Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ostaa toistuvasti niitä punaisen lapun aletuotteita kaupasta? Eikö se ole pidemmän päälle elimistölle vahingollista?

Vierailija
29.10.2018 |

Ei voi olla kovinkaan terveellistä syödä aina sellaista just ja just syömäkelpoista shittiä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla kovinkaan terveellistä syödä aina sellaista just ja just syömäkelpoista shittiä.

Ei apuuuua.... Vuoden "Voi rähmä! 🤦‍♀️" -palkinto menee nyt kyllä sulle ja tälle aloitukselle. Jos itse et tiedä elintarviketurvallisuudesta vähääkään, niin se ei tarkoita sitä, etteikö kaupat ja muut kuluttajat tietäisi.

Vierailija
22/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole erityisesti vähävaraisille vaan ihan kaikille.

Vähävaraiset tarvitsevat niitä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ainoa syy olla ostamatta niitä on, jos en ehdi käyttää sitä ajallaan. Muuten ostan tietenkin halvemman. Ei ole ansiokysymys eli ei olisi pakko, mutta on tyhmää maksaa liikaa.

Vierailija
24/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, luulisin että syömättömyys on pidemmän päälle köyhän elimistölle vahingollisempaa kuin syödä punalappuisia tuotteita.

Vierailija
25/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kauppa niitä köyhien takia myy vaan menekin ja hävikineston.

Vierailija
26/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 / 5 

tässä olisi ollut ainesta vaikka mihin mutta ala-arvoinen teksti johon ei ole nähty vaivaa pilaa kaiken

Vierailija
27/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta ennen ja viimeinen käyttöpäivä ovat suosituksia, joilla kauppa pääsee vastuusta ruuan pilaantumisen suhteen. Ruuat ovat vielä syömäkelpoisia niiden jälkeen.

Ei nyt ihan näinkään.... vaan ne perustuvat tuotteen säilyvyyteen ja siitä tehtyihin tutkimuksiin. Toki niihin on laitettava varoaika, kun ruoka on pääasiassa elävää.

Vierailija
28/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ostaa niitä. Tienaa vuodessa vähän yli 190 000 e ja tietää varsin hyvin, että se laputettu ruoka on ihan yhtä syömäkelpoista kuin muukin. Miksi siis maksaa täysi hinta, kun saman saa halvemmalla.

Tai voisihan mies  vaihtoehtoisesti ajatella, että jättää noi lapputuotteet oikeasti vähävaraisimmille. Mutta pihi on pihi, se on selkärangassa, ja tietysti syy, miksi sitä omaisuutta kerätään. Moraalista ja omastatunnosta on vain haittaa.

Häh?

Vierailija
29/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Meille tarvittaisiin kauppoja, joihin on tulorajat ja joissa saisi asioida vain silloin, kun perheen vuositulot ylittävät 100 000 e. Näin köyhemmille jäisi omat kauppansa halpuutuksineen ja ehkä vähän surkeimpine valikoimineen.

Vierailija
30/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni, joka eli 98 vuotiaaksi osti aina päiväysmerkittyä ruokaa, eikä sairastanut koskaan. Hänen luonaan vieraillessa piti kahvimaitokin tuoda mukanaan, koska tavallinen ihminen olisi sairastunut hänen appeistaan, sillä ruoat kaapissa elivät ihan omaa elämäänsä...

Vierailija
31/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ostaa niitä. Tienaa vuodessa vähän yli 190 000 e ja tietää varsin hyvin, että se laputettu ruoka on ihan yhtä syömäkelpoista kuin muukin. Miksi siis maksaa täysi hinta, kun saman saa halvemmalla.

Tai voisihan mies  vaihtoehtoisesti ajatella, että jättää noi lapputuotteet oikeasti vähävaraisimmille. Mutta pihi on pihi, se on selkärangassa, ja tietysti syy, miksi sitä omaisuutta kerätään. Moraalista ja omastatunnosta on vain haittaa.

Köyhällä ei ole varaa alennuksia hyödyntää. Isot kaupat ovat kaukana ja autoa ei ole.

Vierailija
32/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu täällä on lähtenyt ihan väärille urille. 

ap

Vierailija
33/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyynisyytesi on oksettava merkki henkisestä köyhyydestäsi.

Varakas on usein säästäväinen, mutta Kelan elättämillä on vara viskoa rahaa (tölkkejä) tien oheen. Kun eihän sen pätäkän eteen ole mitään tarvinnut tehdä; äippä täyttää hakemukset.

Vierailija
34/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummoni, joka eli 98 vuotiaaksi osti aina päiväysmerkittyä ruokaa, eikä sairastanut koskaan. Hänen luonaan vieraillessa piti kahvimaitokin tuoda mukanaan, koska tavallinen ihminen olisi sairastunut hänen appeistaan, sillä ruoat kaapissa elivät ihan omaa elämäänsä...

Lol :D Voin just kuvitella! Sympaattisia muistoja näin jälkeenpäin nää tämmöiset..! Vaikkei aina ehkä aikanaan sille tunnu...

Vierailija
35/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varakas on usein säästäväinen, mutta Kelan elättämillä on vara viskoa rahaa (tölkkejä) tien oheen. Kun eihän sen pätäkän eteen ole mitään tarvinnut tehdä; äippä täyttää hakemukset.

Nimenomaan. Toimeentulotuella samat tavaransa hankkivat ovat todella epäarvostavia työtään tekevää ihmistä kohtaan, meillä on muutamia proseduureja, jotka on tehtävä ennen tavaran luovutusta, ja asiansa itse maksavilla on aina aikaa odottaa ja antaa meidän rauhassa tehdä se, mutta ilmaiseksi tarvikkeensa hakeville ne pitäisi vain antaa siitä tiskin yli noin vain ja sekunnissa. Että ärsyttää tuollainen kiittämättömyys.

Vierailija
36/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Toimeentulotuella samat tavaransa hankkivat ovat todella epäarvostavia työtään tekevää ihmistä kohtaan, meillä on muutamia proseduureja, jotka on tehtävä ennen tavaran luovutusta, ja asiansa itse maksavilla on aina aikaa odottaa ja antaa meidän rauhassa tehdä se, mutta ilmaiseksi tarvikkeensa hakeville ne pitäisi vain antaa siitä tiskin yli noin vain ja sekunnissa. Että ärsyttää tuollainen kiittämättömyys.

No ei kaikki suinkaan ole sellaisia saati haluaisi olla toimeentulotuella. En mä ainakaan syytä ketään joka käyttää tarjoukset hyväkseen varakkuudesta riippumatta. Sama oikeus niihin kaikilla on. Mahdollisuudet vaan ovat erit... käyttäisin mielelläni noita tarjouksia hyväksi mutta niissä kaupoissa on mahdollista käydä pari kertaa kuukaudessa.

Vierailija
37/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähdet siitä oletuksesta, että hyvätuloisen tulee tuhlata? Ei siellä kaupan kassalla verotietoja kysellä eikä sanota, että jaha, noilla tuloilla ei ole mitään asiaa tarjoustuotteiden hankintaan.

Minusta edullista ostava ei ole pihi vaan fiksu. Harmi, että iso osa vähävaraisista ei ole vielä tajunnut, että omat kulutustottumukset ovat tuloja suurempi tekijä taloudenpidossa.

Itse ostin syyskuussa VR:n edullisen sarjalipun. Olisiko pitänyt ostaa täysihintainen vain siksi, että käyn töissä.

Noi VR:n sarjaliput on rajattomassa myynnissä kaikille, ei vain niille, jotka ensin ehtivät. Näin olen ymmärtänyt. Eivät ole rinnastettavissa halpislaputettuihin tuotteisiin.

Vierailija
38/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä lappua ole tarkoitus syödä ja harva niin kai tekeekin. Eli en usko, että kukaan on vaarassa varsinaisesti.

Vierailija
39/39 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku ne punaiset tarrat maistuu niin hyvälle 😥😥

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän