Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro ikävin kokemuksesi työkaverista, työnantajasta tai työilmapiiristä

Vierailija
29.10.2018 |

En tietenkään toivoisi ikäviä kokemuksia kenellekään, mutta silti haluan kuulla niistä, kai se toimisi vertaistukena ja toisaalta lohduttaisi, etten ole yksin asian kanssa. Olen nimittäin ollut uudessa työpaikassa nyt noin 4 kk ja ahdistaa lähes päivittäin, kun muutamat henkilöt myrkyttävät koko työilmapiirin ja aiheuttavat draamaa. Milloin on riitaa, milloin on turhia syytöksiä, milloin joku itkee yms. Vasta kerran on kohdistunut henk.koht. minuun, mutta kilttinä ihmisenä kärsin jo tästäkin ja olen alkanut miettiä pitäisikö lähteä täältä. Se vaan tuntuu vaikealta päätökseltä, sillä olin juuri ennen tätä työtä työttömänä noin 8 kk enkä haluaisi siihenkään takaisin - uuden työn saaminen kun ei ole mikään itsestäänselvyys. Pari läheistäkin on sanonut, kun heille olen maininnut asiasta, ettei missään nimessä kannata luovuttaa ja jäädä taas kotiin epätoivoisesti töitä etsimään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta ja sen perusteella sanon:

Lähde, ryhdy etsimään uutta työtä jo tänään. Ole määrätietoinen.

Töissä koita etäännyttää itsesi, suhtaudu työhön vain työnä, ja vaikka ahdistaisi, pysy silti rauhallisena ja ystävällisenä.

Ajattele, että kyllä se uusi paikka pian löytyy ja että tämän hetkinen tilanne on väliaikaista.

Älä anna hyvien päivien hämätä, tilanne ei tule koskaan korjaantumaan.

Vierailija
2/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu aikana yhden harjoittelupaikan johtaja oli niin kujalla kun voi olla esim näyttö suunnitelmasta kommentoi vaan kirjoitusvirheet, arviointi keskustelun aikaan jäi lomalle ilmoittamatta jne. Toisen harjoittelun näytön vastaanottaja ei ymmärtänyt pätkääkään mistään mitään ja rikkoi salassapito velvollisuuttaan jatkuvasti jne. Yhdessä työpaikassa sijaisena ollessani yksi työntekijä valehteli päinsä naamaa jonka ansiosta tein virheen josta tietysti juoruttiin pomolle heti ja haukkui minua "selän takana" (kuulin kaiken). Onhan näitä ja missään tapauksessa en jää itseäni rikkomaan paskaan työpaikkaan ja samaa suosittelen lämpimästi kaikille muillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia olisi "kiva" kuulla!

Ap

Vierailija
4/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispuolinen esimies huusi, räyhäsi, epäili ja kävi jopa käsiksi pankin taustatehtävissä. Enpä ole vastaavaa tilannetta koskaan kokenut. Onneksi hän jäi eläkkeelle. 

Vierailija
5/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä ollut. Tiuskimista ja alentuvasti puhumista. Vaikeaa jaksaa sellaista, sitä miettii, että onko se ihan pakko kohdella noin ikävästi työntekijää.

Vierailija
6/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin mielestä kaikki olivat narsisteja. Pomo, työkaverit, potilaat. Siis kaikki muut paitsi hän. Kiusasi harjoittelijoita. Ei osannut puhua normaalisti, keskustelut kävi huutamalla ja v-sanaa jatkuvasti käyttäen. Teki virheitä joista syytti harjoittelijoita. Oli ihana lisä työyhteisöömme. Otti lopputilin koska pomo ei suostunut irtisanomaan toista työntekijää.

Vierailija
7/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Edellisessä paikassa esimies sai raivareita milloin mistäkin ja raivosi henkilökunnalle ja asiakkaalle. Jostain syystä työntekijät joutuivat lähtemään, itse sain uuden paikan, yksi jäi eläkkeelle (olisi saanut jatkaa muttei halunnut) ja yksi irtisanoutui.

Tässä nykyisessä paikassa pari tyyppiä käyttäytyy asiattomasti muita kohtaan, piilokiusaamista, vähän vastaavaa mitä sullakin jne. Oon ottanut etäisyyttä ja päätin etten välitä heistä, odotan että ne mokaa vielä pahemmin ja saa varoituksen/siirron eri yksikköön tms. Keskity vaan töihin, jos häirintää tulee, ilmoita esimiehelle. Itse ajattelen että tämä kasvattaa luonnettani, en alennu samalle tasolle, mutta osaan myös vastata tiukasti takaisin, en myöskään enää pelkää heitä, kun tajusin että heillä on huono itsetunto, ressukat yrittää sitä kohottaa lyttäämällä muita, ole fiksumpi ja suhtaudun heihin säälien. Uutta paikkaa minäkin etsin, mutta haluan myös erityyppisiin tehtäviin, joka paikassa voi olla näitä häiriköitä, ei voi jatkuvasti etsiä sen takia uutta paikkaa. Meillä vielä sen tason työpaikka että en olisi ikinä uskonut kuinka paljon epäasiallista käytöstä täällä esiintyy! Tsemppiä!

Vierailija
8/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta. Edellisessä paikassa esimies sai raivareita milloin mistäkin ja raivosi henkilökunnalle ja asiakkaalle. Jostain syystä työntekijät joutuivat lähtemään, itse sain uuden paikan, yksi jäi eläkkeelle (olisi saanut jatkaa muttei halunnut) ja yksi irtisanoutui.

Tässä nykyisessä paikassa pari tyyppiä käyttäytyy asiattomasti muita kohtaan, piilokiusaamista, vähän vastaavaa mitä sullakin jne. Oon ottanut etäisyyttä ja päätin etten välitä heistä, odotan että ne mokaa vielä pahemmin ja saa varoituksen/siirron eri yksikköön tms. Keskity vaan töihin, jos häirintää tulee, ilmoita esimiehelle. Itse ajattelen että tämä kasvattaa luonnettani, en alennu samalle tasolle, mutta osaan myös vastata tiukasti takaisin, en myöskään enää pelkää heitä, kun tajusin että heillä on huono itsetunto, ressukat yrittää sitä kohottaa lyttäämällä muita, ole fiksumpi ja suhtaudun heihin säälien. Uutta paikkaa minäkin etsin, mutta haluan myös erityyppisiin tehtäviin, joka paikassa voi olla näitä häiriköitä, ei voi jatkuvasti etsiä sen takia uutta paikkaa. Meillä vielä sen tason työpaikka että en olisi ikinä uskonut kuinka paljon epäasiallista käytöstä täällä esiintyy! Tsemppiä!

Piti lisätä siis että edellisessä paikassa muut joutui lähtemään mutta pomo ei saanut edes varoitusta! Yksi sai tosiaan karenssin kun irtisanoutui, sillä oli myös ihan liikaa töitä!

-sama

Vierailija
9/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyntiä noin 50 hengen firmassa. Myytiin siis mainostilaa. Pienet tiimit jotka kilpaili keskenään, jatkuvaa ulossavustamista ja huonompaa tulosta tekeville p*skimmat soittolistat --> tulos tai ulos. Kenttämyyjät retosteli rahoillaan ja puhelimessa istujat saivat häthätää sen verran rahaa, että pärjäsivät. Tiiminvetäjiksi nousi ne pahimmat kuspäät ja pääporukka oli kouluttamatonta kokkia, siivoojaa ja raksamiestä, jotka oli siististä sisätyöstä ihan innoissaan. Johtajasta en viitsi edes puhua. Rikottiin jatkuvasti työlainsäädäntöä, palkkoja jäi maksamatta ja joka provikasta sai erikseen tapella. Pidin pääni kiinni, etsin koko ajan uutta duunia ja nopsaan sieltä onneksi pääsinkin pois. Työhaastattelussahan suoranaisesti valehdeltiin ja itse toimenkuva olikin jotain ihan muuta, kun työt oikeasti alkoivat. "Koulutuksia" eli aivopesua oli usein ja kaikkeen pikkuasiaan tartuttiin ja kaikesta auottiin päätä.

Vierailija
10/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työharjoittelupaikassa yli 10 vuotta sitten esimies simputti ja ärsytti työntekijöitä järjestelmällisesti. Ilmeisesti firmalla meni niin hyvin että oli varaa jopa teettää tarkoituksella turhaa työtä, ihan vain nähdäkseen kun työntekijä ottaa pulttia tajuttuaan että tämä oli taas pelkkää kikkailua. Pitkäaikaisia vakkareita firmassa taisi tämän esimiehen lisäksi olla yksi, vaihtuvuus oli muuten todella suurta.

Tähänastisen työurani suurimmat kärsimyksen aiheet ovat olleet nimenomaan esimiehiin ja yhteishenkeen liittyviä. Hyvä johtaja auttaa luomaan ryhmähenkeä ja hillitsee valittajia ja kiusaajia.

Läheisesi eivät tiedä miltä sinusta tuntuu. Kuvailemassasi tilanteessa on ihan takuuvarmasti riittävästi syytä uuden työpaikan hakemiseen. Mieti missä kunnossa olet jos olet tuossa työssä vaikka kaksi vuotta lisää!

Vierailija
11/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ikävintä on ollut silloin kun esimies on etäinen eikä hänellä ole hajuakaan siitä mitä työntekijät tekevät ja kuinka työtenkijöiden määrä on täysin alimitoitettu. Sitten tietysti esimiehen suosikit pyörittävät ja mikromanageroivat osastoa ja työntekijöitä mennen tullen ja sättivät kaikkien kuullen, eivätkä tajua tiiminvetämisestä tuon taivaallista vaikka nyt sitä, että negatiivinen palaute tulisi antaa työntekijälle yksityisesti. Sanomattakin lienee selvää, että tällaisessa paikassa on johtajuus hukassa sekä kireä ja stressaantunut työilmapiiri.

Vierailija
12/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äitiyslomansijaisena ja vakkariporukka osoitti heti, että turha sitten kuvitella, että pääsisi porukkaan mukaan. Tämä olisi ollut ihan ok minulle, en mitään kavereita ajatellutkaan saavani, mutta he tekivät kaikenlaista kiusaa: oli pidetty joku palaveri missä sovittiin asioita, jonne minut unohdettiin kutsua eikä minulle nakitetuista asioista myöskään kerrottu minulle itselleni. Sitten oltiin näreissään, kun en tietenkään ollut tehnyt heidän minulle sopimiaan asioita. Tämä eräässä Espoolaisessa alakoulussa.

Vierailija
13/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä entisessä työpaikassani oli ihan yleisesti tiedossa ja hyväksyttyä simputtaa aloittelijoita, häiriköidä naisia ja heittää pikkutuhmaa läppää naispuolisille alaisille. Käsittääkseni suurin osa miehistä piti työpaikkaa oikein unelmatyönä. Naisten osa oli naurahdella ja suhtautua suopeasti, muutenhan olisi ollut tosikko. Työpaikalla paljon pariskuntia ja keski-ikä noin 35v. 

Vierailija
14/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota oppimiskokemuksena ja etsi uutta työpaikkaa.

Vierailija
15/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöissä teininä. Rentoa hommaa, jota olisi voinut tehdä päivät pitkät, vielä kun työpari oli samoista asioista kiinnostunut niin päivät lensivät. Mutta ne muut kesätyöntekijät. Valittivat aivan kaikesta. Valittivat jopa siitä, kun omista per seilyistä tuli sanomista. Ihan sen ilmapiirin takia vain toivoin töiden loppuvan, ja hihkuin innosta kun pääsi viimein sieltä pois.

Vierailija
16/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.... Kun aloitin osa-aikaisessa myymälätyössä niin heti ekassa vuorossa olevat puhuivat pahaa muista työntekijöistä. Kaikki sitten siitä lähtien puhuivat pahaa toisistaan ristiin rastiin, aina siitä puhuttiin joka ei ollut paikalla. Työntekijöitä oli yhteensä 6, työpaikkana pieni myymälä. Pomo myös kaikista puhui shaibaa vuoron perään meille alaisilleen. Yritin "olla vain töissä" osallistumatta paskanjauhantaan ja yhtäkkiä huomasin että minuun oli alettu suhtautua nihkeästi. Alkoivat siis kaikki vihata minua kimpassa. Ensin oltiin niin mukavasti oltu työkavereita. Arvelen että syy on kun en jaksanut innostua draamasta ja haukkumisesta. Onneks jäin äitiyslomalle ja sen aikana firma lopetettiin. En olisi kyllä muutenkaan palannut takaisin siihen myrkylliseen ja katkeraan ilmapiiriin.

Vierailija
17/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISS, siivoustyö. Työhönperehdyttäjä irvisteli, haukkui ja raivosi. Ei suostunut perehdyttämään, vaikka se oli hänen tehtävä ja välillä katosi tupakkatauolle ilmoittamatta. Työn tekemisestä ei tullut mitään, koska hänellä oli tympeä asenne uutta työpariaan kohtaan. Siedin sitä 4 päivää ja lopetin.

Vierailija
18/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh.... Kun aloitin osa-aikaisessa myymälätyössä niin heti ekassa vuorossa olevat puhuivat pahaa muista työntekijöistä. Kaikki sitten siitä lähtien puhuivat pahaa toisistaan ristiin rastiin, aina siitä puhuttiin joka ei ollut paikalla. Työntekijöitä oli yhteensä 6, työpaikkana pieni myymälä. Pomo myös kaikista puhui shaibaa vuoron perään meille alaisilleen. Yritin "olla vain töissä" osallistumatta paskanjauhantaan ja yhtäkkiä huomasin että minuun oli alettu suhtautua nihkeästi. Alkoivat siis kaikki vihata minua kimpassa. Ensin oltiin niin mukavasti oltu työkavereita. Arvelen että syy on kun en jaksanut innostua draamasta ja haukkumisesta. Onneks jäin äitiyslomalle ja sen aikana firma lopetettiin. En olisi kyllä muutenkaan palannut takaisin siihen myrkylliseen ja katkeraan ilmapiiriin.

Tuttua on tämäkin... Kun erotut joillain lailla, et ole mukana vihaamassa muita, niin nämä itsestään epävarmat, elämäänsä kyllästyneet katkerat akat ottaa sut silmätikuksi, sanoo että mielistelet tai olet feikki tai tyhmä jne. Ei niitä voi kuin sääliä. 

Vierailija
19/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa paikassa voi olla myös huono ilmapiiri. Jotenkin pitäisi ottaa selvää etukäteen siitä

Vierailija
20/22 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudessa paikassa voi olla myös huono ilmapiiri. Jotenkin pitäisi ottaa selvää etukäteen siitä

Kerro toki miten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä