä syödä (jossa tapauksessa kyllä varmaan nopeasti kyllästyisin ihan kuin mihin tahansa ruokaan).. Mutta joo, kaloreiltaan ei kai ihan niitä suositeltavimpia, joten pysyttäydyn tuossa kerta/viikko.

Lapset tykkää, muttei niin että hinkuisivat sinne muina aikoina, ja kohokohta taitaa olla pikemminkin se peuharadalla leikkiminen kuin itse ruokailu. Ja sinä aikana kun lapset leikkii, ehdin itse vaikka vähän kirjaa lukea. Eli viikon kohokohta minulle! :)

Vierailija
11/15 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäinen ravintoarvo, ei vitamiineja eikä kuituja. Ei siis mitään sellaista, jota ilman et voisi olla. Sen sijaan runsaasti hiilihydraatteja, suolaa ja transrasvaa. Kun tiedetään, ettei nykykansan lihomisen syy olekaan liiassa rasvassa, vaan liiallisessa hiilihydraattien ja transrasvojen syömisessä, tiedetään myös, että kaikki roskaruoka on silkkaa sontaa. Ei kannata mennä mukaan fast food ravintoloiden propagandaan!

Vierailija
12/15 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta joka viikkoiset hampurilaiset on liikaa. Tuputan nyt omia mielipiteitäni, kun kerran kysyit :)

Minä haluan opettaa lapsilleni, että hampurilaiset (rasvainen, lisäaineilla kyllästetty epäterveellinen ruoka) ei ole arkiruokaa, vaan poikkeustapaus.

Myös roskaruokakulttuuri on huono esimerkki lapsille. Vien mieluummin heidät metsään retkelle syömään ihan tavallisia voileipiä...ja viihtyvät siellä varmasti yhtä hyvin kuin puuhanurkkauksessakin.

Vierailija
13/15 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässäpä mäkkärin jauhelihapihvistä: eli on vähärasvainen

Naudanlihapihvi sisältää ainoastaan jauhettua naudan lihaa. Valmistukseen käytetään käsin leikattuja, luuttomia ruhon kylki- ja neljännespaloja. Pihvit paistetaan ravintolassa kahden kuuman levyn välissä ilman rasvaa. Pihvi maustetaan kevyesti ravintolassa juuri ennen tarjoilua Pansuolan mineraalisuolan ja mustapippurin seoksella.

Vierailija:

eli pullamössösämpylä, rasvainen jauhelihapihvi, majoneesikastike, hirveesti suolaa... Eipä sitä salaatia paljon siellä välissä ole, ja niistäkin puolet yleensä tippuu välistä pois. Ja se on roskaruokaa sen takia, et siinä on vain näennäisesti ruokaa, ravintoarvojen perusteella hamppari voidaan rinnastaa roskaan. Meillä syödään hamppareita n 4 krt vuodessa, mieluumin teen itse ruuat.

Vierailija
14/15 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta joka viikkoiset hampurilaiset on liikaa. Tuputan nyt omia mielipiteitäni, kun kerran kysyit :)

Minä haluan opettaa lapsilleni, että hampurilaiset (rasvainen, lisäaineilla kyllästetty epäterveellinen ruoka) ei ole arkiruokaa, vaan poikkeustapaus.

Myös roskaruokakulttuuri on huono esimerkki lapsille. Vien mieluummin heidät metsään retkelle syömään ihan tavallisia voileipiä...ja viihtyvät siellä varmasti yhtä hyvin kuin puuhanurkkauksessakin.

Enkä ollut siis ap, mutta ei se mitään..

Ja tuo meidän viikottainen hamppari käynti liittyy ësikoisen harkoissa käymiseen, jonka jälkeen olisi siis tosi kiire kotona laittamaan ruokaa, lapset aina hurjan nälkäisiä, ja itse en ole vielä niin tehokas, että saisin kaikki valmiiksi jo etukäteen, ja sitten kotiin tullessa vain suoraan pöytään. Kyllä me muuten käymme lasten kanssa esim puistossa piknikillä - metsiä ei täällä varmaan 50 km säteellä valitettavasti ole. Ja parempaa ruokakulttuuria lapset saavat kotona, ja joskus harvoin ravintolassa.

No, meillä siis näin, eikä varmasti monelle se oikea ratkaisu - meille nyt kuitenkin tuntuu toistaiseksi olevan.. :)

Vierailija
15/15 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät lapset meillä ainakaan mitenkään noita hamppareita tai ranskalaisia ihannoi (toinen ei edes tykkää ranskalaisista). Toisaalta jos kerran vuodessa " pääsee" , niin siitähän muodostuu helposti se odotettu vuoden kohokohta. Ja ongelmia ehkä hiukan vanhempana.

Ja ei minusta vielä tuo kerran viikossa onnistu ruokavalioita ihan hungingolle saamaan.

t: olikohan se 14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän