YLE Away Bali
Onko muut katsoneet jo? Jotenkin tää ylitti naurettavuuksissaan odotukseni, kaikki ovat niin maailmanmatkaajia kun ovat asuneet vuoden ulkomailla ja jotenkin ollaan niin itsenäisiä ja elämä on muualla ja äitin nurkissa asutaan Suomessa jne.
Kommentit (4)
Hoh hoijaa. Tää ei oikein kiinnosta enää...
Itse olin Balilla kavereiden kanssa sukeltamassa ja lomailemassa 5 viikkoa ja olihan sitä jotenkin sellaiset samanlaiset fiilikset tuolloin, mutta me oltiinkin 22-vuotiaita! Nää on osa kolmekymppisiä ja jäätävän naiivia juttua. Onhan se ihana muuttaa kehitysmaahan rikkaana länkkärinä elelemään herroiksi, Balilla keskipalkka on 80$ kuussa.
Nyt olen itse katsellut Areenasta noita jaksoja ja herättää kyllä ajatuksia. Halpaa on ja mitään ei tarvitse suunnitella, voi ajelehtia päivästä toiseen pitämässä hauskaa. Tällaiset ihmiset eivät nyt varsinaisesti rakenna maailmaa. Mutta jotkut toiset tekevät sen heidän puolestaan. Kunnes nämäkin järkiintyvät.
Mahtaako Balilta löytyä vaikkapa viiskymppisiä vuosikymmeniä siellä surffanneita ihmisiä?
Nuoret idealistit siinä kertoilevat elämästään. Toivottavasti ei sitten myöhemmin ala harmittamaan, jos joutuvat jossain vaiheessa tulemaan pakon edessä takaisin Suomeen.