Fazerin suklaarasiat pienentyneet ja kallistuneet :(
Fazerilta uudet versiot kääresuklaarasioissa 270g 3,95€ /kpl, kilohinta 14,63€/kg :D
Vielä jokin aika sitten noiden rasioiden koko oli 350g 3,35€ /kpl, kilohinta 9,57€/kg
Puolitoistakertainen hinnannosto. Tänä vuonna ostelenkin Pandan kääretuotteita, niiden hinta on tuota Fazeria halvempi!
Fazer: jos pudotatte sisällön määrää, niin pudottakaa myös tuotteen hintaa. Ei noissa hinnoissa ole mitään järkeä.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Loppuiko rahat, ahmatti?
Siellä osu ja uppos.
Hyvä vaan. Karkkien hinta ylös, samoin tupakan ja viinan.
Äänestäkää lompakolla, eli älkää ostako.
Mulle on se ja sama mitä se rasia maksaa. Ostan harvoin suklaata kuitenkaan, joten kilohinta ei ole ratkaiseva. En esim. osta Fazerin sinisiä koskaan, koska meillä mies on se joka niitä syö en minä. Hänkin vain jos joku toinen ostaa. Ihme homma koko suklaa ylipäätään. Suomalaisten top10 -karkkilistalla oli myynnin mukaan paljon suklaatuotteita. Ihme juttu. Toisaalta en ihmettele, miksi porukka paisuu.
Onhan tuo ärsyttävä ja ikävä tapa yrittää viilata kuluttajaa linssiin, vaikken itse suklaarasioita ostakaan. Noita yrityksiä näkee muissakin tuotteissa.
Päällimmäinen tunne on ärsyyntyminen ja toiseen tuotteeseen vaihtaminen.
Vierailija kirjoitti:
Loppuiko rahat, ahmatti?
Ei loppunut, enkä ole ahmatti. Tällainen pakkauskoon hivuttaminen alaspäin ja samalla hinnannosto on mielestäni vain typerää huijaamista, olipa kyse mistä tahansa tuotteesta. Mee muualle kommentoimaan jos ei ole järkevää sanottavaa.
Kannattaa aina kiinnittää huomionsa jokaisen elintarvikkeen kilohintaan (tai litra-). Niin pysyy käsitys hintatasosta ja muutoksista.
En enää osta lahjaksi suklaarasioita, lapset ovat niin terveystietoisia etteivät ne kelpaakaan.